Accommodaties Europa Hotspots Roadtrips

Hotspot: Cocoon Hotel La Rive in Bouscheid

29 juli 2013
Cocoon Hotel La Rive, Bourscheid

Omdat we regelmatig een reis(je) maken, hebben we vaak geen dure accommodatie. Ja, ik slaap wel graag in een bed in plaats van een tent, maar duur zijn onze hotels, appartementen of hostels nooit. De kamers zijn over het algemeen prima, maar ook treffen we af en toe een plank met een dun matras. In dat geval had het luchtbed nog beter gelegen.

Met de stoel onder de deurkruk

In Montrèal sliepen we in een kamer met een volledig betimmerde houten badkamer, in Los Angeles hadden we een homo-proof hotel, onderweg naar Ottawa sliepen we in een vreemd ingerichte kamer en in een klein Canadees stadje blokkeerden we ’s nachts met de stoel de deur naar de gang. Ja, in Canada hadden we de vreemdste kamers. Dat komt omdat ze daar heel duur zijn, en als je enigszins wilt besparen kom je wel eens in rare kamers terecht.

Over het algemeen zijn de kamers waarin we sliepen netjes, schoon en ruim genoeg. Toch hebben we ons iets voorgenomen na onze eerste vakantie samen. In Miami sliepen we destijds in een gebouwtje naast het hotel. We moesten via een intercom in onze kamer komen, hadden een slecht matras en vies bed en alleen een muffin(!) als ontbijt. Het was alle dagen slecht weer en ’s nachts had ik het gevoel dat het hele gebouw instortte. Vooral toen het onwijs hard regende.

ocoon Hotel La Rive Bourscheid, Luxemburg

Luxemburg, Bourscheid
Cocoon Hotel La Rivre

De laatste overnachtingen moeten de besten zijn

Na deze slechte nachten als afsluiter van onze rondreis door Florida besloten we dat de laatste nacht(en) altijd in een goed hotel moeten zijn. Wij willen onze reis voortaan afsluiten in de beste kamer van de hele reis. Zo hadden we na een rondje Sardinië een jacuzzi op onze kamer en op de laatste dag in Oost-Canada stond hij er ook. Traditiegetrouw hadden we nu voor ’t einde van onze rondreis door Praag & Oostenrijk ook een luxe kamer gekozen. We waren alvast een eind richting huis gereden en hadden twee overnachtingen in een luxe huisje in het Luxemburgse Bourscheid. Inclusief twee regendouches, groot bad en een heerlijk bed. ’s Ochtends stond er een goddelijk ontbijtbuffet voor ons klaar. Helemaal perfect! Dat maakt dat je toch uitgeruster thuis komt. En dat is heel wat waard!

Cocoon Hotel La Rive in Bouscheid, Luxemburg

Waar had jij je meest relaxte overnachting? Aanraders zijn welkom!

Volg mijn reisavonturen! FacebookYoutube – TwitterInstagram – Bloglovin

You Might Also Like

14 Comments

• Reply Petra 29 juli 2013 at 08:37

Ik zit hier flink te glimlachen en verlangend naar die kamer te kijken. Wat lijkt het me heerlijk om eens in zo’n luxe hotelkamer te overnachten. Goed voornemen om je reis altijd daar mee af te sluiten!

• Reply Marcella 29 juli 2013 at 08:52

Het is eigenlijk een klein huisje wat je voor jezelf hebt. Met megagrote kamer en een ingebouwd balkon. Luxe en niet eens erg duur!

• Reply Marlou 29 juli 2013 at 12:17

Wat een fijn idee, je reis afsluiten met een luxe kamer 🙂 ik heb helaas nog geen budget dat ik echt voor hotels kan gaan, maar ik boek wel graag “duurdere” (boutique)hostels. Mijn grote droom is dan ook eens in een boutiquehoTel te slapen – met Hotel Fox in Kopenhagen (met tent in de kamer! of een schommel!) met stip op één. Maar ja, dat zou dan waarschijnlijk ook voor één nachtje worden.

• Reply Mieke 29 juli 2013 at 12:57

Wat een goed plan! Zeker als zo’n kamer/huisje dan ook nog eens een vriendelijk prijsje heeft.

• Reply Michelle @ The World is a Book 29 juli 2013 at 15:20

Oeeh mooie kamer! Same here wat de andere kamers betreft: budget proof 😀

• Reply Sas 29 juli 2013 at 19:02

Ohhh gaaf zeg! 🙂

• Reply Wanda 29 juli 2013 at 20:57

Goed idee om op die manier je vakantie af te sluiten! Wij doen het wel altijd met het restaurant, de laatste avond zoeken we altijd dé restaurant uit en dan mag het gerust wat meer kosten, maar zo’n kamer heeft zeker ook wat!

• Reply Laura - what about her 30 juli 2013 at 10:39

Is inderdaad fijn om uitgerust je laatste nacht uit te komen! Ik zit altijd in crappy hutjes haha. Nee ook niet waar, vaak wel hele fijne houten hutjes en kamers. En altijd een hostel, ik vind een hotel zo sfeerloos vaak!

• Reply Bianca 30 juli 2013 at 13:09

Vaak zit ik niet eens in hotels maar in een bed & breakfast enzo. Het lijk me in een stad wel heel leuk om in een mooi hotel te verblijven! Liefst met uitzicht, en zwembad en ontbijt en.. en..

• Reply roxxy84 2 augustus 2013 at 23:50

Wij doen het 1 keer per jaar in een weekend. Gewoon één nacht weg en dan een last minute boeken met een luxe kamer. Ik kan daar zo enorm van opknappen tijdens een paar stressvolle weken!! Natuurlijk leveren die kleine rotkamers wel de leukste verhalen op, maar uiteindelijk wil je ook lekker slapen natuurlijk.

• Reply Saskia 4 augustus 2016 at 18:55

Wat een fijne afsluiting. Ziet er SUPER fijn uit<3

• Reply Marcella 4 augustus 2016 at 22:24

Was het ook echt Saskia. Echt een onwijze aanrader! <3

• Reply Dana 4 augustus 2016 at 19:41

Oefff, we hebben vaak mazzel, maar soms! In quito Ecuador sliepen we in een keurige kamer maar zat er een psychotische toerist naast ons met zijn hoofd tegen de muren te bonken waardoor we herhaaldelijk moesten klagen bij de nachtportier en uiteindelijk hebben we zelf de politie moeten bellen. Toen die niets kon doen zijn wij om 0300 nachts nog geswitcht van kamer…
    In riobamba Ecuador hebben we eens goedkoop ‘geslapen’, maar hadden we niet goed gekeken toen we oververmoeid het 1e de beste hotelletje incheckten. Bleek dat we boven een karaokebar sliepen…op zaterdag…tijdens carnaval . Volgende dag met gierende banden door zonder slaap. Waar we belandden in een prachtig guesthouse in Cuenca… Ach ja, luxeprobleem al wil ik me wel veilig voelen

• Reply Marcella 4 augustus 2016 at 22:33

Ja, je veilig voelen is wel belangrijk. Interessant om jullie verhalen/avonturen te lezen. In Oost-Canada in 2012 belanden we dus ook boven een soort vage kroeg. Rare plek joh! En een herrie!!! We zijn ’s ochtends al vroeg vertrokken, en sliepen de nacht erna heerlijk op een fijne plek. Maar ach, de rare plekken herinner je dan wel beter 😉 Heeft dus ook wel weer wat!