Personal

Een prachtig reisjaar 2013

22 december 2013
Colosseum, Rome

Wat reizen betreft niets te klagen dit jaar! Ik kwam niet buiten Europa vanwege onze grote plannen voor Nieuw Zeeland begin 2014, maar ik heb wel een tweetal nieuwe landen ontdekt, namelijk Tsjechië en Oostenrijk. We hebben weer prachtige ervaringen opgedaan, het was een heerlijk reisjaar!

Stedentrip Rome in februari

Mijn reisjaar startte eind februari met een weekendje Rome. Ik had de tickets als verrassing aan mijn lief gegeven met kerst. Rome stond al een tijdje op ons lijstje, dus heel fijn om de stad nu te verkennen. Ik was zelfs nog niet op het vasteland van Italië geweest, maar alleen op het eiland Sardinië. We genoten van het prachtige Colosseum, keken bij het Vaticaan en verwonderden ons in het gave Forum Romanum. We fietsten een eind en kwamen ook buiten de stad waar we de oude handelsroute van de stad fietsend verkenden. Ons weekend startten en eindigden we bij de Spaande trappen, wat een heerlijke plek om uit te kijken over de bruisende stad! Beide gooiden we een muntje over onze schouder in de Trevifontein, dus wie weet komen we er nog eens terug.

Marcella in Rome, Italie

Colosseum in Rome, Italië

Rondreis Praag & Oostenrijk in juni

In juni gingen we twee weken op roadtrip door Europa. We startten met een stedentrip in de Tsjechische stad Praag, wat een leuke en mooie stad! We liepen over de Karelsbrug, bewonderden het uitzicht vanaf de Petrinheuvel en waren verrast door de gemoedelijke sfeer. Na een paar dagen reden we door naar Salzburg in Oostenrijk. Salzburg is echt een leuke stad, overdag heel druk, gezellig en bruisend, jammer genoeg is ’s avonds alles al vroeg dicht. Vervolgens doken we de natuur in, waar we een heel enge afdaling van een berg hadden, maar ook erg genoten van de mooiste kloven. We eindigden na een week in het Oostenrijkse Krimml met de prachtige Krimml waterval. Vanaf boven hadden we een geweldig uitzicht over het stadje en de wijde omgeving. Echt super mooi!

We eindigden onze rondreis in het dorpje Bourscheid in Luxemburg. Dit was een mooie tussenstop op de lange terugreis van Oostenrijk naar Nederland. We slapen zoals altijd onze laatste nacht in een extra fijn hotel. Dit keer hadden we een fijne cottage met groot bad en twee regendouches. Heerlijk om zo de laatste dagen relaxt af te sluiten!

Marcella in Oostenrijk

Lofer Alm in Salzburgerland, Oostenrijk

Weekend Duitsland in juli

Eind juli gingen we met een vriendin en haar dochters een paar dagen de grens over. We hadden een fijn huisje in een groot park in het mooie Bad Bentheim. Het kasteel van ’t plaatsje hebben we niet gezien, maar we speelden rondom het huisje met waterballonnen, kletsten bij, hadden veel lol in de gave dierentuin in de buurt en gingen op een zonnige dag afkoelen in ’t zwembad. Het was leuk en heel gezellig samen! Zeker voor herhaling vatbaar!

Marcella in de dierentuin

Dierentuin in Nordhorn, Duitsland

Nachtje Amsterdam in oktober

Amsterdam, daar waren we nog nooit samen geweest voor een dagje shoppen. Omdat we naar het concert van de Editors gingen, was het ideaal in er een nachtje en dagje Amsterdam aan vast te plakken. We bezochten een leuk reisboekwinkeltje, gingen op de foto met de beroemde letters van Amsterdam, bewonderden het Rijksmuseum, shopten en lunchten op een gezellig terrasje bij het Vondelpark.

Amsterdamse grachten

Stedentrip Newcastle in november

Een uitje waar ik heel erg naar uit keek. Omdat we in juni op vakantie gingen, wilden we er graag in september nog even op uit. Uiteindelijk was het maar goed dat we maar steeds niets geboekt hadden, omdat m’n vader halverwege september heel plotseling overleed. Vervolgens stond ons leven flink op de kop door alle naars en was het juist extra fijn om er eind november even helemaal uit te zijn samen. We gingen op de boot naar Engeland en genoten een paar dagen van de fijne stad Newcastle. Een leuke trip, een aanrader!

Brug in Newcastle, Engeland

Millenium Bridge in Newcastle, Engeland

Nachtje Rotterdam in december

We mochten in het gloednieuwe CitizenM hotel in Rotterdam een nachtje slapen om het hotel te testen. Een mooie gelegenheid om weer eens in die leuke stad rond te lopen! We shopten wat leuke spullen bij onder andere Flying Tiger, Pull & Bear en America Today. Vervolgens aten we een heerlijke pizza en lasagne en dronken een cocktail in het hotel met Nathalie van Worldly Treasury en haar man. Na een de goede film ‘The Adjustment Bureau’ sliepen we een heerlijke nacht in het fijne hotel. Wat liggen die bedden goed!

Rotterdam

Abonneren op
Dina
Reiziger

Je bent veel weggeweest zeg, dit jaar. Heerlijk! De rondreis door Praag en Oostenrijk lijkt me ook we iets voor mezelf. 🙂

Linda

Jouw positieve focus is erg inspirerend. Voor 2014 wens ik je veel geluk en mooie (reis)momenten. X

Anne
Reiziger

Inderdaad een prachtig reisjaar en een mooie voorbereiding op 2014! Ik ben zo benieuwd naar jullie Nieuw-Zeeland reis!

Karlijn

Oh wat heb jij een mooi reisjaar gehad. Zo’n reisjaar zou iedereen wel willen denk ik 🙂 En ben je al volop aan het plannen voor Nieuw Zeeland?
Ik ben nu tegelijkertijd Serious Request aan het kijken, ben je er vandaag ook weer? Ik ben vaak in de andere steden geweest en ik vind de sfeer toch zo fijn! Lekker meezingen en meedansen, geld brengen en gewoon gezellig met zijn allen voor een gezamenlijk doel strijden.
Aankomend jaar ga ik naar Kopenhagen, maar ook naar Noorwegen en daar heb ik toch zo’n zin in 🙂

Mandy
Reiziger

Wat een heerlijk reisjaar!
Op naar je mooie grote reis begin volgend jaar!

exploristanl
Reiziger

Wat een heerlijk jaar heb je gehad 🙂 En wat een leuke rondreis moet dat geweest zijn in Europa. Ik wil zeker ook nog eens voor een roadtrip die kant op 🙂

Chantal

Heerlijk altijd, zo’n terugblik! Ik vond Rome en Praag ook echt prachtig, en dacht precies hetzelfde over Salzburg. Superleuk overdag, maar ’s avonds echt niets te doen!

Wanda
Reiziger

Echt een heerlijk reisjaartje geweest! Oostenrijk is al jaren 1 van mijn favoriete landen, Praag vind ik 1 van de mooiste steden, Rome en Newcastle wil ik zeker nog eens bezoeken en Luxemburg kwam dit jaar ook bij ons nog aan bod omdat we toen mijn ouders opzochten die daar op vakantie waren…

Mieke

Wat een fijne bestemmingen hebben jullie dit jaar bezocht. En Nieuw Zeeland in 2014 is ook een heel gaaf vooruitzicht!

Jess
Reiziger

Wat hebben jullie veel ondernomen in 2013. Zo gaaf dat jullie naar NZ gaan. Dat is echt een mooie reis om naar uit te kijken en lekker bij weg te mijmeren.

Sas

Wat heb je een prachtig overzichtje gemaakt van een fijn reisjaar 🙂

Saskia
Reiziger

Mooie tripjes! Oostenrijk staat bij mij hoog in de favorietenlijst. Prachtland!

mw ekster

fijne reisjes, heb je gehad! Ik ben benieuwd naar je reis in 2014 – new zealand!

Limoentje
Reiziger

Wat een heerlijk reisjaar heb je gehad!
En het nieuwe jaar ga je ook goed beginnen! Ben heel erg benieuwd naar de blogs daarvan.

Hier ‘alleen’ de V.S. dit jaar. Hopelijk in het nieuwe jaar wat meer.
Het punt is alleen dat we Sporty hebben… Hoe doen jullie dat met de katten als jullie (kort / lang) weggaan?