Europa Stedentrips

Op avontuur in Tsjechië

5 juli 2013

Onze roadtrip door Europa startte rommelig. Slecht één dag vantevoren begon onze auto rare geluiden te maken bij het afremmen. Of was het dan toch ook bij het optrekken? We werden er niet wijs uit en de onzekerheid bleef. Uiteindelijk besloten we maar om 8 uur bij de garage aan te kloppen. Daar bleken onze zorgen al snel terecht. Er was een flink probleem bij de remmen, er moest met spoed eea vervangen worden. Tijdens het wachten spotten wij de Koning en Koningin die een bezoek brachten aan Leeuwarden. Zo konden we 2 uur later en met flink wat geld minder verder op pad.

Al snel reden we door het prachtige Duitsland waar ik veel jeugdherinneringen ophaalde aan de vakanties die ik er had als kind. We overnachtten in Leipzig, de stad van Bach. We liepen door het centrum, aten een heerlijke pizza en kochten een mok voor de Starbucks stedenmokken collectie. De volgende dag reden we al snel in Tsjechïe inclusief een mooie sticker op onze voorruit. We bezochten een klein stadje waar we genoten van het mooie uitzicht en reden vervolgens door naar Praag, de prachtige stad waar ik al een blogje met foto’s over geplaatst heb.

20130705-130409.jpg  20130705-130436.jpg

20130705-131236.jpg    20130705-131324.jpg    20130705-131253.jpg    20130705-131557.jpg    20130705-131610.jpg

We bleven drie nachten in Praag in een heerlijke appartement vlakbij het centrum. In een paar minuten lopen stonden we al bij de beroemde Kruittoren. Het was heerlijk weer, dus we genoten van de zon op onze hoofden. We slenterden door de leuke straatjes, bekeken prachtige gebouwen met gotische details, bewonderden het dansende huis, liepen over de Charles Bridge en keken rond in de wijk Mana Strana, klommen de Petrinheuvel op en genoten van het uitzicht over de Gouden Stad.

De mensen zijn vriendelijk in Tsjechië en er word verrassend goed Engels gesproken. Ook zijn er veel leuke pleintjes met gezellige terrasjes. Een fijne sfeer voor een heerlijke trip. Het is even omrekenen omdat ze er de euro niet hebben, maar de prijzen liggen over het algemeen wel laag. Een erg fijn begin van onze vakantie en zeker een aanrader voor iedereen die een leuke stedentrip zoekt.

20130705-083518.jpg 20130705-083543.jpg

Onze volgende stop werd Salzburg, maar niet voordat we in het schattige stadje Český Krumlov waren geweest. Hierover werden we getipt op ons reisblog en het lag netjes op onze route. Op de parkeerplaats zagen we al een prachtige brug die ons verwelkomde. Het deed ons denken aan foto’s van de prachtige brug in het Spaanse Ronda.

Vanaf de brug hadden we goed uitzicht over het knusse stadje. De lichte huizen met rode daken vormden een mooi beeld. We slenterden door de straatjes en winkeltjes en aten op een terras aan de waterkant onze lunch. Er hingen ook foto’s van de hoge waterstand die de stad een paar weken daarvoor had getroffen. Dat was nogal een contrast… Gelukkig was alles weer op orde en was er niet veel schade. Dus ook volgens ons is dit leuke stadje een goede aanrader op doorreis!

Ons verslag van de reis door Oostenrijk volgt

You Might Also Like

Abonneren op
LNNK
Reiziger

Klinkt allemaal goed, nou ja behalve dat gedeelte met de auto dan 😉

Michelle @ The World is a Book

Klinkt als een geweldig leuke reis! Balen van je auto, maar liever van tevoren dan tijdens de reis 😉 Mooie foto’s!

Laura - what about her
Reiziger

Heel leuk om je verslagen te lezen! Wel balen van je auto, maar gelukkig was het voor de reis inderdaad, haha!

Wanda

Leuk verslag! Balen van jullie auto zeg, altijd vervelend maar uitgerekend zo je vakantie te beginnen, is helemaal niet leuk. Gelukkig konden jullie daarna wel gewoon op reis!
Tsjechië is zeker een mooi land om naar toe te gaan, ik ben er inmiddels een paar keer geweest en hoewel het qua natuur heel anders is dan bv. Oostenrijk, is het zeker de moeite waard.

Mieke
Reiziger

Wat een mooie reis hebben jullie toch gemaakt!

Sas

Wat een super gave foto’s!

Petra
Reiziger

Mooi land, waar ik graag nog eens naartoe ga. Mooie foto’s ook. Fijn aandenken aan jullie mooie Europa-reis.

Roxanne

Slim dat jullie toch nog even naar de garage zijn gereden met de auto. Mooie foto’s!

Erick Hansen
Reiziger

We lopen het stadje in en worden vrijwel meteen verwelkomd door 3 muzikanten die prachtige klassieke muziek spelen.