Reizen is het leukste wat er is. Wanneer alles goed gaat natuurlijk. Want ook wij hebben wel eens pech op reis. Van Brussel tot Canada en Amerika. Het komt overal voor. Ik vertel je er meer over!

Een taxiritje voor de sleutel van de camper

Na een heerlijke camperreis door West-Canada hadden we wat gedoe bij het inleveren van onze camper. We waren een week eerder aangereden door een Duitser die onze bumper had beschadigd. We hadden keurig de schadeformulieren ingevuld (hij gaf aan dat het zijn schuld was), en de schade gemeld. We waren dat ook verrast toen Cruise Canada het eigen risico bij ons wilde innen, terwijl het een kwestie was van een vergoeding regelen bij de verhuurder van de Duitser. Na heel wat gedoe stapten we opstandig in de taxi die ons naar de luchthaven bracht. Eenmaal daar ontdekte Jan dat de sleutel van de camper nog in zijn broekzak zat… Er zat niets anders op dan opnieuw een taxi bestellen, die de sleutel bij Cruise Canada bracht. Duur ritje!

Puma kofferKoffer in tweeën in Canada én Cuba

Het ideale van reizen met een camper is dat je al je spullen in je huisje op wielen kunt leggen. Daardoor kwamen we er echter wat laat achter dat Jan’s koffer kapot was. We hebben even gekeken naar een nieuwe koffer, maar naald en draad + duct tape zorgden ervoor dat de koffer alle spullen netjes terug in Nederland bracht. In Cuba hadden we beide een tas op wieltjes mee, en ook toen scheurde Jan zijn tas kapot. Hier moest ik het alleen met naald en draad repareren. We zijn wel op zoek gegaan naar duct tape, maar in Cuba is veel gewoon erg lastig verkrijgbaar. Gelukkig redde de tas het tot Nederland, en daar pakte ik mijn eigen tas kapot van de band. Het was maar goed dat we nieuwe koffers mochten uitzoeken!

Tijdens je reis door Cuba kan je maar beter alles bij je hebben. Lees: Paklijst – wat neem je mee naar Cuba?

Rental car America2x bestolen worden

Tijdens onze stedentrip New York misten we op een gegeven moment de portemonnee van Jan. Waar we die kwijt geraakt zijn, of dat we bestolen zijn is nog steeds een groot raadsel. Het leverde wel een hoop gedoe op, vooral omdat het Pasen was. We bestelden een nieuwe creditcard, die bij ons hotel werd afgeleverd vlák voordat we naar de luchthaven moesten om onze vlucht naar Miami te halen. Oef!

Een jaar later leverde een diefstal ons veel meer ellende op. We checkten uit bij ons hotel, en ik liet mijn rugtas even in de auto staan. Toen we 5 minuten later terug kwamen was de autoruit ingeslagen, en mijn tas gestolen. Zo waren we in enkele minuten beide portemonnees, mijn digitale camera en gloednieuwe iPod kwijt. Ik heb nooit meer zó hard geschreeuwd… Gelukkig hadden we een goede verzekering bij onze huurauto en konden we met onze paspoorten eenmalig geld opnemen. Vervolgens leefden we van een dagbudget. Een onwijs heftige ervaring die ik hopelijk nooit meer hoef mee te maken.

Vanuit Antwerpen blijven steken in Rotterdam

Ons allereerste tripje samen was een weekendje Antwerpen. Vlak voor Kerst hadden we er een heerlijk weekend samen. We waren met de trein naar Antwerpen gereisd, wat een heel relaxte rit was. Op de heenweg dan, op de terugweg kreeg de NS last van sneeuw en ijs. We strandden op het station van Rotterdam, waar we opgevangen werden in de personeelskantine. Na een tijdje was er sprake van opvang in sporthallen, maar Jan regelde een hotel een Rotterdam. Zo plakten we een dagje en nachtje Rotterdam aan ons weekend Antwerpen vast. Wel zo relaxt. De volgende ochtend was de ellende nog niet opgelost, en treinden we van station naar station naar het noorden. Dat duurde zo ontzettend lang dat we ’s avonds het concert van Ilse de Lange misten… Gelukkig is het goed gekomen met onze passie voor reizen 🙂

Jan en Marcella in Brussel, BelgiëBrussel niet kunnen uitrijden vanwege autoloze zondag

Een paar maanden na onze roadtrip Oost-Canada hadden we zin in een nieuw uitje, en dus planden we een weekend Brussel. Het werd een kort, maar fijn weekend waarin we veel zagen van de stad. Op zondag sliepen we uit, ontbeten wat en wilden nog even kijken bij het iconische Atomium voor we naar huis zouden rijden. We checkten uit, en reden de parkeergarage uit. Al snel zagen we een wegversperring en werden we tegen gehouden. Omdat wij niet Frans spreken, en de politieagent geen Engels, werd het een lastig verhaal. Het bleek autoloze zondag, en het leek er op dat we daardoor de stad niet uit konden. Waarom ze dan juist auto’s ín de stad houden, dat snap ik nog steeds niet. Uiteindelijk vonden we via onze navigatie toch een weg om de stad uit te komen. En een bezoekje aan het Atomium, dat staat op onze België wishlist!

Dit vind je vast ook leuk!

Heb jij wel eens pech op reis?

Volg mijn reisavonturen! FacebookYoutube – TwitterInstagram – Bloglovin

Shirley

Leuk om te lezen is misschien niet de goede reactie onder een artikel met dit onderwerp, maar ik vond het toch een vermakelijk artikel. Ik heb nooit extreme pech gehad gelukkig. Aan alle keren met pech denk ik nu met een glimlach terug: zonder geld naar Vaticaanstad gaan en daarom 2x in alle rijen staan, op Malta voor dichte deuren van een bezienswaardigheid staan ivm stroomstoring, gezakkenrold worden in Praag (het erge is, daar voel ik me nog steeds schuldig over, dat ik de portemonnee een paar dagen eerder van mijn zusje voor mijn verjaardag had gekregen. Zij was toen… Lees verder »

Joyce rdt

Wat een koffer/tassenpech zeg, gelukkig nog goed op kunnen lossen, maar ellendig is het wel. Bestolen worden op vakantie lijkt me ook vreselijk en al helemaal op deze manier, heel naar!
Op mijn verjaardag een paar jaar geleden ging ik naar Londen waar ze niet op die dag staakten, was geen beste verjaardag haha. Liefs.x

Ester

Nou Marcella, gelukkig is je liefde voor reizen er niet minder door geworden 😉 Vervelend dat jullie bestolen zijn. Zulke dingen kun je soms ook niet voorkomen. Een moment van onoplettendheid. En hoewel het heel vervelend is, uiteindelijk zijn het slechts spullen en zijn jullie er goed uitgekomen!

Wanda

Gelukkig zijn het nog relatief kleine incidenten geweest waardoor jullie gewoon wel je reis konden vervolgen. Ik moet zeggen dat wij eigenlijk op dat vlak van geluk mogen spreken. Ik kan zo 1,2,3 geen pechgevallen herinneren. Afkloppen dus!

Evelyn

Haha oh jee dat laatste is dan echt een dramaa en daar maakte ik juist fijn gebruik van door door de stad te gaan longboarden. Kan me voorstellen hoe irritant het voor jullie is geweest!

Lizette

Wat een pechgevallen. Je gestolen tas is wel echt enorm balen. Ik zou dan ook heel hard schreeuwen. Ik heb ook wel eens pech gehad (wie niet?) zoals dat mijn telefoon was gestolen in een hostel of dat ik in Washington was juist op 4 Juli, wanneer alles dicht is… Oeps.

Bianca

Daar waren wij een paar jaar geleden bang voor: dat alles op 4 juli gesloten zou zijn. Tot onze verbazing was alles open. Met vuurwerk als afsluiting!

Lizette

Wat?? De winkels en zo ook? Dat is fijn! Het enige dat ik toen gezien heb is de limo waar Clinton in zou zitten van een afstand…

Sanne

Autoloze zondag! Wat een toeval dat jullie net op die dag in de stad waren. Achteraf is het wel grappig, maar op dat moment zal je ongetwijfeld iets minder blij geweest zijn!

Sabine

Dat zijn inderdaad wel pechgevallen! Ik heb nooit echt zoiets meegemaakt eigenlijk… meer pech zoals vieze beesten in een hotelkamer. Ohja we hebben wel een keer een kapotte auto gehad in the middle of nowhere hier in Colombia. Stonden we daar uren langs de weg op de wegenwacht te wachten 🙂

Stéphanie

Jeetje, wat heb jij veel pech gehad zeg. Gelukkig is mijn tas nog nooit gestolen. Ik denk dat ik ook heel hard zou schreeuwen. En die autoloze dag in Brussel, hoe verzinnen ze het! Het ergste wat ik meemaakte was mijn voedselvergiftiging in Toronto, dat was echt een hel waar ik een week lang last van heb gehad. En een stedentrip naar Rome die begint en eindigt onder de sneeuw. Rome is totaal niet gemaakt voor sneeuw en lage temperaturen en zo ook in ons hotel was het ijskoud. Achteraf was het wel heel erg gaaf om Rome in de… Lees verder »

Ilona

Jeetje, op dat moment is het echt balen. Vooral diefstal ..tot twee keer toe lijkt me erg vervelend. Zelf hebben wij ook pech onderweg gehad, in Leuven erachter komen dat de garage in het centrum twee dagen niet open is tijdens Pasen óf naar Brussel rijden en in een dichtgeslibde stad terecht komen omdat er een marathon aan de gang is. Op dat soort momenten is het niet fijn, toch kan je achteraf wel weer concluderen dat je een wijze les hebt gehad.

wendy

WOW! Zo balen als je bestolen wordt. Gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt. Ik kan eigenlijk niet echt bedenken wat er bij mij mis is gegaan. Meestal van die kleine dingen, met vertragingen, niet rijen van openbaar vervoer. Misschien kom ik er nog op.

XxX

Angela

Jeetje, wat een pech allemaal! Ik denk dat de ergste pech die wij op vakantie hebben gehad.. 2 dingen waren in 1 vakantie. We gingen van Lissabon naar de Algarve met de auto. Ter voorbereiding van onze roadtrip naar Amerika. We hadden bij een reisburo geboekt en die zou zorgen dat de huurauto bij het hotel in Lissabon werd afgeleverd… nou, mooi niet! Maar eer dat we daar achter waren, waren we alweer wat uurtjes verder en moesten we helemaal terug naar de luchthaven om de auto op te halen… (Mooi dat ik nu gewoon alles zelf regel.. no way… Lees verder »

Maya

Dat zijn behoorlijk wat pechervaringen! Gelukkig uiteindelijk alles toch goed gekomen. Wat balen zeg van die diefstal! Wij zijn eens in Barcelona bestolen (rugzak naast tafel in restaurant gestolen met werkelijk alles in. Niks vergoed van verzekering want ‘we hadden de rugzak op de rug moeten houden…’ (zie je het voor je in een restaurant). Verder vlucht van Glasgow naar Brussel gemist omdat we op het verkeerde vliegveld stonden(!) en we uiteindelijk 29 ipv 30 minuten voor vertrek pas op het goede waren (onze tickets werden voor onze neus aan anderen gegeven en wij moesten voor €600 pp nieuwe kopen),… Lees verder »