Toen we bijna naar huis zouden gaan werd onze reis verlengd met een onverwachte week in Sydney. Ondanks dat het een enorm gave stad is voelde het toch wat ongemakkelijk. Gelukkig bracht onze camper ons op veel mooie plekken met gave natuur!

Narooma Australia Kangaroo AustraliaMaandag 23 maart

Voor het ontbijt zoeken we een mooie plek met uitzicht op een meer. Vervolgens rijden we door naar Narooma waar we genieten van het uitzicht op het knalblauwe water en Australia rock. Ook zien we 18 zeehonden op de pier, dus ik kan weer wildlife turven. Een eindje verderop lopen we door het dorpje Mogo wat hard geraakt is door de bosbranden, we zien de zwarte skeletten van een aantal huizen. De winkeltjes zijn hier open, dus we nemen (voorzichtig) een kijkje en halen wat te eten af. We slapen op een grote camping bij de kust in het plaatsje Bendigo. Hier is het al flink rustig is geworden en dus staat er niemand in onze buurt. Dat komt mooi uit, want we zien 2 kangoeroes op de camping én 3 possums.

Apartment Sydney AustraliaDinsdag 24 maart

Aan de vele verschillende uitwerpselen voor onze camper te zien hebben nachtelijk bezoek gehad. We hebben beide een kangoeroe horen springen, maar meer hebben we niet opgemerkt. Na het ontbijt checkt Jan (zoals elke ochtend en avond) hoe het ervoor staat met alle maatregelen en beperkingen en ontdekt tot zijn grote schrik dat onze vlucht van woensdag geannuleerd is… Het luchtruim van de Verenigde Arabische Emiraten is gesloten, dus een tussenstop is onmogelijk. Omdat ook campings dicht gaan én we ons minder prettig voelen met gedeeld sanitair vinden we een appartement vlakbij de luchthaven in Sydney. Met keuken, badkamer, slaapkamer en een balkon. Onze camper parkeren we voor de deur van het appartement.

Harbour bridge Sydney Australia Opera House Sydney AustraliaWoensdag 25 maart

Na 3 weken kamperen is het fijn om een eigen appartement te hebben. We slapen lang uit in het fijne bed. We hebben via Instagram contact met een Duits/Nederlands stel wat ook in Sydney gestrand is. Van hen horen we dat de Duitse overheid tipt om tickets te boeken met Qatar Airways. Dat doen we ook en na een heleboel gepiel zijn we veel geld lichter en 2 tickets naar huis rijker (en zij ook!). Een paar uurtjes later spreken we – op gepaste afstand – met hen af in een klein, rustig parkje met zicht op de Harbour Bridge en het Opera House. Het is fijn om even onze ervaringen met elkaar te kunnen delen. Jan en ik lopen samen nog even een rondje, scoren Starbucks mokken (jeeej!) en doen ’s middags boodschappen in de stromende regen.

Opera House Sydney Australia Opera House Harbour Bridge Sydney AustraliaDonderdag 26 maart

’s Ochtends worden we onrustig wakker. We checken alle mogelijke informatie over onze vluchten en de situatie in de wereld. Gelukkig vinden we geen nieuwe teleurstellingen. We besluiten naar de Royal Botanic Gardens te rijden. En dus lopen we ook naar de trappen bij het Opera House waar het bizar rustig is. Het gebouw zelf is afgezet met hekken waardoor we op onze foto’s geen toeristen hebben, maar wél een beveiligingsmeneer met een knálgeel hesje. Een eindje verderop in het park hebben we geweldig zicht hebben op de iconen van Sydney. Terug in onze wijk ontdekken we een kleine supermarkt die veel fijner voelt dan de grote Woolworths. Die wordt onze supermarkt voor de komende dagen.

Brighton-le-Sands Sydney AustraliaVrijdag 27 maart

Ook vanochtend zijn we weer onrustig en checken we weer of onze vluchten nog wel gaan. Gelukkig weer geen verrassingen en dus rijden we naar Brighton-le-Sands, een strand vlakbij de luchthaven. We lopen een eind over de boulevard, kopen koffie en verse jus en hebben onenigheid met een dame die veels te dichtbij ons staat (social distancing!). Terug naar de camper lopen we over het strand en zien dat er nog best veel vliegtuig aankomen of vertrekken. We zetten onze campingstoeltjes naast de camper waar we een tijdje lezen. We halen donuts bij Krispy Kreme en ’s Avonds bestellen we een burrito bowl en burrito bij de Mexicaan en genieten volop.

Botany Bay National Park Sydney Australia Botany Bay National Park Sydney AustraliaZaterdag 28 maart

Sydney heeft ontzettend veel natuurparken rondom de stad, dus we kunnen kiezen waar we gaan wandelen. Vandaag bezoeken we Botany Bay National Park en zijn verrast door de geweldige kustlijn met ruige rotsen en knalblauw water. Omdat het zaterdag is hebben we best veel mensen om ons heen, maar elkaar ontwijken is goed te doen. Na de wandeling picknicken we in een recreatiegebied waar we een heleboel bijzondere vogels spotten. Wat ga ik al die mooie diertjes missen als we weer thuis zijn!

Harbour bridge Sydney Australia Manly Sydney Australia Sydney Harbour National Park AustraliaZondag 29 maart

Volgens onze oorspronkelijke plannen zouden we tijdens de fietstocht Sydney naar het schiereiland Manly gaan om daar rond te rijden. Nu gaan we er met de camper naartoe (over de Harbour bridge!) en genieten volop van het uitzicht op de stad. Jee, ondanks de gekke situatie voelt Sydney echt als een geweldig fijne stad. Dat belooft veel goeds als we er ooit nog eens terug komen (en dat willen we!). Ook Sydney Harbour National Park geeft ons geweldig uitzicht op de stad. Wauw! Bij Little Manly Cove lezen we ons boek op het strand en genieten van de zon. We nemen een toeristische route terug naar ons appartement en nemen een kijkje bij het afgesloten Bondi Beach. Al met al een dag vól fijne bezienswaardigheden!

Onze reis is intussen beëindigd. Wij strandden in Sydney en zijn na meerdere geannuleerde vluchten inmiddels terug uit Down Under. Omdat we een tijdje in beslag werden genomen door stress, maak ik onze weekoverzichten alsnog af.

Lees ook:

Kijk jij uit naar mijn artikelen over onze reis in Australië?

Volg mijn reisavonturen! Facebook – Youtube – Twitter – Instagram – Pinterest – Bloglovin

Saskia

Lijkt me heel dubbel, ook om de foto’s terug te zien. Hoewel ze echt prachtig zijn!

Cindy | Backpackfever

Dat vergt wel even wat improvisatievermogen. Gelukkig vonden jullie een leuk appartement en hebben jullie ondanks de onrust en spanning toch nog veel mooie dingen gezien in Sydney. Ik hoop dat jullie snel weer een keer mogen terug keren!

Linda

Sydney is gelukkig een fijne stad om lang te blijven. Wij waren er helaas heel kort, eigenlijk zouden wij aan het einde van onze reis terugkomen, maar onze plannen veranderden. Dus wij hebben zo’n beetje niks gedaan wat je in deze blog beschrijft haha. Wij hebben alleen in de stad zelf geslenterd en de wandeling vanaf Boni naar Cogee Beach gedaan. Toen waren onze twee dagen in Sydney alweer op ook. Ik wil graag nog eens terug! Mooie plekken hebben jullie kunnen zien, ondanks de gekke situatie

Kelly

Jeetje…wat een dubbel gevoel hebben jullie aan je reis overgehouden zeg. Lijkt me zo vreemd. Ik lees wel dat jullie nog terug willen gaan en dat snap ik volledig. Australië is zo bizar mooi en heeft ontzettend veel te bieden. Ik was slechts drie dagen in Sydney en dat was veeeel te kort.

Aniek

Wat er verhaal! Zo jammer dat jullie reis afgebroken is, maar gelukkig konden jullie nog terug naar Nederland reizen. Hopelijk kunnen jullie nog een keer terug reizen!

Jenny

Goed dat je dit weekoverzicht nog schrijft! Het lijkt me bijzonder om dit terug te mogen lezen over een tijdje.

Zeehonden zijn gaaf.

Lizette

Heel bijzonder om in die bijzondere tijd over je reis door Australië te lezen. Het lijkt me al enorm indrukwekkend om de gevolgen van de brand te zien met die skeletten van huizen. En dan de spanning van de geannuleerde vlucht. Ik vind het knap hoe je er het beste van hebt gemaakt en Sydney als je tijdelijke thuis hebt gemaakt. Het wandelen in de natuur parken was vast een aangename ontspanning.

Sanne

Zo balen dat je in Sydney je trip strandde. Mijn reis begon er juist dus ik heb er hele andere herinneringen aan. Ik bezocht ook wat meer plekken, moet er nog steeds over bloggen 😉