Tag-lijstjes

Kort maar krachtig-tag

8 juni 2016
Marcella, Revelstoke National Park, Canada

Bij blogvriendin Lonneke kwam ik de Kort maar krachtig-tag tegen. Deze tag is verzonnen door Ysanne en lekker verfrissend. Dus ja, ik heb ’t lijstje ook ingevuld! Get to know me!

Colosseum, RomeKort maar krachtig!

♥ Stom: dat vroeg boeken lang voorpret geeft, maar dat de reis zelf ook altijd veels te snel voorbij is… Erg jammer! Het schrijven over mijn reisavonturen en foto’s delen op Instagram laat me nagenieten. En natuurlijk is nieuwe reisplannen maken altijd goed!
 Allerstomst: dat reizen niet altijd leuk is. Zo zijn we 2x bestolen op reis en kregen we in Nieuw-Zeeland heel slecht nieuws. Ook werden we vorig jaar tijdens onze camperreis in Canada aangereden door een Duitser, en zijn we daardoor ons eigen risico (dik 600 euro…) kwijt geraakt. Er nog een kleine kans dat we dit alsnog terug krijgen. *duim, duim!*
 Dag met een gouden randje: dat we naar het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland reden en daar spontaan meerdere orca’s spotten. Een goed begin van onze roadtrip van een maand! <3
 Leukste liedje: tijdens een reis hebben we meestal een liedje wat we grijs draaien. Dat past dan helemaal bij de reis. Ik ben echter niet goed in titels en artiesten, dus die hou je van me tegoed!
 Hou van: ontdekken van nieuwe bestemmingen! Ver weg, maar ook heel dichtbij huis is er nog zoveel moois te ontdekken!
 Nooit gedacht: vroeger ging ik met mijn ouders op vakantie in Duitsland of Nederland. Vervolgens wilde ik meer van de wereld zien, en ging ik steeds vaker op reis. Toch had ik nooit gedacht dat ik letterlijk naar de andere kant van de wereld zou reizen… But I like it!
 Genieten: ik vind het heerlijk om de natuur in te duiken. Te wandelen door valleien, genieten van vergezichten vanaf bergen, me verwonderen over de kracht van watervallen. In elk tripje ontdek ik ’t liefst ook een prachtig natuur. Vaak lukt dat ook, ondanks dat het een stedentrip is. Zoals in Oslo toen de natuur echt om de hoek te vinden was! Volgende maand hebben we een wandelreisje in de Dolomieten gepland staan. Supertof!

Marcella in de bergen in Oostenrijk

Hiken bij Lofer

Bang voor: hoogtes. Bungeejumpen, skydiven of abseilen. Niks voor mij. Ik heb er al eens moeite mee om een steil pad af te klimmen. De afdaling van de Lofer Alm was dan ook een fikse uitdaging!
 Hekel aan: regenachtige dagen waarbij het maar niet wil opklaren. Nergens goed voor.
 Lekkerste weer: zonnig weer en rond de 22 graden. Heerlijk!
 Leukste leeftijd: het bevalt me tot nu toe prima om begin 30 te zijn. Kan dat zo blijven?
 Spijt van: dat ik niet ben gaan reizen toen ik net klaar was met mijn opleiding. Een goede vriendin wilde toen graag door Australië trekken. Achteraf had ik best graag met haar mee willen reizen!
 Geen tijd voor: nog meer reizen. Ik haal best wel het maximale uit mijn verlofdagen.
 Lekkerste eten: ik ben gek op pizza!

Bow Lake, Alberta, Canada
 Fijnste vakantieland: goh, wat een lastige vraag. Ik vond Nieuw-Zeeland echt te gek, het was een reis vol hoogtepunten. Maar ook onze camperreis door West-Canada vond ik onwijs tof. En die roadtrip van vijf weken door West-Amerika, het blijft speciaal. Een mooie top 3 dus!
 Vreselijk goor: slechte hygiëne en sanitair wat zelden (goed) werkt. We troffen het vaak in Cuba. Op een gegeven moment was ik daar zó klaar mee.
 Mezelf een duwtje geven: om in beweging te komen. Ik wil tenslotte wel de 1.000 van 2016 halen! Ook wil ik graag een stuk gezonder eten. Jeetje, dat is best lastig soms. Op reis gaat dit overigens vaak makkelijker omdat je zoveel te zien en doen hebt. Dan blijf je vaak wandelen om op ontdekking te blijven. Goeie reden om weer weg te gaan dus, haha!
 Wil nog: heel wat van de wereld zien! Mijn Wishlist ABC is al best lang. Bovenaan de lijst staat een roadtrip door Australië, Patagonië, Mexico, IJsland, Noorwegen, Portugal en Zweden.
 Mis een beetje: het lef om op wereldreis te gaan. Voor minstens een half jaar. Lijkt me stiekem best gaaf!
 Dansen: dat doe ik veels te weinig. Moet ik weer eens doen!

Meer over Marcella!

Ik vulde vaker lijstjes in met weetjes. Dus wil je meer weten over mij? Lees dan verder!

Volg mijn reisavonturen! FacebookYoutube – TwitterInstagram – Bloglovin

You Might Also Like

Aanmelden
Abonneren op
oudste
nieuwste meest gestemd
Co

Wat een superleuke tag weer! Leuk om je zo wat beter te leren kennen 🙂 Veel herkenbare antwoorden ook, ik ben ook veel te laat begonnen met reizen. Doe mijn best om dat nu weer een beetje in te halen 😉 En dat sanitair op Cuba, ik was zo blij dat ik weer in Europa was en dat er een toiletbril en toiletpapier was en gewoon door kon spoelen. Hemels na drie weken Cuba!

Linda | One Day Trip

Leuke tag! En als je het echt graag wil, krijg je vast een keer het lef om voor lange tijd op reis te gaan! 🙂

Sabine

Leuk ingevuld! Heb m ook gehad een tijdje geleden 🙂 Die hoogtes heb ik ook hoor, mij vind je echt niet ergens hangend aan een touw boven een afgrond haha.

Elisa

Ook een leuke tag! Vind het altijd leuk om wat meer over de blogger te weten te komen. En ik baal ook altijd van regenachtige dagen! Bah.

Denk het wel, hij is wel erg leuk! Wordt dan wel pas ergens volgende maand. Eerst nog even Rowan’s Liebster award invullen 😉

Mariët

Wat een leuk lijstje! Tof dat je hem helemaal toespitst op reizen, das helemaal Marcella! 😉 leuk! En oooh slecht sanitair en slechte hygiene op reis vind ik ook goor!

Mariet

Jaaa ik was al van plan om de tag over te nemen, want ik vind hem leuk! Dit weekend komt ie online op mijn blog 🙂

Lonneke

Leuk Marcella! Die reis van een half jaar.. tja ik kan alleen maar zeggen doen! Maar ik moet zeggen dat het toen fijn was dat ik onbetaald verlof kreeg. Ik had toch nog enige vorm van zekerheid toen ik terugkwam.

@Marcella: Dat klopt inderdaad. Een vriendin van mij heeft er toen een tijdje gewoond. Dat was wel fijn, want dan staat je huis niet leeg.

Wanda

Leuk om zo nog weer dingen van je te ontdekken die ik nog niet wist! En ja, langere tijd op reis gaan… ik zou het dolgraag willen maar met een vriend die een eigen zaak heeft, is het gewoon erg lastig en bijna geen doen. Gelukkig lukt het ons wel om dan maar wat vaker korter weg te gaan.

Katie | Trends 4 Travel

Leuk om te lezen! Zo vervelend en herkenbaar, hoogtevrees. Die foto ‘Hiken bij Lofer’ gaf mij al de kriebels haha! Jullie hebben ook al best wat minder leuke dingen meegemaakt op reis lees ik. Balen! Maar gelukkig ook veel mooie reizen zonder hele vervelende dingen. En een fijne bucket list!

Hé wat een leuke tag! Deze ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Ik kom bij jou altijd leuke tags tegen 😉 Altijd leuk om op deze manier iemand online iets beter te leren kennen. Het lef om een wereldreis te maken mis ik zelf ook een beetje. Waarschijnlijk komt dat toch door verschillende verplichtingen die met het werk en een huis erbij komen kijken.