Vorig jaar al maakten we reisplannen voor 2021. Intussen hebben we dit wat moeten bijstellen, maar toch wordt het ongetwijfeld een prima reisjaar. Het leuke is dat hond Bros nu met ons mee reist!

BB88 Leeuwarden

Februari: Leeuwarden

Een bezoek in Leeuwarden breidden we uit met een nachtje weg bij BB88. Deze B&B vind je middenin het centrum in een prachtig pand. Je slaapt helemaal bovenin, dus het uitzicht is ultiem. We vonden het heerlijk om er even uit te zijn en rond te lopen in onze oude woonplaats. Het was ijskoud, maar gelukkig zijn er genoeg plekken waar je wat warms kunt afhalen en dus liepen we rond met een heerlijke chocolademelk. ’s Avonds bestelden we een goddelijk menu bij de Vliegende Hollander en doken de sauna in.

Lees ook: 11x Doen tijdens een stedentrip Leeuwarden & 5x Doen in Leeuwarden

Bros, Jan en MarS maart 2021

Februari: Veluwe

Al in november boekten we een weekendje Veluwe eind februari. Omdat intussen puppy Bros bij ons woont gingen we met z’n drieën naar de Veluwe. Dat was wennen (wat nemen we mee?!) maar ook erg fijn want we hadden echt even de tijd met elkaar. We verbleven in park Parkenrhode in een fijn huisje met sauna en hot tub waar we optimaal van genoten. Het bos was naast de deur, maar ook de heide was dichtbij. Ook trokken we er op uit met een stoere Land Rover.

Lees ook: 10x doen in Gelderland

Camper Silvretta Hochalpenstrasse Austria

Mei – Rondje Nederland

Wij gaan graag op reis met een camper en hebben zo al door best veel landen gereisd. Vorig jaar huurden we een camper en deden een roadtrip Duitsland & Oostenrijk. Dat vonden we zó fijn (en coronaproof) dat we in november reisplannen maakten en een boeking deden voor mei en september. Het plan was om in beide periodes 3 weken rond te reizen. In mei wilden we door Italië reizen en in september wilden we Noorwegen ontdekken. Helaas is dat wat ons betreft nog geen optie gezien de huidige situatie én de grenzen blijven nog wel even gesloten.

In mei kortten we onze huurperiode in: we hebben nu twee weken. We hebben even de hoop gehad om de Duitse bergen in te trekken, maar besloten te gaan voor een rondje Nederland mét hond Bros. Jan stippelde een toffe route uit en zocht gave campings. We starten in Noord-Holland waar we vrienden ontmoeten en de tijd nemen om de kust te verkennen. Vervolgens rijden we via Zuid-Holland, Zeeland en Brabant naar Nijmegen. Na een paar dagen in Twente eindigen we onze reis bij vrienden in Drenthe. Het is geen Italië, maar al met al is het een toffe route en kunnen we veel moois ontdekken! En we kunnen Bros showen aan vrienden en met hen bijkletsen. Een fijn idee!

Lees ook: 20x Leuke uitjes in Nederland

IJlst Friesland

Juni – Tripje Zuidwest Friesland

In oktober viel ons tripje Friesland in het water. De regels werden strenger en de horeca sloot. Gelukkig gaan we in juni alsnog op pad om Zuidwest Friesland te promoten! Deze regio ken ik een beetje omdat mijn zussen er wonen. Ik zit bij hen meestal in de woonkamer, des te leuker om de regio nu te ontdekken! Vorig jaar was het plan om Bolsward, IJlst en Sneek én de natuur te ontdekken, maar ik moet nog even afwachten wat we nu gaan doen. Er wordt een mooi programma voor ons gemaakt én Bros mag mee!

Lees ook: 7x Overnachten in Friesland

Camper Silvretta Hochalpenstrasse Austria

September – Roadtrip bestemming onbekend

Omdat we onze camperhuur in mei inkortten, is de huurperiode in september langer geworden. We hebben een kleine 4 weken de tijd voor onze reisplannen. Een periode waarin we veel kunnen doen! We moeten natuurlijk afwachten welke grenzen er open zijn en hoe de situatie dan is. Opties naast Italië of Noorwegen zijn wat ons betreft: Frankrijk, Slovenië, Tsjechië of Zwitserland. Met onderweg tussenstops in Duitsland, België of Luxemburg. Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden, ik zou erg graag de bergen willen opzoeken!

Lees ook: 7x Roadtrip in Europa

Schipborg Denthe

En nog meer reisplannen….

Het lijkt mij leuk om eens te overnachten in Groningen of Drenthe. Dit is dichtbij huis, dus ik zoek er zelden een vakantiehuis. Dat wil ik wel gaan doen want ik vind het juist leuk om advies te kunnen geven over de fijnste plekken om te verblijven. Ook zorgt het ervoor dat ik net weer even wat andere plekken op zoek vanuit het vakantiehuis, dus een mooie win-win! Ook wil ik graag weer eens naar de waddeneilanden en we komen vást nog wel een paar dagen op de Veluwe: altijd fijn!

Heb jij al reisplannen voor dit jaar?