Noord-Amerika Roadtrips

City Guide Seattle

9 september 2013
Uitzicht over Seattle, Amerika

Ik schreef al eerder over onze rondreis door Amerika. In september 2011 reisden we in een maand langs de westkust van Amerika van Seattle naar San Francisco. Hier genoten we van de indrukwekkende geisers en pruttelende poelen in Yellowstone en van de kleurrijke natuur in de natuurparken Bryce & Zion. We bezochten Salt Lake City, bekend van de mormonen en natuurlijk de Olympische Spelen. In Las Vegas hadden we onwijs veel lol en in San Francisco fietsten we over de beroemde Golden Gate Brigde. Onze reis startte echter in het noordelijke Seattle, Washington State. Hoog tijd om wat meer te vertellen over deze leuke stad!

Skyline Seattle, Amerika

Space Needle in Grace Anatomy

Voordat we naar Seattle gingen hadden we een stuk of vijf seizoenen van Grey’s Anatomy gekeken. De serie vol spannende gebeurtenissen in het ziekenhuis Seattle, al is het vast grotendeels in de studio opgenomen. Wat in elke aflevering terug komt is de hoge toren die zo kenmerkend is voor de skyline van deze stad: de Space Needle. Ooit gebouwd voor de wereldtentoonstelling van 1962. Zoals overigens zoveel van dit soort kenmerkende gebouwen voor een wereldtentoonstelling gebouwd zijn. Denk bijvoorbeeld aan de Eiffeltoren. De Space Needle is 184 meter hoog. Het uitzicht wat je dan krijgt zie je op de foto hierboven. Op de bovenste foto ben ik op zoek naar Mc Dreamy. Ik heb hem helaas niet gevonden.

De fabriek van Boeing

Vlakbij Seattle is de fabriek van Boeing gevestigd. Dus we bezochten Future of Flight. Hier mochten we geen foto’s maken, vandaar dat deze ontbreken. We kregen een film te zien over de fabriek en het bedrijf Boeing. Daarna werden we via een lange gang in een deel van de fabriek gebracht. Hier konden we zien hoe alle onderdelen gemaakt werden en uiteindelijk een toestel vormden. Mooi om te zien. We zagen het nieuwe toestel de Boeing 787 dreamliner die een paar weken later naar Japan werd gevlogen om het allereerste model van dit nieuwe type in gebruik te nemen.

Pike Place Market Seattle, Amerika

Pike Place & de allereerste Starbucks

Na de fabriek namen we een kijkje bij de Pike Place Market, de beroemde markt in Seattle. Hier waren gangen vol eten, drinken en andere producten. Niet echt ons ding want het was best volgepropt en benauwd daar binnen. Om de hoek is de allereerste vestiging uit 1971 van Starbucks, dus daar moest mijn lief uiteraard naartoe. Hij is gek van Starbucks en móest natuurlijk een kijkje nemen in dat bijzondere filiaal. Het was wel een tijdje wachten bij deze populaire winkel. Maar als beloning namen we een bijzondere mok van het eerste filiaal, stedenmok van Seattle en natuurlijk wat te drinken mee naar buiten.

Relaxte start van een roadtrip van een maand

Verder was het voor ons vooral relaxt in Seattle. We kwamen bij van de lange vlucht, deden inkopen bij een megagrote Wallmart, liepen door een leuk parkje, keken rond in de stad en bereidden ons voor op het vervolg van de lange reis. Op de onderste foto hebben we onze pizza’s net op die we afhaalden bij New York pizza. Het was nog heerlijk weer, het uitzicht was mooi en de pizza’s heerlijk. Deze foto stond bijna 2 jaar als omslagfoto op mijn Facebook. Ik word er blij van. Hij staat voor mij symbool voor de relaxte, fijne reis die we hadden in die heerlijke maand Amerika.

Meer over Amerika!

Ik schreef diverse artikelen over onze roadtrips door Amerika. Meer lezen? Kijk op de pagina reisbestemmingen Amerika!