Accommodaties Europa Stedentrips

Hotspot: Jurys Inn Newcastle

6 augustus 2014

Eind november waren wij een weekend in Newcastle. Met de boot van DFDS Seaways vaarden we tijdens de nacht naar deze leuke stad in het noorden van Engeland. ’s Ochtends om 10 uur gingen we op pad om de stad te verkennen. En wat is Newcastle leuk en sfeervol! We waren al snel bij de rivier de Tyne die bekend staat om de vele bruggen. De Millennium Bridge vormt de toegangspoort tot Gateshead waar we verbleven in hotel Jurys Inn. Zeker geen straf om regelmatig over die gave brug te lopen!

Jurys Inn, Gateshead, Newcastle Jurys Inn, Gateshead, Newcastle

Foto’s: Jury’s Inn

Goede nachtrust aan het water

We kregen in hotel Jurys Inn één van de mooiste kamers met uitzicht op het water. Vanuit het raam konden we nog net de kleurrijk verlichte Millennium Bridge zien. De kamer was schoon, netjes ingericht en best ruim met een fijne badkamer. Na een prima nachtrust konden we genieten van een erg uitgebreid ontbijtbuffet. Ik was blij verrast met de ‘porridge’ die op ‘t menu stond. Als topping kan je kiezen uit noten of zaden, vers fruit of suiker. Uiteraard waren er ook lekkere broodjes en een Engels ontbijt met eieren en worst. Intussen genoten we vanuit de royale ontbijtzaal van ‘t mooie uitzicht over het water. Wat prachtig toch!

Een nachtje in Newcastle is fijn

De boottocht naar Newcastle is ons goed bevallen, zelfs op de ruige zee werden we niet zeeziek. Maar één nachtje in de Newcastle is zeker een fijne toevoeging, de stad is veels te leuk om er slechts een paar uur rond te lopen. Hotel Jurys Inn kan ik je dan ook zeker aanraden. En al die bruggen zijn ’s avonds ook prachtig verlicht. Absoluut een aanrader!

Benieuwd naar meer aanraders voor fijne accommodaties?

Volg mijn reisavonturen! FacebookBloglovinTwitterInstagram

Jurys Inn, Gateshead, Newcastle

You Might Also Like

11 Comments

• Reply Kirsten 6 augustus 2014 at 19:11

Leuk Marcella 🙂 Wij sliepen in hetzelfde hotel. Newcastle is echt fantastisch!

• Reply Mieke 6 augustus 2014 at 21:20

Ik ben nog nooit in Newcastle geweest, maar het lijkt me echt een toffe stad!

• Reply Marcella 7 augustus 2014 at 16:01

Newcastle is ook écht een leuke stad. Heel sfeervol en gezellig. DFDS heeft er leuke trips naartoe. Maar kies dan wel de overtocht mét overnachting zodat je wat meer tijd hebt!

• Reply karlijntravels 6 augustus 2014 at 20:47

Newcastle is een stad waar ik niets van wist, maar deze beschrijving maakt me enthousiast!

• Reply Marcella 8 augustus 2014 at 17:17

Newcastle is absoluut een leuke stad, aanradertje! Begin dit jaar was er een blogmeeting ivm een event. Weer heel wat anders dan Athene 😉

• Reply Merin Veronique 7 augustus 2014 at 10:00

Wat een leuk hotel! En hele mooie foto’s!

• Reply Klasine 7 augustus 2014 at 20:07

Ik had dus overtocht zonder overnachting en achteraf baalden we daar verschrikkelijk van. Het was in januari en stormde die dag ontzettend, we hadden zo’n vier uren vertraging. De boot zou wel weer om dezelfde tijd als anders vertrekken, dus hadden we maar een paar uur in Newcastle. Erg jammer, volgende keer maar met overnachting 😉

• Reply Marcella 8 augustus 2014 at 17:16

Dan heb je maar heel weinig gezien, wat jammer! Ik heb de trip zonder overnachting jaren geleden ook gedaan en wij misten toen de bus naar de boot. De ging ook veels te snel dus! Mijn ideaal is nog eens om wekenlang rond te reizen door Engeland. Prachtig land!

• Reply Evey 10 augustus 2014 at 10:37

Ziet er goed uit zeg. Dus een overnachting is een aanrader als ik Klasine’s reactie zo lees?

• Reply Marcella 10 augustus 2014 at 11:17

Yup, dat is ook mijn ervaring. Zelfs met één overnachting in de stad vliegt de tijd. Het is gewoon zo’n leuke stad, daar moet je wel de tijd voor nemen!

• Reply Tea - theFourOhSeven 22 augustus 2014 at 10:06

ik heb gewerkt voor Jurys Inn 😀 je leest er weinig over. Ik moet ook maar eens naar Newcastle