Gezondheid

Update #7 – Hoe bevalt personal training mij na 4 maanden?

8 april 2020
Marcella Mexico

Ik wil je na 4 maanden personal training graag vertellen over mijn ervaringen. Vind ik het leuk om zo te trainen? En merk ik dat ik sterker en slanker word?

Starten met PT

Ik dacht er al een tijdje over na om gaan te sporten met een Personal Trainer. Ik volgde (ervarings)verhalen van anderen om een beeld te vormen. Fietsen en zwemmen doe ik al jaren, maar ik bleef in het zelfde ritme/patroon hangen. Ik had een nieuwe impuls nodig om sterker te worden. Zelf naar de sportschool gaan om te trainen voelt voor mij (op dit moment) als niet prettig, want ik wil graag verantwoord én leuk trainen. Vandaar mijn keuze voor Personal Training. In september legde ik contact met een trainster bij een kleinschalige sportschool waar ik een goed gevoel bij heb. Half oktober had ik mijn eerste les en inmiddels sport ik hier alweer 4 maanden.

Marcella Copenhagen DenmarkSpierpijn!

De eerste les die ik had was een groepsles gericht op oefeningen voor benen, billen en buik. Ik voelde me knullig en onhandig, maar de sfeer in de sportschool was goed. Een week later had ik mijn eerste privéles en dat beviel meteen erg goed. De eerste maanden had ik flink spierpijn. Ik trainde spieren waar ik jarenlang niets mee gedaan had, dus ik moest flink wennen. Op de dagen dat ik sportte moest ik echt bijkomen na het sporten. Ik kreeg de tip om vooral veeeeel water te drinken en magnesiumtabletten te slikken. Dat werkt, en natuurlijk begon mijn lijf te wennen aan de intensiteit.

Ik kan meer dan ik denk

In de afgelopen maanden heb ik heel wat dingen gedaan waarvan ik dacht dat ik nooit zou kunnen. Mijn lijf kan meer aan dan ik dacht en ik kan prima sporten met aardig gewicht. Dat doet heel veel met mij: (meer) vertrouwen in mijn lijf is goed en erg fijn. Wel moet ik alert blijven want mijn lijf kan niet álles en soms moet ik extra voorzichtig zijn. Een goede houding is dan ook erg belangrijk. Het helpt dat mijn trainer daar goed rekening mee houdt. En ze is enorm vindingrijk, want ik sport zonder toestellen en heb daardoor heel creatieve trainingen. Erg leuk!

Marcella Oeschinensee SwitzerlandLangzaam sterker worden

Ik merk dat vooral mijn benen sterker worden. Ik heb snel last van mijn knieën, maar die zijn door het squaten en het doen van lunges intussen een stuk sterker geworden. Ik heb een aantal keer een groepsles ‘booty class’ gevolgd en dat kon ik goed volhouden. Erg fijn! Ook mijn armen en ‘core’ worden al een beetje sterker en het planken kan ik steeds wat langer volhouden. Buikspieroefeningen kan ik ook best goed doen. Ik word zelfs fanatiek, want ook thuis doe ik intussen regelmatig een aantal oefeningen. Ik heb al een kettlebell, een sportmatje, weerstandsbanden en gewichtjes in huis.

Doel niet gehaald: meer focus op voeding

Tsja, en nu had ik eigenlijk verwacht dat ik intussen ook een stuk slanker zou zijn, maar dat is niet het geval. Ik ben juist een aantal kilo aangekomen sinds ik ben gaan sporten… Wel denk ik dat het voornamelijk spieren zijn want ik merk wél dat mijn billen strakker worden en ook mijn taille krijgt meer vorm. Maar focus op mijn voeding: dat is zeer welkom! Ik snoep teveel en kan veel gezonder gaan eten. Terug uit Australië train ik dus weer fijn verder (liefst 2x per week en daarnaast fietsen) en dan wil ik ook goed met mijn voeding aan de slag. Op naar een nóg gezondere Marcella!

Lees ook:

Lijkt personal training jou leuk?

Volg mijn reisavonturen! Facebook – Youtube – Twitter – Instagram – Pinterest – Bloglovin

You Might Also Like

4
Reageer op dit artikel

avatar
2 Reacties
2 Reacties op reacties
3 Volgers
 
Meest gereageerd
Meest bediscussieerd
3 Auteurs van reacties
MarcellaJennMelanka Recente reacties van
  Aanmelden  
nieuwste oudste meest gestemd
Abonneren op
Melanka
Reiziger
Melanka

Ik wilde een aantal jaren geleden flink wat afvallen en sterker worden. Ik ben een aantal keren in de week bootcamp lessen gaan volgen, en gaan zwemmen. In combinatie met gezonder eten ben ik zo flink wat kilo’s kwijt geraakt. En het fijnste vind ik dat mijn conditie stukken beter is geworden, en ik val niet meer zo snel (ik zwikte nogal eens). Kijk voor voedings- en sportadviezen eens op de website en Youtube kanaal van Optima Vita. Echt motiverend en uitstekende tips. Voor mentale tips is Skinnyminds een goede bron. Veel succes!

Jenn
Reiziger

Ik heb ook wel eens gekeken naar PT, want het lijkt mij ook wel wat. Maar het is zo duur… Ik vind de sportschool wel prettig, dus voorlopig laat ik het daar even bij.