(race)Fietsen Stedentrips

Fietsen op reis: onze tips!

7 mei 2017
Myra Canyon, Canada

Ik ben dol op fietsen. Ik fiets dagelijks 7 kilometer naar mijn werk en terug naar huis. ’s Avonds en in het weekend pak ik graag de racefiets. Ook fietsen op reis doen we graag. Je kunt net even wat meer zien dan als je alles lopend doet. We hebben intussen een hele lijst met bestemmingen waar we gefietst hebben. Rij je met ons mee?

Bangkok – Thailand (2008)

Mijn allereerste ervaring met fietsen op reis was direct een pittige. In miljoenenstad Bangkok krioelt het verkeer door het centrum. Wij fietsten er rustig aan de linkerkant van de weg tussendoor. Gelukkig hebben we juist ook rustige stukken van de stad ontdekt. Juist dat vind ik een groot voordeel van fietsen op reis: je ziet veel en komt verder dan als je alles per voet of openbaar vervoer ontdekt. Leuk!

Ik heb ook gesnorkeld in Thailand. Een gave ervaring!

Fietsen in Barcelona

Barcelona – Spanje (2010)

Tijdens onze stedentrip Barcelona zochten we een vriendin op die er stage liep bij een bedrijf wat fietstours organiseert. En dus deden we een tour met haar. Ontzettend leuk! Een mooie kennismaking met de stad zodat we direct een goed beeld kregen wat we nog meer konden verwachten tijdens onze trip.

Deze alternatieve fietsroutes in Barcelona lijken me ook erg tof!

Santa Monica – Amerika (2011)

Tijdens onze roadtrip West-Amerika was ik niet fan van Los Angeles. Wat is het daar onmogelijk druk! Toen we konden fietsen bij het strand van Santa Monica grepen we onze kans. Lekker relaxt op onze beach cruisers reden we daar langs de kust naar Venice Beach. Heerlijk!

Golden Gate Brigde in San FransiscoSan Francisco – Amerika (2011)

Natuurlijk moesten we in San Francisco over dé rode brug fietsen. Dat was een gaaf avontuur! Na een leuk ritje over de rode brug – inclusief voorbij varend cruiseschip – reden we het schilderachtige havenstadje Sausalito binnen. Leuke winkeltjes, mooie uitkijkpunten over de zee, gezellige terrasjes. We vergaapten ons aan de skyline van San Francisco en haalden herinneringen op aan onze rondreis van een maand die jammer genoeg bijna afgelopen was.

Montréal – Canada (2012)

Tijdens onze roadtrip Oost-Canada waren we ook een paar dagen in Montréal. Omdat we moe waren van het vele lopen, besloten we een fiets te huren. Dat gaat daar heel makkelijk omdat ze een goed fietsenplan hebben. Je vindt op veel plekken fietsen van Bixi die je kunt huren voor $7 per 24 uur. Als je zorgt dat je binnen een half uur over stapt op een nieuwe fiets, dan komen er geen extra kosten bij. En dus fietsten we door het centrum, buitenwijken, het eiland bij de stad én over het Formule 1 circuit van Montréal. Hoe gaaf!

Montréal is een erg leuke stad. Lees er meer over!

Fietsen in RomeRome – Italië (2013)

We wilden wat meer zien buiten de stad en boekten bij Baja Bikes de Via Appia fietstour. We fietsten langs het Forum Romanum en het Colosseum het centrum uit, op naar de historische Via Appia, vroeger een belangrijke handelsroute. Onderweg kwamen we langs mooie wegen, een oud badhuis, het vroeger zo imposante stadion Circus Maximus en vanaf de heuvel Aventijn hadden we een prachtig uitzicht over Rome en het Vaticaan. Bij Villa del Priorato di Malta kregen we een wel heel bijzonder zicht op de Sint Pietersbasiliek via het sleutelgat. Deze fietstocht was een mooie aanvulling op al onze wandelingen die volgden!

Berlijn – Duitsland (2014)

In Berlijn waren we samen met vrienden. We besloten om de stad met de fiets te verkennen, en dus huurden we bij Fat Tire Bike Rental. 4 fietsen voor 48 uur kostten ons €22,- per persoon. Het gaf ons de vrijheid om overal naartoe te rijden: naar de Berlijnse muur, Checkpoint Charlie, de Reichstag, Alexanderplatz, de Brandenburger Tor, de lange winkelstraat, op zoek naar leuke restaurantjes en ‘s avonds parkeerden we de fietsen bij ons appartement in Prenzlauer berg.

Myra Canyon, CanadaVancouver, Myra Canyon & Vancouver Island – Canada (2015)

Tijdens onze roadtrip West-Canada huurden we zelfs drie keer een fiets. We fietsten door Vancouver en Stanley Park. Erg leuk om de drukte van de stad even te ontvluchten. Ook reden we door de Myra Canyon, wat onwijs gaaf was! Hier fiets je over oude spoorbruggen en door oude spoortunnels. Intussen heb je een geweldig uitzicht over het dal. Tot slot fietsten we een eindje bij Tofino op Vancouver Island. Hier reden we naar een mooi stand.

Valencia – Spanje (2016)

Onze stedentrip Valencia startten we met een fietstour. Een goede manier om een eerste indruk te krijgen van de stad! Vanaf Jardín del Turia reden we via Torres de Serranos en Plaza de la Virgen naar Ciutat de les Arts i les Ciències. Wij reden na de tour nog een eindje verder naar het strand, maar je bent er ook zo in Parque Natural de l’Albufera de Valencia.

Benieuwd naar Valencia? Bekijk ons filmpje en mijn artikel 9x Doen in Valencia!

Biking Mackinac Island, MichiganMackinac Island – Amerika (2016)

Bovenin de staat Michigan vind je in Lake Huron het toffe Mackinac Island. Hier ga je terug in de tijd, want er rijden paardenkoetsen rond en je vindt er volop Victoriaanse huizen. Jan en ik reden in twee uurtjes de 8.2 mile rond het eiland. Onderweg keken we bij Arch Rock en we stopten een paar keer om te genieten van de mooie uitzichten op Lake Huron.

Fietsen SevillaSevilla – Spanje (2017)

Mijn laatste keer fietsen op reis was in februari. We deden toen een toffe fietstour in Sevilla met Andalucia Tours and Discovery. We reden naar de wijk Triana, keken bij de universiteit, Cathedral of Seville en de Giralda tower en eindigden bij het geweldige Plaza de España en Maria Luisa Park. Wat een te gekke stad is Sevilla!

Heb je ons filmpje van Sevilla al gezien?

Wishlist!

• Fietsen in New York
  • Natuurgebieden ontdekken tijdens onze roadtrips, net als bij de Myra Canyon
  • Fietsen over het platteland van bijvoorbeeld Engeland of Schotland
  • En het lijkt me leuk om te fietsen tijdens onze komende reizen in IJsland en Zweden. Ik ga eens uitzoeken waar dit kan!

Diana van Stripe Away maakte ook een fiets bucketlist met heel gave bestemmingen!

Fietsen op reis, vind jij dat leuk?

Volg mijn reisavonturen! FacebookYoutube – TwitterInstagram – Bloglovin

Abonneren op
Stéphanie
Reiziger

Fietsen op reis doe ik ook erg graag, en thuis ook want ik ga iedere dag fietsend naar werk. Jullie hebben fietsend al heel wat toffe plekken ontdekt. Leuke foto van jullie in die spiegel 🙂 Het lijkt mij ook wel wat om de Myra Canyon fietsend te verkennen. Je blogs over deze plek maken me enthousiast. Hetzelfde geldt voor Mackinac Island en Montreal. In Vancouver hebben wij ook gefietst. Wat was dat heerlijk zeg. Maar ik heb bijvoorbeeld ook langs het Gardameer, in de Camargue, in de bergen van Chamonix en op een idyllisch eilandje bij Sicilië gefietst. O… Lees verder »

Rieneke

Wij zijn ook op de fiets door Bangkok gegaan en je ziet dan een hele andere kant van de stad. Een superleuke ervaring! In de Mekong Delta hebben we ook een stuk gefietst, over het meeste brakke pad ooit. Als je banden wilt hebben die tegen een stootje kunnen, dan moet je daar zijn 😉 En in Sigiriya dachten we wel even op de fiets naar Pidurangala Rock te gaan. Duurde iets langer dan gedacht, hele stuk bijna omhoog. De terugweg daarentegen was wel weer heel relaxt 🙂

Shere
Reiziger

Wij houden ook van fietsen op vakantie, alleen is het erg lastig met een baby ivm slapjes en stoelen. Ik denk dat dit jaar al korte routes kunnen maken en wij nemen misschien de fietsen naar Slovenië

Marcel

Fietsen, ik heb er een haat-liefdeverhouding mee. Uit praktische overwegingen hebben wij geen fiets, maar op reis proberen we wel altijd een fietstocht te maken. Zo fietsen we al eens door Miami, Soweto (onder begeleiding) en straks in San Francisco. Jullie hebben fietsend al veel gezien, leuk!

Shirley
Reiziger

Op reis vind ik fietsen wel leuk. Ik heb bijvoorbeeld in Valencia gefietst en in Kroatië gemountainbiket op een oude spoorbaan en in Kos ben ik een berg op gefietst naar natuurlijke thermen. Allemaal hele leuke ervaringen. Thuis ga ik eerlijk gezegd iets minder graag op de fiets. Van het station naar mijn werk, fiets ik 2 kilometer, maar tegenwoordig doe ik dat zelfs meestal lopend omdat ik geen zin heb om te fietsen.

Maud

Jeetje, wat een lijst! Wat tof zeg! Ik heb volgens mij alleen nog maar gefietst in Barcelona, met een gids.. Dat vond ik wel ontzettend leuk en staat zeker op mijn lijstje om vaker te doen. Vooral met Fenne er bij lijkt me dat heel gezellig!

Trees Rotteveel
Reiziger

Je ziet inderdaad net wat meer. Ik doe veel lopend. Jullie hebben veel gezien zo.

Eva

Fietsen op reis is altijd een goed idee. Of het nu met een tour is of met van die fietsen die je steeds meer in grote steden ziet. Je ontdekt toch net weer andere dingen dan wanneer je te voet er op uit trekt.

Narelle | wegvanhetnoorden.nl
Reiziger

Super leuk, jullie hebben echt al veel gefietst zeg op reis! Wij hebben afgelopen weekend ook fietsen gehuurd in Berlijn, dat was ontzettend gaaf! Je ziet zoveel meer! Wel enorme spierpijn nu trouwens hahaha

Sanne

Ik vind fietsen in het buitenland vaak leuker dan tijdens de normale werkweek. Grappig, ik fiets ook elke dag naar mijn werk. Een half uur heen en een half uur terug. Niet altijd fijn, zeker als het regent of er mega veel wind staat. Maar aan de andere kant, is het ook wel weer heel lekker en sportief!

Reiziger

Ja wij fietsen ook zo vaak! Vorige week voor het eerst links in Cambridge. Je ziet op de fiets zoveel!

chucky1012

Zo mooi om te zien waar jullie zoal gefietst hadden 😉

Gabriëlle
Reiziger

Gaaf! Deze zomer in Bangkok gaan wij ook zeker fietsen, zonder daar te fietsen kun je niet naar huis 😛 Tijdens stedentrip vind ik het ook heerlijk om te fietsen en zo de stad te verkennen. Veel sneller dan lopen maar veel leuker dan met het openbaar vervoer, je ziet zoveel meer dan te voet. Gave plekken waar jullie allemaal gefietst hebben en fietsen in New York is zeker wishlist material 😛