2021 werd opnieuw een ander reisjaar. We gingen voor ’t eerst met een hond op reis! We ontdekten ontzettend veel leuke plekken in binnen- én buitenland! Reis je met mij mee?

BB88 Leeuwarden
Berkenrhode Veluwe

Februari – Leeuwarden & Veluwe

Ons reisjaar 2021 startte met een nachtje in Leeuwarden, onze oude woonplaats. We breidden een visite uit met een overnachting bij BB88. Middenin de stad verbleven we bovenin een prachtig pand met gezellige eigenaren. We liepen door de sneeuw in de stad en warmden op in onze eigen sauna. We lieten een goed diner bezorgen en genoten volop. Een heerlijke mini break!

Eind februari gingen we naar Park Berkenrhode voor een wellness avontuur. Maanden eerder hadden we dit uitje geboekt om even lekker op te warmen met een eigen sauna én hot tub. Dat was echt genieten! Onze kleine Bros ging gewoon met ons mee, en ze deed het prima met haar 10 weken. We wandelden over de heide, zagen pas geboren lammetjes en reden met een stoere Land Rover over de Veluwe. Op en top genieten!

Sint Maartenszee Holland
Bloemendaal Holland

Mei – Rondreis Nederland

Omdat het huren van een camper voor onze roadtrip Oostenrijk goed beviel reserveerden we voor 2020 voor twee periodes dezelfde camper. Oorspronkelijk wilden we door Italië (mei) en Noorwegen (september) reizen, maar vanwege de lockdown kozen we voor een rondreis Nederland van twee weken in de tweede helft van mei.

We reden vanuit Groningen naar Noord-Holland en zakten vervolgens af naar Zuid-Holland en Zeeland. Via Noord-Brabant reisden we door naar de Achterhoek en Twente om onze laatste avonturen te beleven in Drenthe. We kozen bewust voor plekken waar we niet vaak komen, vooral de kust vonden we echt heerlijk. In Noord-Holland zochten vrienden ons op en in Drenthe overnachtten we bij vrienden naast hun huis. Zo konden we Bros showen en bijkletsen, want dat was er lange tijd niet van gekomen.

Hoewel het buitenland altijd lonkt vanwege de bergen en het onbekende vond ik het leuk om een rondreis Nederland te maken. Het is niet iets waar we snel voor kiezen wanneer er geen beperkingen zijn en dus was het extra leuk om meer te zien van ons eigen land. Ook was dit ons eerste reisjaar met hond en daarom was het even afwachten hoe het zou gaan. Gelukkig verliep alles prima en vond Bros het overal onwijs leuk.

Oersetters Pontjestocht Zuidwest Friesland
Broerekerk Bolsward

Juni – Zuidwest Friesland

Ik ben opgegroeid in Friesland en heb er na mijn opleiding ook een tijdje gewerkt, maar er zijn er nog best wat onbekende plekken voor mij. Zo was ik tijdens een weekend in de regio Zuidwest Friesland in de leuke stad Bolsward die mij echt verraste. Er zijn leuke winkels, je vindt er goeie horeca en zelfs een kerk met een glazen dak! En wil je de natuur in, dan fiets je zo de stad uit en rij je tussen de weilanden. Wij deden de gave Oersetters Pontjesroute en fietsten door de mooiste landschappen en staken het water over met een aantal pontjes. Ook IJlst vind ik een erg knus stadje met fotogenieke hoekjes én Sneek moet je gewoon gezien hebben!

Marcella Maasduinen Limburg
Arcen Limburg

Juli – Workation in Limburg

In juli wilden we wel eens ergens anders werken dan thuis, en dus gingen we voor ’t eerst op workation in Limburg. We verbleven een week in een appartement middenin het dorp Grubbenvorst. We startten met ontdekken in ’t weekend en werkten in de werkweek tot 3 uur waarna we weer op pad gingen. Het noorden van Limburg was nog onbekend voor ons en dus ontdekten we twee nationaal parken en een aantal steden. Ook de grens van Duitsland is dichtbij en dus piepten we er even overheen voor een kijkje bij een prachtig meer. Limburg is mooi, superleuk dat we er nu weer wat meer ontdekt hebben! En een workation beviel ons goed, dat gaan we vaker doen! Het geeft mooie variatie in ons reisjaar.

Lago di Braies Italy
Riomaggiore Italy

September/oktober – Roadtrip Oostenrijk & Italië

Eindelijk was het zover en konden we weer op ontdekking gaan buiten Nederland! Het onbekende lonkt altijd en dus werd ik dolenthousiast toen ik de eerste bergen zag. Onze reis startte met een paar dagen in Oostenrijk, vlakbij Lofer. In deze omgeving waren we ook in 2013 en we vonden het tof om er weer terug te zijn. We gingen met een kabelbaan omhoog en liepen een flink eind bij de Loferer Alm.

Via een geweldig gave bergpas reden we Italië in waar we volop genoten van het wonderschone Lago di Braies. Een goed begin van een tof avontuur in de Dolomieten met als hoogtepunt het overnachten op grote hoogte. Vervolgens reden we de bergen uit en ontdekten Venetië en Florence en dompelden ons onder in de prachtige Chianti regio. Ook middeleeuwse steden Volterra en San Gimignano en toeristentrekpleister Pisa hebben we bezocht. Na een bezoek aan Lucca reden we Toscane uit en ontdekten we de 5 kleurrijke dorpen van Cinque Terre. Wauw, wat is het daar prachtig! Echt een gebied waar ik graag nog eens terug kom!

Helaas viel ons bezoek aan Lago Maggiore letterlijk in het water en dus verlieten we Italië eerder dan gepland. Na een nacht in Zwitserland en kijkje in de stad Chur moesten we ook daar de regen ontwijken en reden door naar de Bodensee. Hier ontdekten we hoe leuk de stad Lindau is. Onze laatste nacht sliepen we in ’t altijd mooie Limburg.

Vuurtoren Vlieland
Vliehors Expres Vlieland

November – Vlieland

Ons reisjaar sloten we af met een paar dagen Vlieland. Dit fijne waddeneiland had ik voor ’t laatst bezocht als kind, dus ik was blij verrast over dit toffe eiland. Vlieland is knus en uitgestrekt, een mooie variatie. Onze eerste wandeling was meteen al te gek omdat we een perfecte combinatie hadden van bos, strand, dorp én de vuurtoren zagen. Een dag later fietsten we een eind door de duinen en bezochten het verste punt met horeca. Een dag later reden we nóg een eindje verder met de gave Vliehors Expres, een stoere auto met enorme wielen. Compleet gezandstraald, maar dolgelukkig kwamen we terug bij het Loods Hotel Vlieland!

Meer jaaroverzichten: 365 dagen van 2021 in een lijstje

Lees ook:

Binnenkort lees je meer over Vlieland én vele andere bezochte bestemmingen uit dit reisjaar. Stay tuned!