De natuurgebieden in Californië hebben enorm veel variatie: van de hoogste bomen ter wereld tot gave canyons en ruige stranden. Wij bezochten Californië tijdens onze roadtrip West-Amerika, dus heb ik een aantal fijne aanraders voor je!

Yosemite National Park, AmericaVolop variatie in Californië

Californië heeft met 39,5 miljoen mensen het hoogste inwoneraantal van alle 50 staten in Amerika. Gelukkig is het na Texas en Alaska ook de grootste staat van het land. Californië heeft grote wereldsteden als Los Angeles, San Francisco en San Diego, maar er is ook veel prachtige natuur. Je vindt er de hoogste bomen ter wereld, bergketens, woestijnen, gletsjers en canyons, bossen, meren en stranden. De bijnaam van de staat is ’the Golden state’. Wij bezochten Californië tijdens onze roadtrip West-Amerika van een maand, dus heb ik een aantal fijne aanraders voor je!

Orca's, CaliforniaMonterey

Verwacht bij Monterey een mooie ruige kustlijn. Dit is het gebied waar ik ten huwelijk werd gevraagd, dus ik heb er heel speciale herinneringen aan. Ook kan je in Monterey prima een boottour boeken om walvissen of orka’s te spotten. Wij deden dit en hadden het geluk om een heleboel dolfijnen en een aantal orka’s te zien. Te gek! Overnacht bij Sunset Inn Pacific Grove want dit is een onwijs fijne accommodatie.

Sequoia National Park, America

Sequoia National Park

Absoluut een aanrader in het rijtje natuurgebieden in Californië. Je krijgt ze op geen enkele manier op de foto, maar gaaf zijn ze zeker: de grote bomen in Sequoia National Park. De mammoetboom of reuzensequoia is de zwaarste boom ter wereld. De General Sherman Tree is ruim 83 meter hoog, heeft een omtrek van 31 meter, is zo’n 2.200 jaar oud en heeft met 1.486 m³ het grootste volume ter wereld. Je kunt het je amper voorstellen als je er voor staat. In dit park kan je ook door een omgevallen Sequoia boom rijden. Leuk, dus zeker even doen!

Yosemite National Park, AmericaYosemite National Park

Dit park zorgde voor ons voor een extra eureka moment. Na de diefstal en een hoop stressvolle momenten was het zó fijn om al dat naars los te laten en echt weer op ontdekking te gaan. Yosemite National Park was precies wat wij nodig hadden. Bij Half Dome besloten we omhoog te lopen om te genieten van het geweldige uitzicht. De klim was heel pittig, maar eenmaal boven heb je een 360 graden view op watervallen, bossen en de vallei. Supertof!

Wegen in Amerika

Meer natuurgebieden in Californië

Ook tijdens een roadtrip van 5 weken moet je keuzes maken. Dus meer natuur in Californië hebben wij helaas niet kunnen bewonderen. Maar er omdat er nog zoveel meer te ontdekken is (hallo wishlist! ooit gaan we door Amerika reizen met een camper), heb ik nog wat gave aanvullingen voor jouw reis!

Lassen Volcanic National Park

Het meest kenmerkend in het park is de Lassen Peak, een 3.181 meter hoge kegelvulkaan. Het gebied rondom Lassen heeft veel actieve, borrelende poelen, stank en kokende geisers. Dat móet wel gaaf zijn want we genoten volop van Yellowstone National Park!

Big Sur

De mooiste route langs de kust brengt je bij Big Sur. Het gebied heeft geen specifieke grenzen, maar begint vlak onder Monterey bij Carmel. De hoogste berg in Big Sur is Cone Peak (1.571 m) en ligt op slechts 4,8 km afstand van de oceaan.

Lake Tahoe

Dit is het grootste bergmeer en op een na diepste meer van de Verenigde Staten. Lake Tahoe is gevormd door een geologische breuk. Ik zou graag een boottocht willen maken op dit prachtige meer, en uiteraard staat hiken op mijn wishlist.

Yosemite National Park, America

Kings Canyon National Park

Op onze route van Sequoia naar Yosemite zijn we door dit park heen gereden. Maar jee, daar hadden we met gemak dágen kunnen blijven! Kijk maar eens naar de foto’s van Kings Canyon!

Death Valley

Eén van de warmste plekken op aarde. Verwacht een landschap met gescheurde grond, uitgestrekte zoutvlakten en het weerspiegelende water bij Badwater. Nog steeds spijt dat we hier niet geweest zijn tijdens onze roadtrip!

Yoshua Tree National Park

Dit nationaal park ligt een stuk zuidelijker dan alle andere natuur. In dit woestijnlandschap groeien de bijzondere Yoshua Trees, die nog het best te vergelijken zijn met een kruising tussen een cactus en een boom. Ook de rotsen en heuvels in het park zijn intrigerend.

Welke natuurgebieden in Californië wil jij ontdekken?

Volg mijn reisavonturen! Facebook – Youtube – Twitter – Instagram – Pinterest – Bloglovin

Co | Op reis met Co

Ik hou van Californië! Op de meeste plekken ben ik dan ook al geweest, al moet ik nog steeds een keer naar Tahoe, Kings Canyon en Sequioa. Ik kan trouwens ook de regio rondom Mount Shasta (enorme vulkaan) en de Mojave Desert aanraden, zo mooi daar!

Anouk

Hoe ongelooflijk kan de natuur zijn. Zoveel variatie, zo groots (letterlijk en figuurlijk dus). Extra bijzonder zijn inderdaad de plekken met een mooie herinnering, wat leuk dat je daar ten huwelijk werd gevraagd!

Janet

Yosemite en Joshua Tree waren mijn hoogtepunten.. ik vind de regio sowieso één en al hoogtepunten, het is er zo mooi! Ik heb nog genoeg te zien lees ik, dus ik moet zeker eens terug. 😉

Aniek

Heerlijk om te lezen! Tijdens mijn 2 reizen naar Californië heb ik veel van deze parken bezocht. Maar er is nog genoeg te zien voor een 3e reis 😉

Kelly

Yosemite en Joshua Tree heb ik ook bezocht en vond ik echt de moeite waard. Yosemite was ik maar heel kort want ik maakte een dagtrip vanuit San Francisco en dat was toch wel heel pittig. Toch ben ik blij dat ik er geweest ben. Joshua Tree vond ik écht geweldig mooi!

Linda

Ik vond Californië een van de mooiste staten van Amerika die wij bezocht hebben. Alleen Lassen Volcanic Park heb ik van dit lijstje nog niet gezien, de rest wel en dat was allemaal geweldig! Leuk dat je in Monterey ten huwelijk werd gevraagd, mooie plek! Wij zagen daar ook heel veel orka’s