Wishlist ABC

Denemarken, Dolomieten & Dubai – Wishlist ABC

9 maart 2016
Drei Zinnen, Südtirol

Mijn wishlist is eindeloos lang. Vaak lees ik op een reisblog over een geweldige bestemming of ik zie onwijs mooie foto’s op Instagram, en dan is mijn wishlist direct weer een stukje langer. Zo zou ik graag het ‘Teletubbie’ landschap van Denemarken willen bewonderen, en natuurlijk over de beroemde Sontbrug naar Malmö rijden. Wandelen door de prachtige Dolomieten staat echt torenhoog op mijn wishlist. Ik hoop er later dit jaar te lopen. Tot slot is een mysterieuze stad als Dubai er eentje die je echt gezien moet hebben. In dit artikel het vierde deel van mijn Wishlist ABC!

Nykøbing Falster, DenmarkLand – Denemarken

Tien jaar geleden nam ik mijn allereerste vlucht met KLM naar Kopenhagen. Wat een ontzettend leuke stad is dat! Ik wil graag eens terug naar Kopenhagen, om Jan deze gave stad te laten zien. En ’t liefst zou ik er dan met de auto naartoe reizen, zodat we Denemarken kunnen ontdekken. Vanuit Groningen rijden we in dik 5 uur Denemarken binnen. Een ‘Teletubbie landschap’ zoals ik al eens gekscherend heb horen zeggen. Maar daar is niets mis mee als ik de foto’s zie. Ik zou langs de kust willen reizen, en misschien wel één van de vele eilanden willen bezoeken. En natuurlijk wil ik ook over de beroemde Sontbrug rijden naar Malmö. Dit is dé brug uit de serie The Bridge.
Wandelgids Rother Dolomieten 1

Regio – Dolomieten

Wandelen in de Dolomieten, het staat ontzettend hoog op mijn wishlist! Ik zie er de mooiste foto’s van. De Dolomieten zijn een bergketen in Italië die deel uitmaakt van de Zuidelijke Kalkalpen. De hoogste top van de Dolomieten is met 3.343 meter de Marmolada. Nog ongeveer 15 andere bergen bereiken de grens van 3.000 meter. In 2009 werden de Dolomieten toegevoegd aan de Werelderfgoedlijst van UNESCO.

De Rother wandelgids Dolomieten 1 bevat 52 wandelingen in het westelijk gedeelte van de Grödner Dolomieten. Al deze wandelingen in de Dolomieten zijn voorzien van betrouwbare routebeschrijvingen, gedetailleerde wandelkaarten en informatieve hoogteprofielen. Deze wandelgids voor de Dolomieten beschrijft wandeltochten tussen Brixen, Bozen en het Fassatal met de Langkofel, de Plose, het Villnößtal, de Seiser Alm en de Rosengarten. Bron: Uitgeverij Elmar

De wandelingen uit de Rother Wandelgids duren gemiddeld 3,5 uur met een maximale klim van 750 meter. De nauwkeurige routebeschrijvingen worden geïllustreerd met foto’s van het prachtige landschap. Ik leg mijn wandelkleding alvast klaar!

DubaiStad – Dubai

Een afsluitende stedentrip-bestemming met een D vond ik vrij lastig omdat er niet ontzettend veel keuze is. Naar Dubai ben ik best benieuwd, al zou ik de stad ’t liefst als stopover bezoeken. Een stopover in Singapore beviel ons ook ontzettend goed. Dubai lijkt me bizar met alle veel te hoge gebouwen. En de woestijn vlak daarnaast. Ik las wat Kirsten & Erick van Travelaar 48 uur in Dubai deden. Ik vind het stiekem wel erg hoog, maar naar het hoogste gebouw ter wereld, Burj Khalifa, ben ik natuurlijk wel benieuwd. Dubai Mall klinkt een beetje als Las Vegas. Het is er vol verrassingen! Tot slot zou ik ook wel zo’n toffe desert safari willen doen. Wat een onwijs gaaf landschap! Wil je het hele artikel van Kirsten en Erick lezen, klik dan op het artikel!

Been – Dunedin!

Op het Zuidereiland van Nieuw-Zeeland vind je de stad Dunedin en de Otago Peninsula. Hier hebben we aan ’t einde van de dag 50 schattige pinguïns het strand op zien klauteren Wat een bijzonder moment, ik kan het iedereen aanraden! Het was zo magisch om die prachtige dieren te zien, dat we als laatste van het plateau terug naar boven liepen. Het was helemaal donker toen we het plateau verlieten, en de pinguïns kwetterden (luid!) vrolijk om ons heen toen we terug liepen. Wauww!

Bekijk mijn complete Wishlist ABC!

Welke bestemmingen wil jij graag bezoeken?

Volg mijn reisavonturen! Facebook – Youtube – Twitter – Instagram – Bloglovin

Abonneren op
Sabine
Reiziger

Leuke landen weer! Ik wil wel meer van Duitsland zien, ken het land echt niet goed eigenlijk.

Wanda

Denemarken… daar kwam ik als kind altijd met mijn ouders! Straks naar Zweden zullen we ook via Denemarken en dus ook via de Sontbrug gaan, enorm veel zin in. Met een D… dan zou ik inderdaad ook voor de Dolomieten gaan, ooit wel door heen gereden maar ik zou er dolgraag een week willen wandelen en vooral genieten van de prachtige vergezichten.

Tessa - Dazzling Travels
Reiziger

Leuk zo’n abc wishlist! Dubai ben ik vorig jaar geweest. We hadden de tussenstop naar Japan op dubai en deze hadden we uitgerekt naar 22 uur. Best een vermoeiende dag, maar het was zeer de moeite waard en hebben dan ook veel van deze bizarre stad kunnen zien.

Jessica

Dubai stond ook nooit erg hoog op mijn lijstje, maar de laatste tijd zie ik toch wel veel mooie foto’s en hoor ik enthousiaste verhalen! Een vriendinnetje van me heeft een meerdaagse hike door de Dolomieten gedaan. Je komt niet zo veel andere wandelaars tegen en je slaapt dan in simpele ‘berghutjes’. Was erg indrukwekkend volgens haar, dus dat lijkt me ook nog wel gaaf om een keer te doen 🙂