Europa Noord-Amerika

Throwback Travel mei – Van de Eifel en Hamburg tot Canada

24 mei 2017
Marcella, Medicine Lake, Canada

Omdat wij onze reizen vaak minstens een half jaar vantevoren boeken, liggen de vertrekdata vastgelegd in mijn herinnering. Een goeie reden voor een nieuwe rubriek: Throwback Travel. Met dit keer mijn reizen in de maand mei!

Monschau, DuitslandEifel, Duitsland

Een weekend Monschau & de Eifel – 2014

Na een heerlijke reis door Nieuw-Zeeland was het een aantal maanden later tijd voor een nieuw uitje. We reden in het weekend van Hemelvaart naar Monschau, een schattig Duits stadje in de Eifel. Na de lange autorit liepen we met de ANWB Actief Eifel – Moezel een route van 10 kilometer rond het dorpje. Een dag later tikten we de 19 kilometer aan in natuurpark Eifel. ’s Avonds konden we heerlijk relaxen in het zwembad in het hotel. De dag erna deden we rustig aan en keken we bij de watervallen van Coo en deden een stedentripje Luik. Wist je dat je na het lopen van de 374 treden van Montagne de Bueren een geweldig uitzicht hebt op Luik? Absoluut een aanrader!

Vanier Park, Vancouver

Stedentrip Vancouver – 2015

Dé mooiste trhowback travel van de maand mei: precies twee jaar geleden liepen we met onze jetlags rond in Vancouver. We fietsten door Stanley Park, namen de watertaxi, lunchten op Granville Island, liepen door het hippe Gastown, genoten van Waterfront en Canada Place en zagen veel verwijzingen naar de Olympische Spelen van 2010. Echt een te gekke stad om je roadtrip Canada te starten!

Ik maakte een City Guide Vancouver, een fotoblog van Vancouver en zette de tips voor lekker eten in Vancouver voor je op een rij.

Lillooet, CanadaBow Lake, Alberta, Canada

Roadtrip West-Canada – 2015

En toen was het tijd om onze camper op te halen en de natuur in te gaan! We reden een rondje in bijna drie weken tijd. Onderweg genoten we van de mooiste natuur. Zo gingen we fietsen in de Myra Canyon, genoten van de geweldige Moraine Lake, reden over de mooiste weg ter wereld en deden een tour naar het beroemdste plekje van Canada. Het werd een geweldige reis vol hoogtepunten. We hebben al heel wat roadtrips gemaakt, maar dit was onze allereerste reis met een camper. De rust, ruimte en middenin de natuur zitten: het beviel echt onwijs goed. En dus gaan we binnenkort met een camper door IJsland reizen!

Meer Canada!

Speicherstadt, Hamburg

Weekend Hamburg – 2016

Vorig jaar brachten we het Pinksterweekend in Hamburg door. We sliepen op het platteland in het fijne Ferienhof Altes Land. We genoten van het concert van Mumford and Sons en van de leuke stad. Vooral Speicherstadt vond ik helemaal te gek, maar ook het Rathus en de haven zijn interessant. Hamburg is echt een aanrader, al hadden we best een dagje langer kunnen blijven. Ach, nu komen we er gewoon nog eens terug!

Meer reistips!

Throwback Travel: wat was jouw mooiste trip in de maand mei?

Volg mijn reisavonturen! FacebookYoutube – TwitterInstagram – Bloglovin

Abonneren op
Shirley
Reiziger

De afgelopen drie jaar ben ik in mei in de Ardennen geweest, omdat het voetbalweekend (met aanhang) van mijn vriend daar altijd plaatsvindt. En… Heel toevallig zijn we toen ook een keer naar Monschau gereden voor de rodelbaan!

Joyce rdt

Mooi lijstje! Mijn mooiste trip in mei is meteen mijn enige trip in Mei : Nice. Alleen maar heel veel liefde voor deze stad en omgeving. Liefs.x

Wanda
Reiziger

Pfff, in de maand mei… volgens mij gaan we juist in die maand niet zo vaak weg eigenlijk. Juni is namelijk onze vakantiemaand dus dan komt het er meestal niet van in mei, wel leuke dagtochten natuurlijk maar echt een vakantie of weekendje weg nee…

Linda | travellersoftheworld

Dat is heel makkelijk, want in de maand mei ben ik nog maar 1 keer in mijn leven niet thuis geweest :p en dat was in 2010. Wij gingen thuis verbouwen dus mijn moeder, broertje zusje en ik gingen naar de camping in Biddinghuizen voor een weekje. Het was een week met heerlijk weer en veel gezelligheid.. Ik moet toch maar eens weg gaan in mei, want het wordt overal alweer beter weer en het is nog redelijk betaalbaar!

Maud
Reiziger

Ik vind mei ook een hele fijne periode om te reizen.. Dan is het overal nog niet zo warm, nog mooi groen (want Lente) en nog niet zo duur (want geen hoogseizoen). Wij reisden in mei onder andere naar Mallorca en Zakynthos.. En verder heb ik eigenlijk geen idee; daar moet ik even heeel goed over nadenken, hihi.