Het was even wennen aan de krappe ruimte in de camper, want buiten was het fris met een graad of 17 en een stramme wind. Maar jee, wat hebben we al veel moois gezien! Dankzij slecht internet heb je nog een weekoverzicht Australië tegoed, dus lees snel hoe we genieten van onze reis door Australië!

Maandag 2 maart

Onze tweede volle dag in Adelaide worden we wat later wakker. We hebben lang geslapen, dus dat doet ons goed. Na een prima ontbijt nemen we de metro naar Glenelg beach, hét stadsstrand van Adelaide. Het is er rustig en met een zonnetje en 21 graden is het er heerlijk. Terug in de stad bezoeken we de merkwaardige Art Gallery, lopen een rondje door het centrum en we drinken wat bij een leuk Belgisch café. ’s Avonds pakken we onze spullen vast in en relaxen we een tijdlang in de hot tub in het basement.

Hahndorf Adelaide Hills AustraliaDinsdag 3 maart

We staan vroeg op en zijn om 8 uur de eerste klanten bij de camperverhuurder. We melden ons, kijken naar een (verplichte) instructievideo en dan krijgen we uitleg bij onze camper. We hebben 4 weken lang een camperbus van Maui in ons bezit die we ‘Bounty’ noemen, naar het schattige wiebelende Koala’tje wat we voorin de camper plakken. We doen boodschappen en rijden door de Adelaide Hills naar het plaatsje Cumarche waar het hoogste hobbelpaard ter wereld staat. Ook nemen we een kijkje in het Duitse stadje Hahndorf, wat niet heel Duits oogt, maar wel heel leuk is. Aan ’t einde van de middag checken we in bij de camping Shiloh Hills zodat we onze spullen kunnen uitpakken en onze camper kunnen inrichten. Ook spotten we er onze allereerste kangoeroe!

Gully Falls Adelaide Hills AustraliaWoensdag 4 maart

We worden vroeg wakker en rijden in een kwartier naar de Mount Lofty Summit. Hier hebben we een tof uitzicht op Adelaide. Dan starten we met de hike van Mount Lofty naar de Gully Falls, van zo’n 8 kilometer. Op de heenweg dalen we flink, dus dat wordt een hele klim omhoog. Maar het gebied is prachtig én we spotten twee kangoeroes! Omdat het naar Grampians National Park een flinke rit is, doen we vandaag de eerste 300 kilometer. We eindigden de dag op een gratis camping aan een meer in het plaatsje Bordertown. Dikke prima!

Marcella Kangaroo AustraliaDonderdag 5 maart

Het is nog dik 2 uur rijden voordat we de bergen zien opdoemen in het kale weidse landschap. Na een stop bij het infocentrum rijden we Grampians National Park in. We doen een wandeling naar de Mackenzie Falls en spotten 2 zwarte kangoeroes, of zijn het wallaby’s? We hebben een bushcamping geboekt waar we letterlijk tussen het wildlife zitten. Er zitten 8 kangoeroes op onze camping en 4 emu’s. Supergaaf en ik vermaak en tijdenlang met het observeren van de dieren. We maken burrito’s in onze buitenkeuken die ons onwijs goed bevalt. Het is fris met 16 graden, maar buiten koken gaat prima!

Marcella The Balconies Grampians

Vrijdag 6 maart

Na een ontbijt samen met de emu’s rijden we naar het uitzichtpunt bij The Balconies. Het is met 8 graden flink fris, dus de jas gaat aan en de muts op. Vervolgens rijden we door naar The Pinnacles waar we eerst lunchen en dan starten met onze wandeling. We klauteren door een kloof, lopen over vlaktes vol stenen, lopen door een nauwe kloof en klimmen een steile trap op en lopen weer over vlaktes vol stenen. Onze inspanning wordt beloond met een geweldig uitzicht op het bergmassief. Wauww! Op de terugweg hoeven we alleen te dalen, dus dan kunnen we nog meer genieten. En we zien een Echidna, een mierenegel. In het dorp Halls Gap blijkt alles volgeboekt vanwege Long Weekend, dus we moeten nog een eindje rijden naar een camping in een andere hoek. Daar spring ik onder de douche (ik was mijn haar!) en we wassen onze kleren.

Zaterdag 7 maart

We worden rond 8 uur wakker en dat is heel laat voor ons doen. Het slapen in de camper begint te wennen. We rijden Grampians National Park uit om bij de kust te komen. In het plaatsje Dunkeld drinken we nog even wat bij café Koopmans. We lunchen onderweg bij een picknickplek waar ook bbq’s staan. Die vind je hier overal en kan je gewoon gebruiken. We rijden door naar de blowholes en het petrified forest op Cape Bridgewater, maar de koala die we onderweg over de weg zien lopen is nog veel gaver. We doen boodschappen en arriveren om 6 uur op de ‘camping’, al is het meer een grasveld achter een restaurant. Jammer, maar we slapen er wel prima.

The Grotto Great Ocean Road Australia

Zondag 8 maart

We rijden via Port Fairy naar Warrnambool. Vervolgens rijden we door naar Cape Richie waar we onze camper parkeren op een grasveld en genieten van een heerlijke lunch. Dan rijden we door naar de oceaan waar we een kijkje nemen bij de Bay of Islands, Bay of Martyrs, de Grotto, London Bridge en de Arch. Stuk voor stuk pareltjes met geweldige ruige kust. We komen rond 6 uur aan bij de camping in Port Cambell waar we gewoon een plekje mogen uitzoeken. Perfect! We eten wat en kijken ’s avonds naar Wie is de mol? in de camper. Wat een spannende aflevering! We duiken vroeg onder de wol want we zijn van plan om de volgende ochtend extra vroeg op te staan… Waarom, dat lees je in mijn volgende weekoverzicht Australië!

Volg ons op reis!

Nu ben je natuurlijk benieuwd hoe je op de hoogte blijft van onze reis. Ik ben van plan om weekverslagen te blijven maken en te publiceren op zondag. Nieuwe blogs zie je altijd verschijnen op mijn Facebookpagina. Deze weekverslagen zal ik ook als nieuwsbrief versturen aan alle geïnteresseerden, dus meld je aan voor mijn nieuwsbrief. Tot slot zal je ook op Instagram regelmatig een foto voorbij zien komen én je kunt mij volgen op Polar Steps zodat je ziet waar ik uit hang. Stay tuned, ik vind het erg leuk als je met mij mee reist!

Lees ook:

Wat vind jij van ons weekoverzicht Australië?

Volg mijn reisavonturen! Facebook – Youtube – Twitter – Instagram – Pinterest – Bloglovin