Personal

Dag koffer!

9 juni 2016
Marcella met koffers

Als je regelmatig op reis gaat, zijn je koffers op een gegeven moment aan vervanging toe. Dat merkten we vorig jaar maar al te goed toen Jan in Canada zijn koffer met ducttape aan elkaar moest zetten. En ook in Cuba was een reparatie nodig… Het was wel duidelijk dat we beide toe waren een nieuwe koffer, die vonden we bij Duifhuizen koffers en tassen. Maar eerst is het tijd om afscheid te nemen van onze oude trouwe metgezellen.

Koffers in de treinNew York & Florida

Ik kocht 6 jaar geleden een nieuwe paarse koffer. Onze stedentrip New York stond op de planning, en ik had geen koffer met een TSA slot. En dus kocht ik er eentje met een rits waar ik het juiste slotje op kon zetten. Wel zo handig dat ze je koffer kunnen opmaken, zonder hem open te breken. Jan schafte een kofferset aan, zodat ook hij een aantal handige koffers had. Een gave stedentrip volgde, wat is New York toch een bruisende stad! En vervolgens plakten we er een week rondreizen in Florida aan vast. Iets wat ik echt iedereen kan aanraden!

West-Amerika

Een jaar later vlogen we alweer met onze koffers naar Amerika, om dit keer het westen te ontdekken. We reisden van Seattle naar San Francisco en zagen heel veel National Parks. En hotels en motels, want veel willen zien tijdens je roadtrip vraagt om veel bestemmingen. Regelmatig laadden we ’s ochtends onze koffers weer in. Best vermoeiend, al dat in- en uitpakken. Maar het leverde vooral mooie momenten op, dus het was ’t waard!

Puma koffer
Oost-Canada

Het begint bijna saai te worden, want weer een jaar later vlogen weer de oceaan over. Dit keer naar Toronto zodat we een roadtrip door Oost-Canada konden maken. We bezochten de Niagara Falls, Algonquin Provincial Park, Ottawa, Montreal, Quebec en op beersafari in Tadoussac. Achteraf een beetje teveel stad, en wat te weinig natuur. Juist de natuur vinden wij altijd super intrigerend, en daar is ook zoveel moois te vinden in die regio. Maar ach, misschien gaan we het ooit wel eens goed maken, met Oost-Canada!

Marcella koffers in busNieuw-Zeeland

Voor onze roadtrip Nieuw-Zeeland besloten we om onze koffer thuis te laten en een weekendtas op wieltjes aan te schaffen. De huurauto waarmee we daar rondreisden was kleiner, en zo’n weekendtas leek ons een stuk flexibeler. Het werd een prachtige reis over het Noordereiland en Zuidereiland vol hoogtepunten. Wat een te gek land! Jammer dat het zó ver weg is, al maakt juist dat het ook tot een onvergetelijke ervaring.

West-Canada

Vorig jaar maakten we voor ’t eerst een roadtrip met een camper. Na drie dagen Vancouver haalden we onze camper op en startte de reis naar de prachtige natuur van de Rockies. Omdat zo’n camper eigenlijk een huisje op wieltjes is, pakten we voor ’t eerst sinds jaren onze koffer helemaal uit. De (kleding)kasten vol, de koffers onderin het laadruim. Best wel fijn om gewoon eens wekenlang níet uit een koffer te hoeven leven. Al kwamen we er daardoor pas laat achter dat Jan z’n koffer best wel kapot was. Uiteindelijk hebben we ‘m gemaakt met naald en draad en een flink stuk ducttape. Gelukkig kwam ie daardoor wel keurig aan op Schiphol. Maar dat er een nieuwe koffer nodig was, dat stond vast!

Tenson bag

Cuba

Naar Cuba namen we beide nogmaals onze weekendtassen op wieltjes mee. Ik had gelezen dat je daarmee een stuk makkelijker reist dan met een koffer. Persoonlijk denk ik dat beide wel prima had gekund. De kofferbak van onze huurauto was groot zat. Al snel ontdekten we dat het bovenste deel van Jan zijn tas uitgescheurd was. Dus naald en draad kwam weer van pas. En een volgende keer nemen we ducttape mee, zoiets ter plekke vinden in een land als Cuba is vrijwel onmogelijk. Op Schiphol haalde ik mijn tas van de bagageband met uitgescheurde hengels. Dag tas!

3 down, 1 to go

Samenvattend hebben onze weekendtassen op wieltjes het dus slechts 2 roadtrips volgehouden, we hadden ze mee naar Nieuw-Zeeland en Cuba. De kwaliteit viel helaas best tegen… Onze koffers hielden het meerdere trips uit: 2x Amerika en 2x Canada. En tussendoor ging er ook wel eens een koffer mee op een kortere trip door Europa. Jan zijn koffer scheurde kapot in Canada, mijn paarse koffer is nog in redelijke staat. Maar een frisse kofferset is welkom!

American Tourister Bon Air

New in!

Van Duifhuizen tassen en koffers mocht ik twee koffers uitzoeken om te reviewen. Het aanbod is erg ruim in de webshop. Even twijfelde ik zou kiezen voor een weekendtas met wieltjes, maar uiteindelijk gaf de stevigheid van de koffer voor mij de doorslag. En omdat mijn blauwe handbagage koffertje erg goed bevalt, ging ik voor twee felgekleurde American Tourister koffers. Ik koos de geelgroene en Jan ging voor de knaloranje koffer. Dit valt wel goed op als we staan te wachten bij de loopband! De koffers zijn stevig, handig opgedeeld in vakken én lekker wendbaar. Dat gaat ons een hoop plezier op reis opleveren!

Italië, Canada, Amerika & ?

De eerste bestemming van onze nieuwe koffer wordt Italië. Venetië om precies te zijn, al gaan we niks van de stad zien. We halen namelijk de huurauto op en rijden dan direct door naar de Dolomieten. Vier volle dagen in de natuur, ik kijk er nu al zó naar uit. We nemen trouwens één grote koffer mee, dus we gaan iene miene mutte doen denk ik. De volgende bestemming wordt Toronto waar de bijzondere reis met Jan’s ouders start. Met hen gaan we op familiebezoek en vervolgens door Canada & Amerika reizen. Na deze plannen volgen vast weer andere plannen, mijn Wishlist ABC is tenslotte nog lang. Met deze kleurige koffers kunnen we er weer een flinke (reis)tijd tegenaan!

Wat voor koffer heb jij?

Volg mijn reisavonturen! FacebookYoutube – TwitterInstagram – Bloglovin

You Might Also Like

25 Comments

• Reply Linda 9 juni 2016 at 12:54

Ah die groene is echt prachtig! Ik hou van die kleur! Zelf ook nog een nieuwe koffer nodig dus binnenkort maar eens bij duifhuizen kijken 🙂

• Reply Marcella 10 juni 2016 at 10:42

Ik vind de geelgroene ook echt tof. Ik twijfelde nog even of een knalroze, maar eigenlijk is deze kleur juist veel gaver! Leuk dat jij ook even in de webshop van Duifhuizen gaat kijken Linda!

• Reply Marijke 9 juni 2016 at 13:23

Haha, wat een leuk verhaal! Iene miene mutte is de ideale oplossing, haha! De Dolomieten lijken me prachtig, daar ga je van genieten (en ik van jullie verhalen en foto’s)!! 🙂

• Reply Marcella 10 juni 2016 at 10:43

We hebben echt zóveel zin om de Dolomieten te ontdekken Marijke! Wordt vast helemaal te gek, en te kort, haha 😉 Uiteraard ga ik veel foto’s delen én artikelen schrijven!

• Reply lottevdw 9 juni 2016 at 14:18

Ik ben ook fan van American Tourister! En weer leuk om een nieuwe reisgezel te hebben voor jullie toekomstige reizen en je kan er Jan gewoon voor houden 😉 :p

• Reply Marcella 10 juni 2016 at 11:00

America Tourister heeft mooie stevige koffers, en dat is wel zo fijn als je regelmatig het vliegtuig in stapt! Idd fijn om een nieuwe reisgezel te hebben! 🙂

• Reply Sandra 9 juni 2016 at 17:23

Aaah nice!! Tof dat jij ook deze samenwerking had, hihi. Was al benieuwd wat je had uitgekozen! Ideale koffers heb je nu zeg, top. Lekker opvallend ook haha.

• Reply Marcella 10 juni 2016 at 11:01

We kozen express voor opvallend, want dan zien we ze zó aankomen op de bagageband. Ideaal!

• Reply Ester 9 juni 2016 at 18:10

Nou die nieuwe koffers zijn MOOI! Ik heb mijn eerste fel blauwe koffer jarenlang overal meegesleept, ook al deden de wieltjes het op een gegeven moment niet meer en was het dus letterlijk meeslepen. Ach, die goede oude tijd 😉

• Reply Marcella 10 juni 2016 at 11:02

Thanks Ester! Mijn oude koffer is dus paars, en hij doet het nog aardig. Maar de wendbaarheid van onze nieuwe koffers is wel echt verrassend fijn. Dat scheelt een hoop gesleep op luchthavens!

• Reply Kim 9 juni 2016 at 19:35

Ik heb een knalroze koffer, waarvan ik het merk even niet weet, volgens mij is het ook American Tourister. Maar die is na zo’n 8 jaar vakanties wel een beetje aan vervanging toe. Misschien dat die dit jaar nog meegaat. Als ik een nieuwe aan ga schaf wordt het weer een harde koffer. Dat vind ik toch altijd wel een stuk fijner dan zo’n weekendtas.

• Reply Marcella 10 juni 2016 at 11:04

Ik twijfelde tussen een knalroze koffer en deze geelgroene. Het is dus toch geelgroen geworden. Vond ik beter matchen bij mijn blauwe handbagage-koffertje. Ik snap dat jouw koffer na 8 jaar reizen ook wel aan vervanging toe is! Onze nieuwe koffers hebben een rits, en zijn dus eigenlijk niet écht hard. Maar stevig zijn ze zeker, en dat is superfijn om je spullen veilig te vervoeren naar de mooiste bestemmingen!

• Reply Denise - Follow my footprints 10 juni 2016 at 10:02

Haha, op mijn blogreis van vorige week had ik een supergoedkope handbagagetrolley van het Kruidvat mee. (Daar zat alles in). Maar meestal mijn iets grotere (die ook nog als handbagage kan) of mijn check-in trolley (die ook niet echt stevig meer is, en er is iets met de rits). Ik wil nog steeds eens een nieuwe -zowel een cabin size als een grotere. Een goeie, maar wel lichtgewicht!

• Reply Marcella 12 juni 2016 at 17:30

Deze koffers zijn best licht, en heel wendbaar. Ideaal voor op reis!

• Reply Edith | [travel.create.repeat] 10 juni 2016 at 10:02

Haha, wat leuk om te lezen welke reizen jullie tassen en koffers hebben gemaakt de afgelopen jaren. Ik leende mijn koffer toevallig gisteren uit een aan collega, en kwam er toen al gauw achter dat er een flinke scheur in zit (hallo ducttape!) en de palletjes ook niet meer helemaal goed in de slotjes passen… Dus misschien is mijn koffer ook wel aan vervanging toe 😉 Even nadenken over een mooi nieuw model! Ik hou in ieder geval wel van felle kleuren, mijn vorige was paars…

• Reply Marcella 12 juni 2016 at 17:31

Mijn vorige koffer was ook paars, al was de kleur niet heel fel. De geelgroene vind ik dan ook helemaal te gek! Ik dacht dat jij misschien wel een backpack-reiziger was Edith, maar jij hebt dus ook graag een koffer mee op reis?

• Reply Edith | [travel.create.repeat] 12 juni 2016 at 18:00

Haha, dat heb je helemaal goed Marcella 😉 Als ik privé reis, neem ik vrijwel altijd een backpack mee. Ook omdat ik bijna alles altijd per openbaar vervoer doe. Als ik voor werk reis daarentegen (bijvoorbeeld een inspectiereis, veel hotels bezoeken enzo) neem ik doorgaans een koffer mee. Ook bij selfdrives kies ik voor een koffer, maar die doe ik niet vaak… Maar ik héb dus wel een koffer 🙂

• Reply Marcella 12 juni 2016 at 19:10

Ik kan me voorstellen dat reizen met openbaar vervoer handiger is met backpack. Wij doen meestal selfdrives en dan is een koffer best wel handig. Je maakt me trouwens wel benieuwd naar de inspectiereis voor je werk. Doe je dat regelmatig?

• Edith | [travel.create.repeat] 12 juni 2016 at 23:06

Ik heb jaren voor Riksja gewerkt als productmanager, en toen maakte ik regelmatig dat soort reizen ja. Thailand, Amerika, India, Canada… Echt een rotbaan was het 😉 Tegenwoordig doe ik projectwerk op kantoor, maar gelukkig zijn er altijd leuke mogelijkheden om te reizen als je in het toerisme werkt!

• Reply Sheila 11 juni 2016 at 11:23

Ik vind koffers echt ondingen! Ik heb er dan ook geen. Ik kan niet reizen zonder een backpack. Ze zijn praktisch, je kan er alle kanten mee op en je hebt ontzettend veel bewegingsruimte. Ik denk ook niet dat ik mijn reizen kan maken met een koffer. Hoe moet ik dan over het zand lopen, alle trappen op, snel de trein in en uit springen? Maar goed, daar ga ik ook voor bacpacken natuurlijk 🙂

• Reply Marcella 11 juni 2016 at 12:19

Ik snap dat je die bewegingsruimte met een backpack fijn vindt Sheila. Voor mij is een koffer een stuk praktischer omdat ik een backpack simpelweg niet kan tillen met mijn lijf. Met een koffer lukt het me alsnog om op reis te gaan, dus dat is voor mij juist heel waardevol!

• Reply Jenny - ikreis.net 11 juni 2016 at 19:20

Ik heb geen koffer… Eigenlijk doe ik alles met de backpack. Backpack nummer 1 heeft het 16 jaar volgehouden. Backpack nummer 2 heeft een andere indeling (waardoor hij kleiner lijkt), dus ik denk dat ik morgen toch maar een grotere ga kopen.

Eigenlijk zou ik wel eens een koffer willen proberen, maar niemand in mijn directe omgeving heeft zo’n ding te leen.

• Reply Marcella 12 juni 2016 at 17:32

Heb je intussen al een grotere backpack gekocht Jenny? Ieder z’n ding, maar een backpack is voor mij te zwaar om te tillen. Een koffer is daarom ideaal!

• Reply Linda | travellersoftheworld 12 juni 2016 at 12:27

Die nieuwe koffers zijn mooi! Ik heb geen koffer, ik heb een backpack en voor stedentrips neem ik altijd mijn dagrugzakje mee.. Eigenlijk zou ik voor stedentrips liever een handbagage koffer hebben, omdat je dan net iets meer mee kan en niet zo hoeft te proppen

• Reply Marcella 12 juni 2016 at 17:33

Dankjewel Linda! Ik heb tijdens stedentrips een rugtasje ín mijn koffertje, die ik ter plekke gebruik als ik de stad in ga. Ik neem dus eigenlijk twee tassen mee. Het voordeel daarvan vind ik dat ik mijn kleding dan wel in mijn koffertje kan laten zitten.