Tijdens onze roadtrip Amerika reisden we vanuit Seattle via het binnenland naar ons eindpunt San Francisco. Het westen van Amerika is buitengewoon prachtig met alle geweldige natuur. Benieuwd naar mijn favoriete Nationale Parken in Amerika?

Yellowstone in Amerika

Yellowstone National Park

Ons eerste van de Nationale Parken in Amerika en daardoor ook meteen de kennismaking met de geweldige natuur van Amerika. Yellowstone is eigenlijk een grote vulkaan waardoor je de intense krachten van de natuur kunt bewonderen. Er is een aantal grote geisers zoals The Old Faithfull, maar er zijn ook veel kleine geisers. Als je door het park loopt hoor je regelmatig water sissen of er sproeit opeens een flinke hoeveelheid water uit de grond. Het paadje waar je over heen loopt zorgt dat je de actieve plekken vermijdt. Op de foto een mooie pool met de meest prachtige kleuren. Yellowstone is mijn absolute favoriet van de Nationale Parken in Amerika en kan je eigenlijk niet missen bij een rondreis aan de westkust. En dan heb ik nog niet eens vertelt over die kuddes bizons, pronghorns en die elanden die we er zagen. Wauw!

Lees meer over onze avonturen in Yellowstone National Park

Yosemite in Amerika

Yosemite National Park

Dit was ons allerlaatste van de nationale parken in Amerika van onze roadtrip West-Amerika. We pikten Yosemite mee onderweg naar San Francisco. We zouden eigenlijk twee dagen in dit park doorbrengen, maar vanwege de diefstal en alle gedoe daar omheen, bleef er nog maar één dag over. En wat was dat een fijne dag! Heerlijk om na alle ellende de natuur te bewonderen en te genieten van al het moois om ons heen. Wauw! Mochten we ooit nog eens in de buurt zijn, dan ga ik hier graag nog eens naartoe. Er is nog zoveel moois te ontdekken daar!

Lees ook: Half Dome, Yosemite National Park

Zion in Amerika

Zion National Park

In Zion werden we met een busje door het park gereden. We kwamen er op een breed rolstoelpad uit. Fijn dat alles zo goed bereikbaar was, maar wilden echt de natuur in. Dus klommen we over smalle paadjes naar de prachtige Emerald Pools. En wauw, wat was het daar supermooi! Op de terugweg moesten we trouwens snel naar beneden klauteren omdat er onweer op komst was. Dat was het paadje waar ik over die enorm grote vogelspin moest stappen. Ieuw!

Lees meer over onze avonturen in Nationale Parken Bryce & Zion

Mount st Helens in Amerika

Mount st Helens

Vanuit Seattle reden we naar Portland en onderweg kwamen we de vulkaan Mount St. Helens tegen. Deze is 1980 uitgebarsten waardoor hij maar liefst 400 meter minder hoog werd. De effecten van de uitbarsting zijn nu nog steeds kilometers ver merkbaar. Het is een bizar gebied om rond te lopen. Je zag dat de natuur nu nog langzaam aan het opbloeien was onder de nog altijd grijze grond…

Lees meer over Mount st Helens

Marcella in Arches in Amerika

Arches National Park

Omdat onze route niet vast lag, konden we dit park nog meenemen onderweg naar het zuiden. En wat ben ik daar blij om! Arches ligt in de staat Utah en is bekend om de mooie rode steen waarin de natuur bogen of opvallende vormen heeft uitgesleten. Het is bizar hoeveel invloed de wind, regen en sneeuw heeft op het vormen van de steen. We keken er onze ogen uit. Wat een prachtig park!

Lees meer over onze avonturen in Arches National Park

Handig voor de nationale parken in Amerika

Handige reisgidsCapitool Amerika Insight – Nationale Parken West USA
De perfecte wegenatlas met ringband: The Rand McNally Road Altas
Camper of huurauto: je camper boek je bij Travelhome en een huurauto inclusief verzekering boek je bij Sunny Cars

Meer over onze avonturen in Amerika

Welke nationale parken in Amerika wil jij bewonderen?

Laura

Wauw! Prachtige foto’s. Ze komen me bekend voor, heb je hier ook over geschreven op Nadelunch? Anyway, dat meer in Yellowstone ziet er freaky maar ontzettend gaaf uit! En een vogelspin?! Ieks! Ik zou heeeel graag nog een keer door Amerika reizen. Alleen nog iemand vinden die mee wil.

epsiej

Ja voor mij staat Yellowstone ook stipt op nummer 1! En zion zeker ook in de top 5 (ik kan niet kiezen). Wij konden helaas Yosemite niet meer in vanwege sneeuw (je moest sneeuwkettingen hebben, en op een huurauto mogen geen sneeuwkettingen…). We zijn doorgereden naar het zuiden,naar San Diego, dat was ook zeker de moeite waard! En nu moeten we helaas nog een keer terug 😉

Nog kleine toevoeging: Antilopes wonen niet in Amerika 😉 Ik denk dat je gewone herten (rendieren/ree…geen idee hoe het heet) hebt gezien, wij hadden bijna een botsing in Yellowstone omdat er vlak om de hoek een auto was gestopt om te kijken naar herten 😛

Lisa

Ooh wauw, deze staan ook allemaal op mijn lijstje voor als ik eindelijk naar Noord Amerika ga! Wat super gaaf dat je daar geweest bent 🙂 Prachtige foto’s. Alleen die vogelspin… Daar krijg ik echt de kriebels van 😐

Anne

Oh, dit doet mijn verlangen om de westkust van de VS te bezoeken alleen maar extra aanwakkeren 😉 Heel tof en ook hele mooie foto’s!

LNNK

Ik wil zo graag eens naar Amerika. Dat zit er voorlopige helaas niet in haha.

Mirte

Aah wij gaan ook naar Arches, Zion en Yellowstone. Hoor er zoveel goede verhalen over! Ik ben benieuwd!

Wanda

Deze kant van Amerika zou ik best een keer willen zien! Vooral de prachtige en ongerepte natuur trekken me enorm aan! Jaren geleden was ik in Florida en hoewel sommige plekken echt heel erg mooi waren, vond ik ze veelal veel te toeristisch waardoor de natuurlijke charme totaal verloren ging, erg jammer toen…

Carpe Diem

Prachtig! Ik heb altijd geroepen dat Amerika mij niet trekt, maar hoop toch zeker een keer die kant op te gaan! 🙂

Michelle | Travel lifestyle.nl

Oh wow zo mooi allemaal! Dat lijkt me ook een fantastisch stukje aarde. Nog maar wat meer sparen 😉

Sas

Oh wauw, zo gaaf om te zien!