Wishlist ABC

Wishlist ABC – Update 2020 en 2021

6 november 2021
Marcella Great Ocean Road Australia

Weet je nog dat ik een wishlist ABC maakte? Ik heb al prachtige bestemmingen kunnen bezoeken, dus kijk je mee wat ik al afgestreept heb?

Arctic Circle Finland

Landen al bezocht: 7

Ik had de afgelopen jaren al best veel landen van mijn Wishlist ABC bezocht. Zo maakten we een roadtrip Cuba over het westen van het eiland en reisden we naar Møn in Denemarken om de ruige kust met de krijtrotsen te bewonderen. Ook reden we met een camper door IJsland over de ringweg en maakten een roadtrip door Fins Lapland waar we over de poolcirkel liepen en helaas het Noorderlicht niet zagen. Tijdens een roadtrip Zwitserland verkenden we de regio rondom Interlaken en in Griekenland reden we over Chios wat een onwijs leuk eiland is. Tot slot konden we Zweden afstrepen tijdens een roadtrip in Dalarna samen met mijn moeder.

Stopover Qatar
Great Ocean Road, Loch Ard Gorge, Australia
Lunersee Austria
Marcella Liechtenstein

Landen toegevoegd: 4

Eindelijk ging onze droom in vervulling en reisden we door Australië! Al jarenlang wilden we deze reis maken en dus hadden we onwijs veel voorpret met het voorbereiden van onze reis. Toen het eindelijk zover was vlogen we via een tussenstop in Qatar naar de andere kant van de wereld. Een totaal andere wereld en onwijs intrigerend om rond te lopen. Na een tweede vlucht en een paar dagen acclimatiseren startte onze camperreis van Adelaide naar Sydney. We genoten van de Adelaide Hills en de Grampians en reden door naar de kust waar we over de beroemde Great Ocean Road reden. We genoten optimaal tot de wereld er in Melbourne opeens anders uit zag. De Formule 1 en het concert van Robbie Williams werden geannuleerd. Het beroemde virus wat ons nu nog steeds in de ban houdt legde alles plat en opeens stond onze reis op losse schroeven… Uiteindelijk hebben we nog tientallen koala’s gespot en een tof schiereiland bezocht voordat we strandden in Sydney.

In september maakten we een roadtrip Oostenrijk. Via Duitsland reden we Tirol binnen waar we Innsbruck en de Rosengartenschlucht ontdekten. Vervolgens reden we via de Silvretta Hochenalpenstrasse Vorarlberg binnen. Daar genoten we van gave uitzichten vanuit de bergen, files met koeien, knusse dorpen en de wandeling rond de Lünersee. Meer ontdekken van deze regio? Lees 7x doen in Vorarlberg! Het land Liechtenstein ligt tegen Vorarlberg aan, dus je bent er zó. Veel is er niet te doen, maar een kijkje nemen in zo’n miniland is alleen al een aanrader!

Dat zet het totaal van de bezochte landen van mijn Wishlist ABC op 11!

Lucca Italy
Conic Hill Loch Lomond Scotland
San Gimingnano Italy

Regio’s al bezocht: 3

Al eerder waren wij in de Dolomieten waar we onder andere een gave wandeling rond de Drei Zinnen maakten. Tijdens een roadtrip IJsland namen we natuurlijk een kijkje bij de magische ijsschotsen van Jökulsarlon. Tot slot waren we een paar jaar geleden op schiereiland Yucatan waar we we ons onderdompelden in Mexicaanse sferen en veel bijzondere tempels bezochten.

Regio’s toegevoegd: 3

In september en oktober reisden we een paar weken rond door Italië. Ook dit keer bezochten we de Dolomieten, maar we streepten ook een paar regio’s af van onze wishlist. In Toscane gingen we op pad in de fantastische stad Florence waar we veels te weinig tijd voor namen. Het is een stad om nog eens terug te komen om meer de historie in te duiken. Vervolgens reisden we door de Chianti streek en bezochten er 4 dorpen. Hierna waren de prachtige historische steden San Gimignano en Volterra aan de beurt. Pisa was de eerste stad die tegenviel, maar gelukkig was Lucca helemaal top. Door Lombardije zijn we heen gereden op weg naar Lago Maggiore. Ook hebben we er overnacht bij een te gekke agriturismo. Natuurlijk is er nog veel meer te ontdekken van deze regio’s, dus we komen er zéker nog eens terug!

Ook van de Schotse Highlands hebben we een stukje gezien omdat we gingen wandelen bij Conic Hill bij Loch Lomond. Dit kan je perfect combineren tijdens een stedentrip Edinburgh als je al bij Arthur’s Seat en de andere highlights bent geweest. Ik vond het echt een verrijking om dit prachtige stuk natuur te bewonderen!

Dat zet het totaal van de bezochte regio’s van mijn Wishlist ABC op 6!

Victoria Street Edinburgh Scotland
Florence Italy

Steden al bezocht: 4

Van de steden van mijn Wishlist ABC had ik er al 4 bezocht: Chicago, Lissabon, Monaco, Gdansk. Drie hiervan waren onderdeel van een roadtrip, alleen Gdansk bezocht ik tijdens een stedentrip. Alle vier totaal verschillende steden die niet met elkaar te vergelijken zijn en juist daardoor is het een leuke mix van bestemmingen!

Steden toegevoegd: 2

Edinburgh had we al eens bezocht, maar ik had ‘m in mijn wishlist opgenomen omdat ik graag eens terug wilde naar die fijne stad. In januari deden we een stedentrip Edinburgh en opnieuw genoten we van deze magische stad. Ook in de winter is de stad heel sfeervol. Ook maakten we een wandeling bij Conic Hill bij Loch Lomond. De tweede stad die we konden afstrepen is Florence. We liepen over de beroemde Ponte Vecchio, bewonderden alle historie die de stad rijk is en vergaapten ons aan de imposante Duomo. Florence is bijzonder en zéker een stad waar ik graag nog eens terug kom!

Dat zet het totaal van de bezochte steden van mijn Wishlist ABC op 6!

Volterra Italy

Next!

In totaal hebben we nu 23 bestemmingen bezocht van ons wishlist ABC. Nog 14 landen, 20 regio’s en 20 steden te gaan! Grappig dat de landen het makkelijkste af te strepen zijn en de regio’s en steden een stuk lastiger. Ik denk overigens dat ik nog wel een flinke tijd bezig ben met de wishlist omdat er ook veel bestemmingen buiten Europa opgenomen zijn. Nu wij reizen met een hond zullen we toch vaker op pad gaan in Europa. Wat de meest realistische bestemmingen zijn om af te strepen de komende jaren? Bretagne, Isle of Skye, Kroatië, Noorwegen, Slovenië, Wenen en Riga. Ik kijk er nu alweer naar uit om op reis te gaan!

Reizen met een camper boek je bij Travelhome. Vraag een gratis reisgids aan!

Volg mijn reisavonturen! Facebook – Youtube – Twitter – Instagram – Pinterest – Bloglovin