Reisplannen

Travel 2019 – My next trips

21 april 2019

Ons jaar verloopt net even anders dan anders. Helaas vervalt onze roadtrip Noorwegen én is ons reisjaar (voor ’t eerst) nog niet volgepland. Hopelijk geeft dit ons de ruimte om onze ultieme droomreis over een tijdje werkelijkheid te maken… Maar eerst: my next trips van 2019!

B&B Woonboerderij DijkerhoekMarcella Ninglinspo Belgium

Been there

Halverwege januari startten we ons reisjaar met een heerlijk weekend bij B&B Woonboerderij Dijkerhoek. We genoten van de rust en ruimte van het platteland en liepen heel wat kilometers in de prachtige Nationaal Park Sallandse Heuvelrug (aanrader!). Na een hectische periode besloten we begin april om naar onze zuiderburen te rijden voor een lang weekend bijkomen in de Ardennen. We reden door een prachtig heuvelachtig landschap, genoten van knusse dorpjes en liepen heel wat kilometers. De wandeling bij bergrivier Ninglinspo is echt heel tof! Een weekend later was ik op pad met een groep bloggers in Laag Holland, de regio boven Amsterdam. Hier vertel ik je binnenkort veel meer over, want het was echt zo’n onwijs tof weekend!

Blijf op de hoogte via Facebook!

Marcella, KopenhagenKopenhagen – Denemarken

Ons weekend Kopenhagen stond al vast vanaf eind 2018. We kochten concertkaartjes voor Mumford & Sons en besloten te kiezen voor het concert in Kopenhagen. Weer eens wat anders dan Amsterdam 🙂 We gaan dit keer samen de stad verkennen waar ik mijn eerste vliegreis naar maakte. Leuk! Wat al vast staat is een fietstocht, want we houden van fietsen op reis. Verder willen we lekker door de stad heen slenteren en mooie plekken ontdekken. Ik ben benieuwd hoeveel ik nog van Kopenhagen herken want het is 13 jaar geleden dat ik in de stad was… Omdat we onze heenreis opsplitsen in twee dagen, hebben we een tof hotel geboekt vlakbij Lübeck in Duitsland. Hier nemen we de volgende ochtend de boot naar Denemarken.

We waren van plan om Kopenhagen te combineren met Noorwegen, maar helaas past dit niet meer in onze plannen. Jammer!

Shutterstock Zermatt

Zwitserland

In juni gaan we een week naar Zwitserland, een nieuwe reisbestemming voor ons. We zijn gek op de bergen en dus besloten we weer een fijn tripje naar dit intrigerende landschap te plannen. We zijn druk bezig met het zoeken naar vliegtickets, een huurauto, accommodaties en de gaafste plekken waar we naartoe móeten. Het plan is om naar Bazel te vliegen en vanaf daar de natuur in te duiken en het oosten en zuiden van Zwitserland te ontdekken. We willen (uiteraard) een roadtrip maken zodat we op verschillende plekken komen. En we willen graag hiken in de mooie natuur. Dat wordt vast een gave week!

Tips voor gave routes om te hiken en leuke accommodaties zijn welkom!

shutterstock_ Oulanka National Park Finland

Finland

In september staat een reis naar Finland op ons programma. Wederom een onbekend land voor ons, en een mooie aanvulling op de reizen in Scandinavië die we al gemaakt hebben. We gaan het noorden ontdekken: Fins Lapland. Ik ben erg benieuwd naar deze uitgestrekte regio die veel rust en ruimte biedt. Op mijn wishlist: elanden en beren spotten, hiken in Oulanka National Park, een kijkje nemen bij de poolcirkel, wilde bessen plukken, het Noorderlicht spotten (wishlist!) en vooral erg genieten van alle rust. Lijkt me heerlijk!

shutterstock_Australia

Next trips… hoooog op de wishlist!

Tsja, en verder hebben we nog geen next trips gepland staan. Vorig jaar waren we van plan om in het najaar naar New York en Curacao te reizen en een aantal leuke stedentrips te maken: nu lijkt het ons hoog tijd om door te sparen en onze droomreis eindelijk te maken. Niet komend najaar al, maar misschien lukt het begin 2020 en anders volgend najaar. Wat die droomreis is? Wij willen heel erg graag naar de andere kant van de wereld vliegen en een paar weken lang met een camper langs de oostkust van Australië reizen! Ik hoop dat ik over een tijdje kan aankondigen dat we dé reis kunnen gaan maken! Bron foto’s: eigen beheer & Shutterstock

Wat zijn jouw next trips?

Volg mijn reisavonturen! Facebook – Youtube – Twitter – Instagram – Pinterest – Bloglovin

You Might Also Like

Abonneren op
Linda
Reiziger

Wat een mooie plannen! Lapland lijkt mij heel gaaf, ik zou daar in de winter graag eens heen gaan. Zwiterland lijkt mij echt een droomland, zo mooi. Een reis door Australië kan ik je aanraden! Onze volgende bestemming is de Westkust van Amerika en daarna Madrid, ik ben heel benieuwd!

Shirley

Er staan toch al wat mooie trips gepland. Mijn jaar was heel lang leeg, maar binnenkort ga ik naar Berlijn. In het najaar wil ik graag nog iets moois inplannen, maar dat staat nog open.

Wanda
Reiziger

Jammer dat Noorwegen dit jaar niet meer lukt, maar dat komt vast nog wel een keertje. Jullie andere plannen maken in ieder geval een hoop goed toch? Zwitserland is echt prachtig, wij zijn er toen gewoon met eigen auto naar toe gegaan, is ook prima te doen, maar dat is net wat je voorkeur is natuurlijk. Finland trekt mij dan wat minder, maar dat is ook vooral omdat ik te weinig van het land weet. Ons volgende reis gaat naar Dalmatië in Kroatië in juni, voor ons een nieuwe bestemming dus ben erg benieuwd.

Zwitserland is een prima land om per trein te ontdekken! Is nog een stuk duurzamer ook 😉

Neem de tijd in Bazel, is een erg leuke stad. En ga zeker ook naar Zermatt, voor een bezoek aan de Gornergradbahn, met uitzicht op de Matterhorn.

Veel reisplezier!

Groet, Wanda

Anne - Ditisanne.nl
Reiziger

Mooie plannen hoor! Finland lijkt mij inderdaad ook erg mooi, vooral omdat Zweeds Lapland bij ons zo enorm goed bevallen is!
Ik heb op mijn blog een link staan naar een supermooie hike bij Locarno, helemaal zuid-Zwitserland! Een aanrader, zeker omdat het hier wat mediterraans aandoet maar je wel supermooi kunt wandelen!

Janet
Reiziger

Wat hebben jullie een leuke reizen in de planning, en zo veel zeg! Bij mij is het juist erg rustig dit jaar omdat wij net een huis hebben gekocht.. is wel even anders dus. Ik hoop dat jullie snel jullie droomreis naar Australië kunnen maken. Ik vind het echt een heerlijk land!

Maaike

Wat een geweldige plannen hebben jullie! Finland en Zwitserland staan echt torenhoog op mijn wishlist, want ik ben ook echt een natuurliefhebber. En Ozzie zou natuurlijk geweldig zijn. Ben benieuwd of jullie gaan!!!

Kelly
Reiziger

Mooie plannen Marcella! Ik hoop écht voor jullie dat het lukt om naar Australië te gaan. Dat willen jullie immers al erg lang want die wens heb ik vaker voorbij zien komen 😉 Australië is wel echt een aanrader hoor.

Jenny

Lapland is echt zo tof! Ik heb hele goede herinneringen aan mijn reis naar Lapland in de winter.

Australië klinkt ook als een mooi plan.