Voordat ik Jan leerde kennen maakte ik met vriendinnen een rondreis door Thailand. Deze reis sloten we af met een paar relaxdagen. Snorkelen in Thailand, dat leek ons wel wat. En dus vaarden we naar het paradijselijke Koh Talu én zagen we heel wat visjes!

Koh Talu, Thailand

Dagtrip vanuit Cha-Am

Onze rondreis vanuit Bangkok naar onder andere Chiang Mai eindigde met een aantal stranddagen in het plaatsje Cha-Am, vlakbij Hua Hin, zo’n 2,5 rijden ten zuiden van Bangkok. Hier kwamen we bij van alle indrukken van twee weken rondreizen, maar al snel besloten we een snorkeltrip te boeken. Waarom op het strand blijven liggen als het paradijs zo dichtbij is? Snorkelen in Thailand leek ons erg leuk! En dus boekten we een dagtrip met een transfer per auto, een boottochtje met stops zodat wij konden snorkelen én lunchen en relaxen op het eiland Koh Talu.

Koh Talu is 240 hectare groot en heeft drie baaien: Big Bay,Thien Bay & Pearl Bay. Het eiland heeft een bijzonder mooi eco-resort waar je kunt overnachten in een geweldige kamer. Ook is er een opvangcentrum voor schildpadden die de jonge beestjes uit zet in zee. Je kunt er diverse duik- en snorkeltrips boeken, of je kunt mee op een vissersboot. Tot slot is er een viewpoint voor een geweldig uitzicht over de klif, en kan je er prima hiken.

Snorkling Koh Talu, Thailand

Tussen de visjes

Volgens mij reden we vanuit Cha-Am ongeveer anderhalf uur voordat we op de boot stapten. Op de boot kregen we eten en drinken, en konden we gebruik maken van duikbrillen en snorkels. We vaarden een eindje, maakten een paar stops zodat we konden snorkelen en keken bij een aantal mooie plekken. Het snorkelen zelf vond ik nog best spannend. Zwemmen kan ik heel goed en ik heb zelfs een snorkeldiploma. Ik was alleen nog nooit in zulk helder water vól visjes gaan zwemmen. Dat gaf een raar gevoel toen ik van het trapje af ging. Onder water voelde ik visjes tegen me aan, en regelmatig zwom er eentje recht tegen mijn duikbril. Maar gaaf was het zeker! Ik had een wegwerpcamera bij me die ik onder water kon gebruiken. Daar komen die gave groene old school foto’s vandaan 😉

Op Koh Talu hadden we een heerlijke lunch, en vervolgens een paar uurtjes om te relaxen. Ik wist toen niet dat het opvangcentrum voor schildpadden er zat, anders had ik daar graag even willen kijken. Het paradijselijke eiland vind ik geweldig. De headerfoto van dit artikel hangt al jarenlang in ons huis op een prominente plek.

Dit is de ideale route voor je Thailand rondreis!

Koh Talu, Thailand

Snorkelen in Thailand – Koh Talu

Op de website van Thailand tours vind ik voor een soortgelijke dagtrip voor het seizoen 2017-2018 een prijs van 2500 baht, omgerekend zo’n €67,-. Klinkt misschien niet heel goedkoop, maar we waren wel een hele dag op pad en zagen ontzettend veel moois. We maakten een groepsreis, en dit was onze manier om toch een stukje ongerept Thailand te ontdekken. Intussen heb ik meer reiservaring, en weet ik van andere bloggers dat je in Thailand makkelijk naar een tropisch eiland kunt reizen waar de paradijselijke stranden en de onderwaterwereld aan je voeten liggen. Toch lees ik ook wel eens dat het idyllische eraf gaat en de stranden steeds voller worden. Koh Talu is echt een ongerept paradijsje. Ik vind snorkelen in Thailand echt tof, en zou het zo weer doen!

Lees ook: mooiste bezienswaardigheden in Thailand