Wij reizen nu door Amerika en Canada. Niet samen, maar met z’n viertjes dit keer! Een bijzondere reis met familiebezoek, de Niagara Falls en een roadtrip met Jan’s ouders. Ik vertel je wat we de eerste dagen hebben gedaan!

Park Inn by Radison BluWoensdag 7 september

Ondanks dat we om 11:55 vliegen, is het voor mij en Jan handiger om de dag vantevoren al naar Schiphol te reizen (we moeten er zeker 3 uur vantevoren zijn, hebben een ritje met de bus en onze treinreis duurt zonder speling 2:15 uur). Ach, een dagje extra vakantie kan geen kwaad! We slapen wat uit, pakken de laatste spullen, en nemen vlak na de lunch de stadsbus naar het station. Zonder vertraging zijn we om 16 uur op Schiphol, en een half uur later checken we in bij Park Inn bij Radisson Blu. Op het terras eten we beide een burger. Een goede start om onze vakantie mee in te luiden!

schiphol GreenlandDonderdag 8 september

Flying day! We zijn beide al vroeg wakker. Tijdens het ontbijt krijgen we het bericht dat Jan’s zussen en ouders in de file staan. Gelukkig zijn ze extra vroeg vertrokken, dus het is geen enkel probleem. Het is even zoeken, maar uiteindelijk vinden we elkaar op Schiphol. We checken in, en nemen afscheid. Als eersten worden we ’t vliegtuig in geholpen, zodat de rolstoel in een apart ruim gezet kan worden. Tijdens de vlucht hebben we zeker geen saai uitzicht, want we genieten volop van een geweldig zicht op Groenland! Na een prima vlucht scoren we een stempel, onze koffers liggen intussen al op de band. Met onze Dodge Grand Caravan rijden we naar ons hotel Admiral Inn, maar eerst eten we wat bij Five Guys. Daarna plonsen Jan en ik nog even in het zwembad, en vallen al snel erna in een diepe slaap. Dat was een lange dag!
Niagara Falls region

Vrijdag 9 september

Vroeg gaan slapen is vroeg wakker worden. Rond 7 uur schuiven Jan en ik aan bij het ontbijtbuffet. Tijd voor een verse wafel! Ter compensatie voeg ik er een fikse dosis vers fruit aan toe (ananas!). Jan’s ouders vergezellen ons rond half 8, dus ook zij zijn mooi op tijd. Vlak na 9 uur vertrekken we naar Port Colborne, voor het bezoeken van de neef van Jan’s vader. We maken een tussenstop voor koffie bij Tim Hortons en kopen bloemen. Rond de middag herkennen we onze bestemming aan de Friese vlag. Super vriendelijk worden we ontvangen, wat een lieve mensen! Na de lunch vertrekken Jan en ik. Wij slapen twee nachtjes bij Capri Inn in Saint Catharines. We starten met een tour bij de ‘winery’ Konzelmann. De regio Niagara Falls staat bekend om de vele wijngaarden, dus erg leuk om een kijkje in de keuken te nemen. We eten ’s avonds bij Boston Pizza, en de pizza en brownie smaken ons erg goed!

Jan en Marcella, Niagara River Niagara River White Water Walk, Niagara RiverQuad

Zaterdag 10 september

Jan en ik willen in Short Hills Provincial Park wandelen naar een waterval. Helaas is de waterval drooggevallen en gaat het net flink regenen (hoe ironisch!). We blazen onze wandeling af, en gaan op zoek naar alternatieven. We rijden naar de Niagara River waar een lift ons 70 meter naar beneden brengt. Hier lopen we de White Water Walk, langs de kant van de kolkende rivier. Wauw! Ook keken we nog even bij de Floral Clock en we wandelen bij Dufferin Islands. Vervolgens rijden we langs de Niagara Parkway naar Wainfleed waar we uitgenodigd zijn voor een BBQ met neven en nichten van Jan’s vader. We worden met open armen ontvangen, wat een onwijs lieve, leuke én gezellige mensen! Er is ontzettend veel heerlijk eten. De desserts zijn er echt teveel om op te noemen. Onze gastvrouw heeft een quad en daar móeten Jan en ik gebruik van maken van haar. Dat laten we ons geen twee keer zeggen! 😉

Niagara-on-the-lake american-falls Niagara FallsNew York State, Marcella

Zondag 11 september

We spreken af met de Canadese familie en Jan’s ouders bij Tim Hortons. Hier drinken we wat, en verkennen dan Niagara-on-the-Lake. Dit is in tegenstelling tot Niagara Falls een knus sfeervol stadje. We lopen er anderhalf uur rond en vertrekken dan naar dé watervallen. En wauw, ook al waren Jan en ik er 4 jaar geleden ook, de Niagara Falls maken indruk! De American Falls en de Horseshoe Falls zijn beide zeer intrigerend. Vooral als er een regenboog kleurt in het watergeweld. Urenlang lopen we er rond, en we maken er onwijs veeeeeel foto’s. Benieuwd naar meer mooie plaatjes van de Niagara Falls? Hou dan mijn Instagram in de gaten, daar plaats ik veeeel foto’s en Insta Diaries! Als klapper sluiten we af met een tochtje op de Hornblower die ons vlakbij de Horseshoe Falls brengt. Dat we kletsnat worden merken we amper, we genieten alleen maar. Wat een te gekke dag! Met natte kleren zijn we de zijn de grens van Canada naar Amerika overgestoken. Ook dat was een hele belevenis, maar daarover vertel ik later meer.

Horseshoe Falls USA side American Falls USA side Niagara Falls Viewer Presque Isle State Park

Maandag 12 september

Natuurlijk verlaten we Niagara Falls (New York) niet voordat we de watervallen ook van de Amerikaanse kant hebben bekeken. We rijden naar Goat Island waar we een geweldig mooi zicht hebben op de Horseshoe Falls (Canadian Falls). De regenboog is weer volop zichtbaar, en het bootje is op bijna al mijn foto’s zichtbaar. Uiteraard lopen we ook naar het uitzichtpunt om de American Falls te bewonderen. Wauw! Veel later dan we wilden vertrekken we uit de staat New York. We rijden door Pennsylvania, en picknicken bij Presque Isle State Park met een geweldig zicht op Lake Erie. We eindigen de dag in Ohio waar we overnachten bij Super 8 in Westlake. Moe van een lange reisdag, maar wat hebben we veel moois gezien!

Lees ook liveblog 2, met de Amish, Route 66 & Chicago

Lees ook liveblog 3, met Mackinac Island, Bruce Peninsula & Toronto!

Volg mijn reisavonturen! FacebookYoutube – TwitterInstagram – Bloglovin

Shirley

Oooh, wat leuk allemaal! Heel veel plezier met zijn vieren.

Rowan

Wat ontzettend leuk zeg, zo’n live verslag! De foto’s van de watervallen zijn echt prachtig, lijkt mij echt heel indrukwekkend!

Maud - Maudgeniet.nl

Jeetje Marcella, wat ziet het er allemaal ontzettend gaaf uit! Ik ben jaloers, hihi. Enjooooyy! Op naar live verslga #2 🙂

Reizen & Reistips

Dat ziet er goed uit! Foto’s van de watervallen zijn schitterend.

shere

wat leuk!! jullie hebben al veel gedaan 🙂

Bianca

Mooi daar! Ik hoop ook een keer naar de Niagara Falls te gaan! Ik ben gek op watervallen, dus deze mag eigenlijk niet ontbreken op mijn lijstje. Het ziet er allemaal geweldig uit! Veel plezier nog !

Angela

Wat gaaf en wat een mooie foto’s! Ik had er in 2013 ook heen gewild vanuit NYC, maar wegens tijdgebrek (keuzes, keuzes..) hebben we het toen niet gedaan. Maar ik zie al dat ik er echt wel eens naartoe moet, het is zo mooi!
Goede reis verder, ik wacht (on)geduldig op de volgende blog 😉

Natasja

Mooie foto’s Marcella, fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Goeie reis nog!

Sabine

Superleuk meid! Wat een avontuur weer! Die Niagara Falls lijken me echt onwijs indrukwekkend, leuk ook dat jullie beide kanten hebben gezien! Veel plezier nog!

Narelle | wegvanhetnoorden.nl

Jaaaa, de eerste liveblog! Wat een onwijs gave dingen hebben jullie al gedaan! De foto’s zijn ge-wel-dig! 😀 Ik kijk nu al uit naar de volgende update, genietze!

Marcel

Fantastische foto’s en wat een geweldige eerste dagen hebben jullie gehad. Ik ben benieuwd naar de komende dagen, have fun!

Co

Leuk, een eerste update! Prachtige foto’s, genieten de ouders van Jan ook zo van al dat moois? Geniet ervan, ik kijk nu al uit naar de volgende update 🙂

Yvonne

Eindelijk aan jullie gave reis samen begonnen, echt fijn dat dit zo kan. Heerlijk en jaloersmakende foto’s. 🙂 Leuk dat je er live verslag van doet. Njoy!!

Jessica

Heel gaaf die foto’s met die waterval ertussendoor, I like! En ik zit er serieus over te denken om een wafelmaker voor hier thuis te kopen, dat was zo fijn in Amerika haha! ;p

Stéphanie

Prachtige foto’s van de Niagara falls en omgeving! Leuk dat er ook wijngaarden zijn in de buurt, vind ik altijd mooi om te zien! Ik denk dat wij straks ook lekker gaan wandelen bij de falls, ik ben zo ontzettend benieuwd. Geniet van de rest van je reis!

Lotte - scratchingmymap

Leuk seg! En (denk ik) ook fijn dat jullie zowel dingen met zijn 4 als met zijn 2en doen. Leuke foto’s van de Niagara Falls en nog veel plezier!!

Eva

Wat ontzettend tof, dat uitzicht over Groenland! Mooie reis maken jullie, geniet ervan 🙂

Marjolein

Super leuk om jullie te volgen in Amerika en Canada! Fijn dat jullie reis eindelijk van start is gegaan. Ik wacht met smart op deel 2! Veel plezier met zijn vieren.

Wanda

Heerlijk om zo mee te kunnen genieten van jullie geweldige roadtrip! Echt super om dit zo samen te kunnen doen! En ja, Niagara Falls… hoop echt dat ik ze ooit in levende lijve mag aanschouwen want dat lijkt me echt heel erg indrukwekkend! Je foto’s zijn echt prachtig hoor!

ivonne

Heerlijke reis tot nu toe en die wafels 😍die ken ik nog wel. Amerikaanse ontbijtjes in hotels vragen inderdaad vaak wel om een beetje verse ananas 😊Heel veel plezier op de rest van je mooie trip. O ja, die foto van Groenland vind ik nog steeds prachtig!

Caro

Het ziet er echt schitterend uit! Al die foto’s oh… Geniet er nog van!