Van een leuke stad naar een tropisch eiland, dat was een toffe overgang! We vaarden met een motorboot langs fotogenieke grotten en gingen wildkamperen met een fantastische zonsondergang. Reis je weer mee?

Valtos Beach Greece
Parga Greece

8 – 9 mei – Parga

Tijd om het mooie Meteora te verlaten en verder te trekken! We rijden weer via Ioannina en zijn zelfs bijna weer terug in Igoumenitsa (waar we met de boot aan kwamen). Wel is het een mooie rit die ons aan de kust brengt bij een prima camping waar we een mooie plek toegewezen krijgen onder de olijfbomen. Het strand – Valtos Beach – is vlakbij en dus laten we Bros zwemmen. Tot we gewaarschuwd worden dat er een waterslang dichtbij is…

Donderdag lopen we ‘ons strandje’ af en omhoog naar het kasteel. Aan de andere kant lopen we naar beneden en dan zijn we in Parga. Dit is een leuk toeristisch stadje met knusse winkelstraatjes en een gezellige boulevard. We blijven na de lunch maar drankjes drinken op het fijne terras met uitzicht op de boulevard en de Middellandse Zee. Even worden we opgeschrikt door een enorm dikke regen- en onweersbui, maar gelukkig klaart het al snel weer op.

Overnachten: Camping Valtos Parga

Lefkada Town Greece

10 – 11 mei – Lefkada stad

En dan zijn we op een Grieks eiland! Vanuit Parga rijd je vrij snel Lefkada op. Dit eiland is met een drijvende brug verbonden met het vasteland en dus heel goed bereikbaar. Na een middagje boodschappen doen, bloggen & updaten stappen we op de fiets naar Lefkada stad. Hier vind je een leuke straat vól winkels die na de lunch helaas alweer gesloten waren. Helaas, wij blijven deze fout maken, maar in Griekenland zijn vaak de winkels dicht tussen 1-2 uur en 4 uur. Jammer, want de sfeer is dan toch weg. We dwalen nog even door het centrum en kopen wat handige spullen bij een kruising tussen een bouwmarkt en een Blokker.

Overnachten: Kariotes Camping

Marcella Bros boat Lefkada Greece
Meganisi Greece

12 – 13 mei – Nydri

Aan de oostkant van Lefkada vind je de leuke stad Nydri. Er is een gezellige winkelstraat en sfeervolle boulevard met restaurants. Onze fietstocht naar de waterval levert helaas niet een spectaculair zicht op. De waterval staat vrijwel droog! Onze dag op het water daarentegen is heerlijk. We huurden een motorboot en bewonderden prachtige grotten, bezoeken het eiland Meganisi en genieten van de mooiste strandjes. Wat een topdag!

Overnachten: Parking Bakopanos middenin het centrum

Agios Nikitas Lefkada Greece
Kathisma beach Lefkada Greece

14 mei – Agios Nikitas & Kathisma beach

Op naar de westkust van Lefkada! Via een mooie route rijden we naar Agios Nikita waar we lunchen met een goddelijke omelet met zeezicht. Op een mooi strand, leuke restaurants en een paar winkeltjes na is er niets in het stadje en dus rijden wij door naar Kathisma Beach. Hier mag je buiten het hoofdseizoen wildkamperen en dat is dus wat wij deden! Bij aankomst regende het, maar gelukkig klaarde het op en zagen we een geweldige zonsondergang. Ook leuk is dat we hier weer de Nederlanders met puppy troffen die we in Parga ook zagen. Gezellig om weer even met hen te kletsen!

Overnachten: wildkamperen bij Kathisma Beach (mag tot half mei!)

Lefkada Greece
Marcella Vasiliki Greece

15 mei – Vasiliki en op de boot naar…

De volgende ochtend reden we opnieuw een mooie route over Lefkada. Logisch dat dit eiland steeds populairder wordt, het is er prachtig! Wij rijden dit keer naar Vasiliki, een stad in het zuiden. Hier lunchen we in de haven en lopen een rondje door het knusse centrum. Ook zijn we hier niet toevallig, maar we rijden hier de boot op voor een nieuw avontuur. Waar naartoe, dat vertel ik je in de volgende update!

Reisupdates op een rij:

1. Van Noord- naar Zuid-Frankrijk
  2. De Bloemenrivièra & Elba
  3. Ostia Antica, Rome & Sperlonga
  4. Pompei, Vesuvius, Napels & Amalfi
  5. Bari, Alberobello, Ostuni & een nieuw land!
  6. Pindus Mountains & Meteora
  7. Parga & Lefkada
  8. Kefalonia

Ik reis 't liefst samen met man Jan en hond Bros door heel Europa. Ik vertel jou over onze ontdekkingen: Inspire to Travel! 't Liefst reizen wij met onze camper, maar een fijn huisje of goed hotel vinden we ook top. Wandelen vinden wij erg fijn, maar een goede stedentrip is ook inspirerend!