Een mooie wandeling met onverwachts geweldig uitzicht op de Thunersee, een veld vól koeien met megagrote bellen en het leuke stadje Thun. Ik vertel je hoe je mooi kunt wandelen bij de Thunersee, uiteraard met veel foto’s!

Heiligerschwendi Switzerland
Hike Thunersee

Op zoek naar de zon bij de Thunersee

Wij hadden een appartement in Adelboden en in dat dal was de weersvoorspelling voor onze 3e dag slechts 16 graden en regenachtig. Rondom Interlaken was het een stuk mooier weer (+21 graden) en dus reden we met onze huurauto in een uurtje naar het noorden. Vanuit het mini dorp Heiligenschwendi deden we een wandeling van 7,3 kilometer waar we onverwachts een geweldig uitzicht hadden op de knalblauwe Thunersee!

Kilometers: 7,3
Tijdsduur: 2:11 uur
Geklommen én gedaald: 280 meter
Start- en eindpunt: Heiligenschwendi, parkeren bij de tennisbaan

Cows Switzerland

Koeien met grote bellen

Toen we het dorpje Heiligenschwendi uit liepen zagen we een strook blauw van de Thunersee. We maakten wat foto’s en liepen het bos in. Een luid geklingel lokte ons naar een veld vól koeien. Alle koeien in Zwitserland dragen een bel, wij denken dat de eigenaar zo zijn dieren terug kan vinden in het uitgestrekte gebied. Kalfjes krijgen een kleine bel en er zijn heel grote bellen voor de volwassen koeien. Wanneer de koeien met z’n allen aan het grazen zijn maakt dat een hoop geluid. Idyllisch getingel is het niet meer. Op het veld stond een aantal koeien zeer fotogeniek voor de bergen. Wauw!

Thunersee Switzerland Marcella

Geweldig zicht op de Thunersee

Na een fotosessie met de koeien liepen we een klein stukje naar een uitzichtpunt met een bankje. Hier hadden we een geweldig uitzicht op de Thunersee met prachtig knalblauw water. Dit water komt uit de bergen en is daardoor zo blauw van kleur. We wisten niet dat dit uitzichtpunt in onze wandeling zat, dus dat troffen we goed. Je kunt in deze regio met een aantal (dure) kabelbanen omhoog voor een mooi uitzicht op het meer, maar nu kregen we gewoon tijdens onze wandeling dit gave uitzicht. De perfecte plek om een broodje te eten, veeeel foto’s te maken en met onze drone te spelen.

Wist je dat wij video’s van onze reizen maken?

… en weer naar beneden!

Na de lunch lopen we naar beneden en verdwijnt ons uitzicht stukje bij beetje. Jammer! In Zwitserland worden de wandelroutes aangeduid met de gele bordjes met de tekst ‘wanderweg’. Ik blijf ze leuk vinden! We lopen langzaam maar zeker weer richting het dorpje Heiligenschwendi. Hier genieten we nog van het strookje blauw wat we zagen toen we begonnen te wandelen en dan is het tijd om weer in onze huurauto te stappen. Op naar een volgend avontuur!

Lees ook: Schynige Platte – Een gaaf bergpanorama, mooie wandelingen & praktische informatie

Thun Switzerland Thun SwitzerlandEn dan is er nog Thun!

Na ons wandelavontuur reden we vanuit Heiligenschwendi naar de stad Thun. We doken de winkelstraat in omdat ik voor de koude avonden een joggingbroek vergeten was mee te nemen. Het winkeldeel heeft weinig sfeer, maar kijk vooral verder want Thun is mooi. Een kasteel uit de 12e eeuw torent boven het centrum uit en over de rivier de Aare zijn een aantal prachtige historische bruggen. Echt een fijn stadje om lekker een tijdje rond te dwalen!

Meer Zwitserland:

Wil jij wandelen bij de Thunersee?

Dominique | dominiquetravels.com

Wat een mooie uitzichten heb je daar inderdaad! Des te meer posts je schrijft over Zwitserland des te meer ik ernaar uit kijk om daar ook weer een keer naar toe te reizen!

Wanda

Ja, ik wil zeker terug naar deze regio en dan inderdaad ook lekker de bergen in. Tijdens onze eerst bezoek was mijn conditie nog niet je van het, dus hebben we niet zoveel gewandeld, maar het lijkt me heerlijk om daar te wandelen en ook te genieten van dit soort prachtige uitzichten en ja, natuurlijk ook van die koeien! Leuke selfie van jullie trouwens!

Manon Ruitenberg

Lijkt me heerlijk om daar te lopen, mooi uitzicht. Ik kan me voorstellen dat het een kabaal is als alle koeienbellen rinkelen.

Janet

Ik wil daar zeker wel wandelen hoor.. dat ziet er heerlijk uit! Ik word steeds enthousiaster bij het lezen van je blogs en het bekijken van je foto’s. Het ziet er zo mooi uit allemaal.

[…] voor een uitgebreid aanbod.   Op zoek naar een mooi bergmeer in Zwitserland? Bezoek dan de Thunersee! […]