Nieuwe reisplannen maken, dat maakt ons altijd blij. Ondanks het virus maken we nu ook gewoon plannen en zien we wel wat haalbaar is. Hebben we in ieder geval een hoop voorpret!

Eze France

Oud & Nieuw in Lille

Ons volgende avontuur er eentje met een feestdag die we nog nooit in het buitenland hebben gevierd. Kerst vierden al wel in Parijs, de Ardennen en Limburg, maar Oud & Nieuw vierden we altijd thuis of met vrienden (vlakbij huis). Dit jaar is dat anders en vieren we kerst in Frankrijk. Dit heeft alles te maken met onze plannen in de eerste week van januari. Dit huisje huren we van maandag tot en met maandag en we vonden het zonde om het hele weekend ervoor niet op pad te gaan. En dus zochten we een uitje wat we ervoor konden plakken en zo kwamen we op een stedentrip Lille.

Waarom Lille? Van Frankrijk hebben we nog niet veel gezien en ik hoor over deze stad altijd enthousiaste verhalen. De foto’s van Lille zien er goed en heel sfeervol uit. Ook vond ik het heerlijk om tijdens onze roadtrip Italië een andere cultuur en type stad om me heen te hebben, dus dat vinden we vast ook in Lille. We hebben een tof appartement gehuurd in het centrum, vlakbij de dierentuin. Vanuit hier willen we het centrum verkennen, misschien wel een stadstour doen en lekker Frans eten. Nu al onwijs veel zin in deze reisplannen! (op de foto zie je historisch Eze in Frankrijk)

Ga je op reis met je eigen auto? Let er dan op dat je een goede all risk verzekering hebt.

Limburg juli 2021

Workation in Zeeland

Vanuit Lille reizen we door naar Zeeland voor een workation. Al eerder deden we een workation in Limburg (foto) en dit beviel ons erg goed. We doen voornamelijk aan thuiswerken, dus dat kunnen we dan ook prima op een andere locatie dan thuis doen. Reizen met een hond hebben we intussen best vaak gedaan, dus Bros gaat gewoon gezellig met ons mee. Ons idee is om halve dagen te werken vanuit ons vakantiehuis en ’s middags lekker op pad te gaan. Lange strandwandelingen maken, leuke dorpjes bezoeken en misschien wel een uitstapje naar België. We maken geen vaste plannen en zien het ter plekke wel. In Zeeland zijn we nog niet vaak geweest, dus we kijken er onwijs naar uit om daar lekker op pad te gaan!

Harbour Oslo

Reisplannen: roadtrip Noorwegen

Reizen met een camper, dat vinden wij leuk. Al vaak hebben wij een camper gehuurd en reisden we door Canada, IJsland, Australië, Oostenrijk, Nederland en Italië. Omdat we heel graag een eigen camper willen aanschaffen gaan we komend jaar verschillende types campers testen zodat we kunnen ontdekken wat ons goed bevalt. Dat is in ons geval geen krappe bus, maar een camper met comfortabel bed en een grote garage voor onze campingspullen en de honden fietskar.

In mei hebben we gave reisplannen. We hebben 3 weken een camper gehuurd en willen we vanaf Eemshaven (Groningen) oversteken naar Kristiansand in Noorwegen. Nu op ons lijstje met voorbereidingen roadtrip Noorwegen: Preikestolen, Stavanger, Bergen, Eidfjord en Oslo. Uit ervaring weet ik dat dit lijstje nog véél langer wordt, veel leuks om naar uit te kijken dus! In Noorwegen hebben we slechts Oslo bezocht (foto), dus we hebben nog veel te ontdekken en willen vooral lekker de natuur in gaan.

Goed om te checken, heb je een autoverzekering nodig voor je camper?

Camper Dolomites Italy

Roadtrip naar het zuiden

Na de zomervakantie hebben we nieuwe reisplannen. We willen dan graag een tweede roadtrip maken om weer een ander type camper te ontdekken. welk type dat wordt hangt af van onze ervaringen in Noorwegen. De bestemming staat nog niet vast, maar er zijn wensen genoeg. Zo denken we aan een roadtrip door Frankrijk, maar ook Slovenië staat al erg lang op onze wishlist. Of misschien gaan we juist terug naar Italië (foto), Oostenrijk of Zwitserland. De bergen trekken ons ieder geval, dus die willen we ’t liefst opzoeken! Bros is inmiddels oud genoeg voor mooie (berg)wandelingen, dus daar verheugen we ons enorm op!

Nationaal Park de Veluwezoom

Weekendjes weg

Een leuk vooruitzicht hebben, dat vinden we altijd heerlijk en dus boeken we graag weekendjes weg. Even eruit zijn doet ons altijd goed en helpt ons op te laden. De Veluwe is altijd erg fijn, maar ook van Twente zou ik graag meer zien, net als Noord-Brabant. Ook een tripje naar België is altijd een goed idee. Hoog bovenaan mijn wishlist staat een verblijf direct aan de kust, want dit is ons tijdens onze rondreis Nederland erg goed bevallen. Goeie tips voor huisjes waarin Bros mee mag zijn altijd welkom!

Lees ook: mijn reisjaar 2021

Wanda

Een nieuw jaar en dus nieuwe plannen! Leuk dat jullie Oud & Nieuw in Lille gaan vieren! Zou zelf ook graag met de feestdagen naar het buitenland gaan, dit jaar had het op zich gekund, maar door alle drukte en de onzekerheid qua corona doen we het maar even niet. Volgend jaar hoop ik in ieder geval weer richting Oostenrijk en België te kunnen gaan, want dat heb ik dit jaar toch wel erg gemist hoor. En ja, verder nog een concrete plannen, maar Italië, na het lezen van je blogs, is inmiddels weer gestegen op ons lijstje!

Linda

Wat een gave plannen zeg! Noorwegen lijkt mij zo geweldig. Ik heb ook al reisplannen voor 2022, zo ga ik met een vriendin naar Lanzarote en plan ik met Remco een reis naar IJsland. Voor de kerst weten wij het nog niet zo. Kerst 2022 willen wij in New York vieren, dat zouden we namelijk in 2020 al doen.

Yvonne

Wat leuk dat jullie ook oud en nieuw in het buitenland gaan vieren! Hopelijk gaat Frankrijk niet in paniek raken, zoals hier momenteel lijkt te gebeuren en kunnen we gewoon gaan (wij gaan ook naar La France). Verder ook fijne plannen al.. het houdt je van de straat hè?! (en idd voorpret is altijd super)

Diana

Dat ziet er al veelbelovend uit en toffe reisplannen voor 2022. Vooral idd ook kleine escapes boeken want je weet nooit hoe het komende jaar gaat zijn en dichterbij huis is dan toch veel meer mogelijk 🙂 alvast veel plezier in Lille met nieuwjaar.

Michal

Leuke plannen Marcella. Ik ben benieuwd naar die nieuwe bootverbinding met Noorwegen. Lijkt me een goede manier om richting het noorden te gaan. En hopelijk heb je je vermaakt in Lille. Het is al lang geleden dat ik daar was, maar het is een leuke stad en ik wil nog wel eens terug.