Lissabon is een onwijs leuke stad! Benieuwd wat je kwijt bent voor een reisje naar die leuke stad? Ik zet al onze kosten op een rij in budget stedentrip Lissabon!

Overnachten & parkeren op Schiphol

Omdat we een vroege vlucht hadden, is middenin de nacht vertrekken vanuit Groningen voor ons geen (relaxte) optie. Vanuit onze woonplaats is het zeker 2 uur rijden naar de luchthaven (zonder file) en dus kozen we ervoor om de nacht voor vertrek te slapen bij citiznM. Dit fijne hotel zit vlakbij de vertrekhal en is dus een perfecte uitvalsbasis. Bij citizenM betaalden we €82,45 (met korting) voor een slimme, compacte kamer met een enorm bed én kan je gebruik maken van een grote selectie films die je kunt afspelen op het grote scherm tegenover je bed. Perfect! Voor ons avondeten liepen we de vertrekhal in voor een ruime keuze aan restaurants. We betaalden €31,- bij de Italiaan. Onze auto parkeerden we voor €45,- (met 10 euro korting) voor een week bij P3. Met een pendelbus werden we bij de vertrekhal gebracht. Vanaf daar liepen we zó naar ons hotel!

Totaal overnachten, avondeten & parkeren: €158,45

Lissabon Portugal Castelo de Sao Jorge

Vliegtickets

Wij boekten onze vliegtickets naar Lissabon bij Transavia. Naast onze handbagage hadden we 1 koffer ingecheckt. Hoewel ik wel eens spotprijzen voorbij zie komen voor Lissabon, betaalden wij €244,- voor twee tickets in februari 2018. Hiervoor hadden we dus wel een koffer bij ons en volgens mij hebben we een klein bedrag betaald voor het kiezen van onze stoelen. Al met al een prima prijs voor een vlucht van 2,5 uur, maar het kan vast goedkoper (als je erg flexibel bent).

Totaal kosten vliegtickets: €244,-

Gloria Apartments Lisbon PortugalAppartement

In Lissabon verbleven we 5 nachten in Gloria apartment. Als we ergens wat langer zijn zoeken we meestal naar een appartement omdat we het fijn vinden om wat meer ruimte te hebben. Een eigen slaapkamer, badkamer en woonkamer vinden we prettig, en ’t liefst ook een keuken. Ook een bank is een vereiste omdat we na een lange dag in de stad graag lekker willen zitten. Gloria apartment heeft dit allemaal voor een prima prijs. De kamers zijn ingericht in thema’s: van klassiek tot modern. Het is echt een onwijs fijn appartement op een prima locatie!

Totaal kosten appartement: €396,96

Lisbon Portugal foodEten & drinken

We betaalden ongeveer €400,- voor eten en drinken. Ik weet het exacte bedrag niet zeker omdat ik een vrij groot bedrag contant opgenomen heb, en niet bijgehouden waar ik dit aan besteed heb. Omdat de andere bedragen wel grotendeels gespecificeerd zijn kan ik vrij zeker zeggen dat we €400,- opgegeten en gedronken hebben. Dit is inclusief eten en drinken op de luchthavens (exclusief ons eerste avondeten). Omdat ons appartement een keuken had, hebben wij altijd ontbeten in ons appartement en een aantal keer zelf gekookt. Voor 6 dagen komen deze kosten uit op zo’n €65,- per dag.

Totaal kosten eten & drinken: €400,-

Lissabon Portugal Castelo de Sao Jorge

Toegangskosten

Wij betaalden €17,- voor twee personen aan toegang tot Castelo de São Jorge. Hoewel ik geen toegangsprijs verwacht had, vond ik het bedrag absoluut het betalen waard. Het kasteel is indrukwekkend en geeft je een geweldig uitzicht op Lissabon. Aanrader dus! Voor het Carmoklooster betaalden we €8,- voor twee personen. Hoewel deze kerk zonder dak erg gaaf is, vind ik de prijs aan de hoge kant. Het is echter wel absoluut een must-see! Vanaf het Carmoklooster loop je zo het plateau van Elevador de Santa Justa op. Hier kan je voor €3,- met een wenteltrap om te genieten van een geweldig uitzicht.

Totaal kosten toegang: €28,-

Lissabon Portugal

Overige kosten

Voor ritjes met de iconische trammetjes betaalden we in totaal €28,-. Op de dag dat we naar de wijk Belém reisden (aanrader!) hadden we een dagkaart van €6,30 per persoon en daarmee konden we flink wat ritjes maken. Tussendoor betaalden we af en toe een kaartje voor een tram die ons een flink stuk hoger in de stad bracht. Ideaal én leuk! Voor een bezoek aan Starbucks inclusief twee souvenirs betaalden we €28,80. Jan spaart Starbucks mokken en neemt overal waar we komen een mooie herinnering mee. In Lissabon kochten we de mokken van Lissabon én Portugal.

Totaal overige kosten: €56,80

Cabo da Roca PortugalOptioneel: een korte roadtrip

Na een paar dagen in de stad wilden we wat van de omgeving zien en besloten we een korte roadtrip vanuit Lissabon te maken. Voor €32,- huurden we een gloednieuwe Fiat 500 voor twee dagen. Omdat we rondreden met een flink eigen risico parkeerden we de auto ’s nachts voor €20,- in een parkeergarage. In twee dagen genoten we van kastelen en paleizen bij Sintra (toegangsprijs €36,-), het meest westelijke puntje van Europa: Cabo da Roca, namen een kijkje bij het mega grote Jezus beeld en we kwamen bij schattige dorpjes en mooie kustlijnen. Aan brandstof waren we €26,60 kwijt. Wij vonden deze mini roadtrip een geweldige toevoeging aan onze stedentrip!

Totaal kosten mini roadtrip: €114,60

Budget stedentrip Lissabon

Voor onze stedentrip Lissabon van 6 dagen betaalden we €1.125,76. Daarnaast betaalden we nog €158,45 voor parkeren, een hotelovernachting op Schiphol en ons avondeten op de eerste avond. Omdat we onze stedentrip Lissabon uitbreidden met een mini roadtrip waren we nog €114,60 extra kwijt. In totaal betaalden wij dus €1.398,81 voor een geweldige week. Wil je minder kwijt zijn, dan kan je vast goedkoper overnachten in de stad, maar ook op entreekosten kan je besparen. Natuurlijk kan je de mini roadtrip overslaan, maar ik vind dat persoonlijk zonde omdat het onwijs leuk was!

Lees meer over onze stedentrip Lissabon!

Boek je activiteit!

Meer budget blogs:

Wat vind jij van dit budget stedentrip Lissabon?