Personal

Mijn reisjaar 2014

16 december 2014

Langzaam maar zeker komt ’t einde van 2014 in zicht. Het is nog even extra onwijs druk op mijn werk, maar mijn todo-lijstje wordt ook langzaam maar zeker steeds een (klein) stukje korter. Het is tijd om terug te kijken naar de mooiste momenten van 2014. En omdat ik gek ben op reizen begin ik mijn terugblik naar mijn reisjaar van 2014!

Cape Kidnappers (Napier)

Singapore & Nieuw-Zeeland

De tickets voor onze roadtrip hadden we al gekocht in mei 2013, dus het was heerlijk om nu éindelijk de winter te verlaten en op ontdekking te gaan in Nieuw-Zeeland! We maakten een stopover in Singapore op de heen- en terugweg om onze vlieguren op te breken. Echt een aanrader, en een toffe stad! We verkenden met een huurauto in een maand het Noordereiland en Zuidereiland van Nieuw-Zeeland. Wat onwijs fijn om Nieuw-Zeeland te ontdekken, een geweldig land! Ik schreef er veel over, dus kijken vooral ook even bij mijn reisverslagen van Nieuw-Zeeland.

Frankrijk - Parijs

Frankrijk – Parijs

Parijs

Begin maart kwam ik terug uit Nieuw-Zeeland en eind maart ging ik met mijn moeder op stedentrip naar Parijs. Deze trip had ik gewonnen met mijn blog Paris for someone special waarin ik schrijf waarom wij deze stedentrip móeten winnen vanwege het onverwachte overlijden van mijn vader. Het was een erg fijne opsteker voor mijn moeder en ook heerlijk om een paar dagen met z’n tweetjes op pad te zijn.

Duitsland - Monschau

Duitsland – Monschau

Monschau, Luik & Aken

In het weekend van Hemelvaart sliepen wij drie nachtjes in Monschau. We verkenden  Natuurpark Eifel met een flinke wandeltocht, maakten een stedentrip naar de Belgische stad Luik en beklommen de 374 treden van Montagne de Bueren voor het mooiste uitzicht over de stad. Op de terugweg naar Nederland maakten we een tussenstop in het Duitse Aken, een mooie stad met een enorme kathedraal. Een gevarieerde trip, erg leuk!

Duitsland - Berlijn

Duitsland – Berlijn

Berlijn

Samen met twee vrienden hadden we een fijn appartement in Berlijn om vanaf daar de stad te verkennen. We huurden fietsen en verkenden de stad. Uiteraard gingen we naar de Berlijnse Muur, Checkpoint Charlie, Holocaust Memorial en de Brandenburger Tor en we hebben nog even gewinkeld. Maar ook de Reichstag stond op ons programma. Vanaf de koepel hadden we een erg mooi uitzicht over Berlijn. Op onze laatste avond aten we een heerlijk bij Pirates Berlin terwijl we keken naar de WK-wedstrijd Nederland-Mexico.

Point du Hoc, Normandy

Oostende, Normandië & Brugge

Ons reisjaar sloten we af in september. We startten met een stedentrip in kustplaats Oostende waar we het filmfestival en de indrukwekkende Atlantikwall bezochten. Vervolgens reden we via de indrukwekkende krijtrotsen van Étretat de regio Normandië binnen. In Normandië hebben we veel gezien van de historie, maar ook erg leuke steden verkend. We sloten onze vakantieweek af met een nachtje Brugge. Wat een heerlijke stad!

Amersfoort

Op ontdekking in Nederland

Ook Nederland sloegen we dit jaar niet over. Ik ontdekte heel wat onbekende steden in Nederland: ik ging samen met mijn moeder op pad om Amersfoort te ontdekken, deed een middag Leiden met mijn lief, ik ontdekte Delft, verkende met moeder en zus de leuke stad Kampen, was met blogger Lonneke in (regenachtig) Arnhem en we vierden de verjaardag van mijn lief met een nachtje Utrecht. Op Koningsdag waren we op Terschelling omdat we mochten komen slapen bij Sandton als social reporters. Ook gingen we op pad om de Nationale Parken van Nederland te ontdekken, we kunnen er 4 afstrepen. Kijk vooral eens bij mijn blogs over deze steden en natuurparken voor onze avonturen!

Op naar 2015!

En nu op naar ons reisjaar 2015 waarin sowieso al een gave camperreis door het westen van Canada gepland staat. En ik ga een voor mij onbekend land ontdekken: Ierland! We gaan een stedentrip plannen rondom een tof concert. Het wordt zeker weer een fijn jaar!

You Might Also Like

avatar
13 Reacties op reacties
0 Volgers

Meest gereageerd
Meest bediscussieerd
24 Auteurs van reacties
groeten-uitmaudgenietblauwesokkenSheelaghLet's travel and see Recente reacties van
  Aanmelden
nieuwste oudste meest gestemd
Abonneren op
Kirsten | Travelaar.nl
Reiziger

Leuk Marcella! Mooie trips hebben jullie dit jaar gemaakt! Ik ben vooral jaloers op jullie reis door NZ. Geweldig! Toevallig heb ik zelf vandaag ook een terugblikt getypt 🙂 Deze staat ingepland voor 31 december!

Manouk - Bunch of Backpackers

Een mooi overzicht Marcella en fijn dat jij en je moeder zo genoten hebben van Parijs! Liefs!

biancakramer91
Reiziger

Een mooi reisjaar met als hoogtepunt nieuw Zeeland. Gevarieerde reizen maar volgens mij staan natuur en cultuur altijd voorop. En Cananda, wauw, wat een heerlijk vooruitzicht!

Stéphanie | Expeditie Aardbol

Wat een fijne dingen heb je het afgelopen jaar mogen doen! Gelukkig beloofd 2015 net zoveel moois, fijne vooruitzichten!

esthermarieke
Reiziger

Mooi lijstje zeg! Ben benieuwd naar je verhalen in 2015!

Linda

Wat een heerlijk lijstje! En ik ben heeeel benieuwd naar je verhalen volgend jaar 😉

Saskia
Reiziger

Mooie lijst met mooie herinneringen!

Laura

Wauw, wat gaaf allemaal! Ik ben dit jaar alleen op vakantie geweest naar Den Haag :’) wat overigens ook super leuk was.

Wanda
Reiziger

Echt een heerlijk reisjaar geweest! Ben vooral erg benieuwd naar je blogs over Normandië aangezien deze bestemming bij ons nog steeds op 1 staat voor volgend jaar. Dus volgend jaar ook nog een stedentrip naar Ierland! Dublin toevallig? Echt een geweldige stad, was onze 1e tripje samen maar zou zo weer terug willen!

Danielle Lakeman (@daniellelakeman)

Dag mede Sandton blogger! Dat was leuk om te doen he hopelijk mogen we volgend jaar weer 😉 En wow je hebt nog zoveel ander moois gezien. Ik volgde je updates van NZ op Google+… om jaloers op te worden! 😉

karlijntravels
Reiziger

Wat een fijn overzicht en een geweldig reisjaar! Nieuw-Zeeland is natuurlijk een enorme highlight, maar de andere tripjes klinken ook heerlijk!

trackback

[…] weinig origineel bedacht eigenlijk want het idee voor deze blog ontstond spontaan toen ik bij Marcella las over haar reisjaar en dat bracht natuurlijk direct herinneringen boven aan al die leuke […]

Sandra
Reiziger

Wauw! Je hebt geen verkeerd reisjaar achter de rug zeg! Laat 2015 maar net zo’n mooi jaar worden!

Evelyn

Fijne lijst, fjorden lijken mij ook fantastisch. En wauw Canada, wij wouden er ook heen volgend jaar, maar het wordt waarschijnlijk Nieuw Zeeland!

Reiziger

Oeps, deze reactie hoorde bij een andere post van je 😛 over dat je naar canada ging XD

fotoof

Leuk

Reiziger

Goed, dat ging iets te snel…

Leuk overzicht! Ik ben heel benieuwd naar je belevenissen in 2015. Vooral Canada lijkt me erg bijzonder.

Gezin op Reis (@GezinOpReis1)
Reiziger

Zo leuk al die terugblik artikelen die overal verschijnen. (die van ons komt nog.) Vooral je reis naar Nieuw-Zeeland spreekt me aan maar ook de leuke Duitse steden. Ideaal voor een weekendje weg.

Mieke

Wat een mooie reizen hebben jullie gemaakt in 2014. En voor volgend jaar staat er ook al weer een boel moois op de planning. Fijn vooruitzicht!!

nanda
Reiziger

Haha, ja zie….ik was toch een en ander al weer vergeten 😉 Super veel gedaan zeg! Heerlijk, ik hou er van!

trackback

[…] was een heel leuk jaar voor mij, zo ook op reis gebied. Ik zag dat Marcella haar reizen deelde op haar blog en het leek me ontzettend leuk om dat ook te doen. Het lijstje van […]

Let's travel and see
Reiziger

Wauw lekker reisjaar heb je achter de boeg Marcella!

Sheelagh

Leuke reisjes, en fijn zo’n overzicht! Die van mij komt komende week online 🙂

blauwesokken
Reiziger

Wauw wat heb je prachtige reisjes gemaakt! 🙂 Wat een heerlijk overzicht!
Supercool dat jullie een camperreis door Canada gaan maken komend jaar!

maudgeniet
Reiziger

Heerlijk om te lezen Marcella!

groeten-uit

Wauw jij hebt ook een fijn jaar achter de rug! En NZ is natuurlijk geweldig, dat kan ik helemaal beamen! 2015 gaat vast ook weer veel moois brengen en een nieuw huis gekocht. Gefeliciteerd! Dat brengt ook weer een mooie (vast ook drukke) tijd met zich mee! Groetjes