Nu we een eigen camper hebben genieten we nóg meer van het buitenleven. Het geeft ons de vrijheid om te gaan en staan waar we willen. Verwacht in deze terugblik naar de afgelopen maanden veel kampeertrips én andere leuke dingen!

Kruth Wildenstein France

Genieten van het buitenleven: welke reisjes heb ik gemaakt?

In de zomer gingen we heel vaak op pad met onze eigen camper. Zó onwijs fijn dat dit nu eindelijk kan. Dit was precies het genieten van het buitenleven waar we al die tijd al van droomden! Ik heb nog niet alle artikelen geschreven, dus ik neem je even mee in onze avonturen!

Stee in Lhee juli 2022

Lhee, Austerlitz, Ouderkerk aan de IJssel & De Wilp

Vrienden bezoeken die aan de andere kant van het land wonen, dat kan een nu stuk makkelijker met overnachting omdat we een camper hebben. Donderdag na werktijd reden we naar het zuiden van Drenthe om te overnachten bij Camperplaats Stee in Lhee. Een plek waar we zéker terug komen want de omgeving is veels te mooi voor slechts 1 nacht. De volgende dag reden we door naar het zuiden met een tussenstop bij Austerlitz, de piramide van Nederland. Na een fijn bezoek bij vrienden en een overnachting bij hen in de voortuin sliepen we een nachtje bij Camperplaats Bloemenveld aan de rand van Groningen. Een avond buitenleven met weids uitzicht, zo sloten we onze minitrip af.

Bourtange Groningen
Wedde Groningen

Onstwedde & Bourtange

Op pad gaan in onze eigen provincie Groningen slaan we vaak over en dus kozen we nu bewust voor Camperplaats op Streek in Onstwedde. We genoten optimaal van het weidse uitzicht vanaf onze plek, fietsten een eindje en bezochten Vesting Bourtange. Ook maakten we een toffe wandeling en genoten we van de prachtige natuur. Echt een fijn weekend om er even uit te zijn!

Marcella Camperelfstedentocht
Gondola Tours Leeuwarden

Camperelfstedentocht: Sloten, Hindeloopen, Workum, Stavoren & Leeuwarden

Hoe leuk: met je camper op elfstedentocht om de bekende stadjes te bezoeken! Wij reden een deel van de route samen met Tom en Maaike van Reisgelukjes. Het was een superleuk weekend, erg gezellig om samen op pad te gaan! Vrijdag startten Jan, Bros en ik met een stedentrip Sloten en Hindeloopen. Vervolgens sliepen we met z’n allen in Workum en ontdekten we deze stad de volgende dag. Na een nacht in Stavoren en een kort bezoek aan het centrum sloten we af met een geweldige stedentrip Leeuwarden en een bijzondere boottocht door het centrum. De camperelfstedentocht kan ik je zeker aanraden!

Lees ook: meer leuke Elfstedenstadjes

Kampina Holland
Heusden Holland

Oisterwijk

Noord-Brabant, daar komen we maar weinig omdat het voor ons een flink lange rit is. Omdat er dus veel te ontdekken is voor ons boekten we drie nachtjes bij De Gerrithoeve in Oisterwijk. Het lukte gelukkig nog om nog nét voor haar vakantie af te spreken met Lizette van Reismuts. Al vele jaren hebben we contact, dus het was erg leuk om elkaar nu eindelijk te zien! We wandelden op de Oisterwijkse heide en genoten van de vennen en wandelden door natuurgebied Kampina. Op de terugweg brachten we een bezoek aan vestingstadje Heusden. Een weekend vol buitenleven dus! We hebben ons voorgenomen vaker op pad te gaan in Noord-Brabant, het is er prachtig!

Grolloo Drenthe Holland
Marcella Bros Grolloo Holland

Borger

Borger is voor ons bekender gebied, al komen we vaker in het noorden van Drenthe. Deze trip naar Zuid-Drenthe maakten we omdat Jan’s zus met haar gezin in Borger kampeerden en wij bij hen op bezoek gingen. We stonden aan de andere kant van het dorp bij Camperpark Nuuverstee. Met onze elektrische fietsen reden we zo naar hen toe. Ook keken we bij het grootste hunebed, genoten we bij de ijssalon, speelden we Ticket to Ride en wandelden we bij Grolloo.

Kruth Wildenstein France
Riquewihr France
Eifel Germany

Camperreis: Elzas, Vogezen, Moezel, Eifel & Limburg

Onze geplande camperreis Frankrijk verliep wat anders dan verwacht omdat we slecht weer in de Vogezen troffen. We hebben de eerste week volop genoten van de gave natuur, maar ook van prachtige dorpen langs de wijnroute in de Elzas. Duitse vakwerkhuizen met Franse pasteltinten: een unieke combinatie die echt geweldig is! Ook bezochten we een bijzonder klooster, genoten volop van de glooiende wijngaarden en het uitzicht op de bergen. Dat is het bergmassief de Vogezen en dit wilden we graag ontdekken op onze route naar het noorden. Helaas kwam daar na 2 dagen al een einde aan vanwege de slechte weersverwachtingen. Het hoogste punt Grand Ballon en het prachtige Kruth-Wildenstein konden we nog net bewonderen en toen besloten we verder naar het noorden te reizen om van het buitenleven te kunnen blijven genieten.

We belandden via de prachtige Saarschleife in het stadje Saarburg wat onwijs fotogeniek is. Na een bezoek aan Trier reisden we naar Kyllburg waar we overnachtten bij het prachtige Camp Kyllburg. Vervolgens reden we door naar de Eifel (foto) voor een toffe wandeling. Overnachten deden we in ons eentje op een camperplaats in België. Via stops in onze favoriete provincie Limburg reisden we terug naar Groningen.

Bros zwemmen zomer 2022
Camping Marina Stavoren Friesland

Flashback naar favoriete momenten

• Ik knutselde in Canva een nieuw logo in elkaar! Mijn oude logo had een vliegtuig, maar dat was na dik twee jaar geen vluchten nogal flink achterhaald. Ook vond ik het een mooie kans om Inspire to Travel meer te profileren en mijn naam minder prominent te vermelden. En dus maakte ik zelf een mooi logo waar ik echt onwijs blij mee ben!
  • Wandelen in Drenthe, ik ben er dol op! Deze zomer zochten we daar weer vaak de mooiste natuur op. Lekker genieten van het buitenleven!
  • We deden een ‘combi cursus’ om verschillende sporten met Bros te ontdekken. Wat we sowieso leuk vinden? Fly-ball en behendigheid. Maar het is ook leuk om te ontdekken dat zij speuren ook ontzettend leuk vindt!
  • Bros heeft intussen ontdekt dat ze zwemmen heel erg leuk vind en dat deed ze deze zomer dus erg vaak. Soms bleef ze zelfs even in het water staan om af te koelen. Slim diertje!
  • In totaal zijn hebben we 11 keer de camper ingeladen voor een weekend weg, een weekje of een paar weken. Hoewel het voorbereiden soms wat aanpoten is geeft het buitenleven tijdens de campertrip zelf ons juist veel rust. Lekker even alles achter ons laten en genieten van de natuur en onbekende stadjes. In september was het helaas te regenachtig om nog op pad te gaan, en dus sloegen we even over. Wij kijken nu al uit naar het nieuwe kampeerseizoen!
Sella Pass Dolomites Italy

Wat zijn 5 meest gelezen artikelen van juli, augustus en september?

Altijd leuk om te zien welke artikelen goed gelezen worden in de afgelopen maanden. Ik maakte een overzicht voor je!

5 – Route Dolomieten – Een geweldige roadtrip door de bergen

Vorig jaar gingen we weer op reis door de Dolomieten. We bezochten dit keer Lago di Braies en reden over prachtige bergpassen. Deze regio in Italië is werkelijk prachtig. Schattige stadjes, prachtige vergezichten en geweldige bergpassen maken deze regio ontzettend aantrekkelijk. Ik bundelde onze reiservaringen in Route Dolomieten zodat je inspiratie hebt voor jouw reis!

Flam Norway

4 – Roadtrip Noorwegen

In mei vertrokken we voor een geweldige roadtrip door Noorwegen. Vaste plannen hadden we niet, dus onderweg vormde zich een mooie route. Het werd een gave combinatie van buitenleven in de prachtige natuur en het ontdekken van mooie steden. Een reis door Noorwegen moet je zéker eens doen, je gaat er op en top genieten!

3 – Roadtrip Oostenrijk met een camper

De reis door Oostenrijk maakten wij een paar jaar geleden, maar dit artikel wordt nu erg goed gelezen. Wij combineerden een bezoek aan Innsbruck met een rondreis door Vorarlberg. Omdat dit regio niet heel groot is hebben we er een goed beeld van gekregen. Eindeloze bergruggen, knalblauwe meren en knusse stadjes maken dit een onwijs aantrekkelijke regio voor een mooie roadtrip! Een heerlijk gebied om te genieten van het buitenleven!

2 – Vigeland, het blote beeldenpark in Oslo

Waarschijnlijk is het vooral de titel die nieuwsgierig maakt, maar gelukkig Vigeland is ook echt de moeite waard om te bezoeken. Dit park in Oslo staat vol met beelden die de verschillende levensfasen van mensen uit beelden. Een dat is onwijs intrigerend om te zien. Echt een bezoekje waard dus, dat blote beeldenpark in Oslo!

1 – Wandelen naar de Preikestolen

Tot slot het meest gelezen artikel wat voor ons de gaafste ervaring van dit jaar was. Wandelen naar de Preikestolen was voor ons een reisdroom die werkelijkheid werd. Het was best een tocht, maar de ervaring was onvergetelijk. Echt, dit moet je ooit eens doen!

De laatste trein naar de vrijheid

Welke boeken las ik?

Overige de vorige 9 boeken lees je in mijn flashback Q2

19 De laatste trein naar vrijheid – Meg Waite Clayton – Het verhaal over Truus Wijsmuller, de heldin die duizenden Joodse kinderen redde in de Tweede Wereldoorlog. Jongeren Stephan en Zofie-Helene zien hun geliefde stad in no time veranderen wanneer de Duitsers de stad overnemen. Lukt het Truus om ook Stephan en Zofie-Helene in veiligheid te brengen? Mooi boek over een tragisch stukje geschiedenis.
20Versplinterd – Karin Slaughter – Het tweede deel in de briljante serie met Will Trent. In dit boek treft een moeder een man aan die over haar dode dochter gebogen staat. De vrouw wordt zo ontzettend boos dat ze de man doodt. Will Trent leidt het onderzoek en ontdekt al snel dat het om veel meer dan een gezinsdrama gaat. Goed boek, lekker spannend!
219 november – Colleen Hoover – Voor de verandering een fijn New Adult-verhaal. Dit gaat over Fallon en Ben die elkaar vijf jaar lang elk jaar treffen op 9 november. Een leuk origineel verhaal over de liefde en alles wat er bij komt kijken. Zo mooi geschreven dat je ‘m zó uit leest!
22De poppenspeler – James Carol – Een moordenaar die niet doodt, maar zijn slachtoffers nét in leven houdt. Een retespannend boek met een interessante invalshoek. Misschien wel spannender dan een boek waarin doden vallen omdat leven de vrouwen redelijk onmogelijk wordt gemaakt…
23Tien dagen in een gestolen auto – Anna Woltz – En door met twee luchtigere verhalen. Over Flo die helpt in het hotel van haar oom en tante in Italië en fotomodellen Raf en Larissa ontmoet. Opeens gaat het over de maffia en slaan ze op de vlucht. Het tweede deel gaat over Camilla die in een gestolen auto naar Zweeds Lapland reist met twee jongens en een baby. Op zoek naar hun vader die ontvoerd is. Beide vrij wonderlijke verhalen, maar lekker luchtig tussendoor.
24Genesis – Karin Slaughter – Het derde deel van de Will Trent-serie waar nu ook arts Sara Linton een prominente rol speelt. In dit boek gaat het over een sadistische moordenaar die vrouw flink verminkt in een ondergrondse martelkamer. Het menselijk kwaad in zijn puurste vorm in een onwijs spannend boek.
25Het cupcake café – Jenny Colgan – En weer een luchtiger boek tussendoor. Issy Randall raakt haar baan kwijt en besluit dat het tijd is om haar droom waar te maken: een cupcake café beginnen. Bakken kan ze, maar voor het opzetten van haar bedrijf heeft ze veel meer skills nodig. En niet iedereen helpt haar om haar droom waar te maken…
26Verbroken – Karin Slaughter – Het vierde deel in de Will Trent-serie speelt zich af in de vroegere woonplaats van arts Sara Linton. Wanneer de verdachte van een verdronken studente zelfmoord pleegt is het een hele klus om te achterhalen wat er nou precies gebeurd is. Op hulp van de lokale politie hoeft hij niet te rekenen, dus ook dit verhaal heeft je al snel in zijn greep.
27De wintertuin – Kristin Hannah – Dit boek van mijn lievelingsschrijfster is weer een absoluut pareltje. Anya heeft nooit willen vertellen wat er vroeger met haar gebeurde tijdens de oorlog. Als haar man overlijdt is het vertellen van haar verhaal het enige wat helpt om de band met haar dochters te herstellen. Dit doet ze in sprookjesvorm omdat dit enige manier is dat ze haar tragische verhaal kan vertellen. Ik weet zeker dat jij het boek ook verslindt!

Marcella Camping du Schlossberg France

Waar kijk uit naar uit?

In september waren we van plan om nog even volop te genieten van het buitenleven tijdens campertrips. Helaas zat het weer niet mee en dus trokken we naar binnen. Het kamperen is nu wel bijna voorbij, dus de camper zal binnenkort de stalling in gaan. Het buitenleven zeggen wij niet vaarwel, maar we zullen hier nu vooral van genieten vanuit vakantiehuisjes. Ook ga ik in oktober een bijzondere reis maken samen met mijn moeder. We gaan met de trein naar Wenen, een unieke ervaring! Zoals altijd kan je mijn reisavonturen volgen via Instagram. Kom me vooral volgen, gezellig!